Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай, заяви канцлерът на Германия Олаф Шолц при откриването na завод за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz.
Шолц описа инвестицията на производителя на премиум автомобили като част от новата програма за индустриална политика на Германия, съобщава Ройтерс.
„Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас“, посочва канцлерът, добавяйки: „Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция“.
Шолц посочи, че индустрията е издържала на силната конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електрически превозни средства.
„Аз съм против митата, които ни вредят“, подчерта Шолц на церемонията по откриването на съоръжението в Югозападна Германия.
ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост, добави той.
Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високите производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастващата конкуренция.
Тези проблеми накараха някои европейски производители да понижат производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в своята история.
Всички заводи на Mercedes се използват достатъчно ефективно, с изключение на една фабрика в Зинделфинген, където се произвежда моделната линия S-Class, изтъква Йорг Бурцер, член на борда на директорите в Mercedes, отговарящ за производството.
Продажбите на Mercedes в Китай през третото тримесечие sпаднаха с 13%, след като бяха силно засегнати от по-слабото търсене на луксозни стоки в страната поради кризата на пазара на недвижими имоти.
Сега ЕС налага високи мита върху произведените в Китай електромобили, твърдейки, че компаниите там се възползват от несправедливи държавни субсидии, които изкривяват пазара. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, а германските производители на автомобили, които генерират около една трета от печалбите си в Китай, изразиха загриженост и призоваха за повече преговори по темата.
По отношение на електрификацията Mercedes планира да извлича суровини като литий, никел и кобалт от стари батерии за електрически автомобили във фабриката в Купенхайм, без да отделя въглеродни емисии, за да използва материалите повторно.
преди 1 месец До: бомбашка: Напротив, ти се изффляка, че Зименс никога не са били сред водещите компютърни лидери и аз ти доказах, че са били. Това, че ти мислиш, че компютрите си ги измислил ти в кабинета на видинско училище, защото ттъппите комунисти са сложили няколко правци там през 80-те години и после са те пуснали в *меито* да пипаш корейски оем-*** с уиндоус 95 не значи, че изобщо нещо знаеш за компютрите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Tikva007 гооовньо, ние изобщо не сме започвали да говорим за компютри.. ти си прокарваш опорките, аз те засичам... после реши че като разкажеш историята на няколко технологично остаряли продукта ще дадеш няква тежежс на лакърдията ти... ае бегай да лапашш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: бомбашка: Давай, много искам да си говорим за компютри! Покани и ташка да ми разкаже за разликата между скъзи и паралелен интерфейс, може и за сериен да сподели - тя ги е ползвала всички за връзка на ланда-сондата с клапаните и страничните огледала - нали е Професор - Доктор по панталогия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: бомбашка. Искаш да си доядеш гговвняната торта от вчера ли? Зименс спряха да произвеждат *онзи контролер* точно когато IBM спряха да произвеждат System370, DEC - VAX 9000 и няколко години преди HP - техния HP 3000 s.37. Това, което не знаеш е, че продължиха да присъстват стабилно на пазара на PC-compatible като Siemens Nixdorf, а впоследствие и като Fujitsu-Siemens до 2009 г. , когато глобалистката шайка тури кръст на европейската компютърна индустрия. Един завод на Fujitsu изкара до 2020. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: пръдко: Браво! Твоята е жълта, нали? Пак малко си минала. С такава като твоята някои минават и по 3 млн. км., но ти си млада още - ще наваксаш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Хяхяхя няма ли Качество Китайските коли. Това бе така преди 20г., когато Китайските имитации не бяха Качествени, но бяха супер достъпни. Благодарение на това днес могат да правят изключително качествени неща, които не са толкова много имитирани и то на доста по ниска производствена цена от Европа. С много повече екстри са даже. Та в крайна сметка САЩ колонизираха Европа, като консуматори за да може САЩ и Китай да се надпреварват, като производители. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Tikva007 лапач, по времето на Хелмут Кол и Герхард Шрьодер, зименс спряха да произвеждат оня контролер на който му викаш компютър, дето ражоти с две операционни сисъеми... баси падението, хахаххаа отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: тuквеник007 Не ве Педро скъзито, 1млн.км съм минал без книжка, между капките ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: дупко: Имаш ли книжка? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец И аз мисля, че нема кво да се косят на поднебесните, нито имат сервиз, нито имат престиж, нито имат качество. Тукамрънкащитевечнозавсичко по принцип си немат коли та камо ли да купуват китайски таблети на колела. Освен това митата са с нас ... :))) ... Френските електрички и теслата в момента къртят фаянса и с качество и с продажби. На поднебесните само пушилката около тех е голема и боята лъскава в магазина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар