IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

България е с най-високи въглеродни емисии от нови леки коли в ЕС за 2020 г.

Спрямо данните за 2019 г. България се нарежда на предпоследно място след Кипър по спад на емисиите

11:25 | 18.10.21 г. 30
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

България отчита най-високите нива на емисии на въглероден диоксид от нови автомобили, продадени в Европейския съюз (ЕС) през 2020 г., сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

През изминалата година средното ниво на въглеродни емисии на новите коли на българския пазар е 133 грама на километър (г/км). На второ място се нареждат Полша и Кипър с по 125 г/км, следвани от Словакия и Естония (121 г/км) и Чехия (120 г/км). Румъния отчита нива от 115,4 г/км, докато при Хърватия и Словения стойностите достигат съответно 112,2 г/км и 114,1 г/км. Нивото в Гърция е 107,3 г/км.

Общо за ЕС нивото на въглеродните емисии при новите автомобили е 108,2 г/км, като най-ниски стойности са отчетени от скандинавските страни, Исландия, Белгия, Франция и Португалия.

АСЕА АСЕА

Спрямо данните за 2019 г. България се нарежда на предпоследно място след Кипър в Европа по размер на спада на средното ниво на емисиите. През миналата година нивото на въглеродните емисии при новите автомобили, продадени в България, се е свило с 3,3% спрямо 2019 г. Единствено Кипър показва по-слаби данни – спад от 1,4%. Най-голямо понижение регистрира Норвегия – 36,2%, следвана от Исландия (29,8%) и Швеция (22%). Спадът за ЕС е 11,3%.

Нивото на средните емисии на въглероден диоксид при новите леки автомобили в ЕС през 2020 г., отчита най-голямо понижение на годишна база – 11,3%, като се свива с 22,4% спрямо данните за 2010 г., според проучване на ACEA.

През миналата година средните въглеродни емисии при новите леки превозни средства в ЕС достигат 108,2 г/км в сравнение със 122 г/км през 2019 г. и 139,4 г/км през 2010 г.

АСЕА2 АСЕА2

При продажбите на нови леки коли, разделени по емисионни класове, през 2020 г. най-голям е делът на автомобилите с ниво на емисии от 96 до 130 г/км – 59%, следвани от превозните средства с емисии до 95 г/км и колите с нива на въглероден диоксид над 130 г/км.

Данните показват, че 80% от продадените в ЕС нови автомобили имат нива на емисии под 130 г/км. В същото време делът на превозните средства, отделящи емисии над 130 г/км, намалява спрямо предходните години, където нивата варират от 22% (2016 г.) до 36 на сто (2013 г.).

АСЕА3 АСЕА3

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:22 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

10
rate up comment 3 rate down comment 5
bgMan
преди 3 години
Уточнявам - изминатите километри, еко категорията и отделените емисии ще се заплащат като нов екоданък, който ни готвят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 5
bgMan
преди 3 години
Е точно затова новият зелен данък освен всичко останало досега ще бъде начисляван на изминатите километри. Всички нови автомобили продавани в ЕС след 2018г. са задължени да имат електронна система за автоматично докладване на изминатите километри, която оскъпи всички модели.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 4
doba
преди 3 години
Аз като цяло съм против забраните. Без нито една такава цивилизацията премина от галери към платноходи, оттам към параходи и сега главно на дизел.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 3 rate down comment 5
doba
преди 3 години
Много зависи от състоянието на колите и колко се ползват. Никой не може да ме убеди, че един пикап 300+кс, въртян ежедневно замърсява по-малко природата от Москвич-а на съседа бай Милчо, който ходи с него до ранчото си и обратно 10-20 пъти годишно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 0
khao
преди 3 години
многократно и аз съм писал тук... че да се забранят от продажба ДВГ от днес за утре или когато и да е, е супер глупаааво.... просто трябва да се забрани да се произвеждат, а квото е направено да го ползваме докато е живо...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 0
khao
преди 3 години
ок, щом си е чел... защо я цитираш, като заглавието няма общо с написаното вътре? новите коли са на 100% по Еко от старите, без изключения, а в статията която си цитирал се говори да не сменяме често колите.. което е нещо съвсем друго!За теслите ще чуеш само добри неща ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 3
doba
преди 3 години
За протокола: на паркинга ни се появиха две Тесли, чисто нови, парят-парят. Не съм виждал собствениците им да ги питам за впечатления, но и това ще стане.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 4
doba
преди 3 години
khao, два пъти я четох, вкл и тази на Аспарух. Такива са реалностите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 0
khao
преди 3 години
а прочете ли статията след фамозното заглавие ? :):) левче че не си!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 5
doba
преди 3 години
https://it.dir.bg/comments/starite-avtomobili-sa-po-ekologichni-ot-novite По-внимателно с оценките.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още