България отчита най-високите нива на емисии на въглероден диоксид от нови автомобили, продадени в Европейския съюз (ЕС) през 2020 г., сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
През изминалата година средното ниво на въглеродни емисии на новите коли на българския пазар е 133 грама на километър (г/км). На второ място се нареждат Полша и Кипър с по 125 г/км, следвани от Словакия и Естония (121 г/км) и Чехия (120 г/км). Румъния отчита нива от 115,4 г/км, докато при Хърватия и Словения стойностите достигат съответно 112,2 г/км и 114,1 г/км. Нивото в Гърция е 107,3 г/км.
Общо за ЕС нивото на въглеродните емисии при новите автомобили е 108,2 г/км, като най-ниски стойности са отчетени от скандинавските страни, Исландия, Белгия, Франция и Португалия.
АСЕА
Спрямо данните за 2019 г. България се нарежда на предпоследно място след Кипър в Европа по размер на спада на средното ниво на емисиите. През миналата година нивото на въглеродните емисии при новите автомобили, продадени в България, се е свило с 3,3% спрямо 2019 г. Единствено Кипър показва по-слаби данни – спад от 1,4%. Най-голямо понижение регистрира Норвегия – 36,2%, следвана от Исландия (29,8%) и Швеция (22%). Спадът за ЕС е 11,3%.
Нивото на средните емисии на въглероден диоксид при новите леки автомобили в ЕС през 2020 г., отчита най-голямо понижение на годишна база – 11,3%, като се свива с 22,4% спрямо данните за 2010 г., според проучване на ACEA.
През миналата година средните въглеродни емисии при новите леки превозни средства в ЕС достигат 108,2 г/км в сравнение със 122 г/км през 2019 г. и 139,4 г/км през 2010 г.
АСЕА2
При продажбите на нови леки коли, разделени по емисионни класове, през 2020 г. най-голям е делът на автомобилите с ниво на емисии от 96 до 130 г/км – 59%, следвани от превозните средства с емисии до 95 г/км и колите с нива на въглероден диоксид над 130 г/км.
Данните показват, че 80% от продадените в ЕС нови автомобили имат нива на емисии под 130 г/км. В същото време делът на превозните средства, отделящи емисии над 130 г/км, намалява спрямо предходните години, където нивата варират от 22% (2016 г.) до 36 на сто (2013 г.).
АСЕА3
преди 3 години Говорим за кораби, не за яхти :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Препоръчвам ти един курс по устройсво и работа на МПС. От-до. На добре поддържан автомобил с АГУ след изгарянето на газа от ауспуха му излизат две съставки: CO2 и вода, друго няма. Цената да поддържаш такава(стара) кола в норма е колкото консуматива да смениш ремъците и ролките на коя да е по-луксозна нова каляска. Влез в който и да е сервиз и гледай, ума ще ти зайде! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години любимката на форума Грета , с каква яхта пропътува атлантика ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години моля те ... един valentin13 стига на форума ... те не изгарят , а са следствие на изгарянето в двигателя ... и не са кой знае колко по-малко от дизеловият двигател . разликата м/у двете горива/двигатели е в друго . и личното ми мнение е , че собствениците на автомобили с ДВГ над 25г възраст трябва да бъдат глобявани/облагани със зверски данъци ... цената да му докараш емисиите на такъв автомобил в норма е почти колкото нов , дори да държиш магазин за авточасти и сервиз до него ... никой не им е длъжен на такива хора да им диша мизерията ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Един Голф на 20-30г на LPG знаеш ли колко азотни окиси гори? Ами НУЛА. А знаеш ли кога ще подкараш някой сравнително голям кораб на платна - ами НИКОГА. Празни приказки... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Никаква конспирация не е това а следващото нещо, което ще бъде въведено. Беше реплика към Доба и според мен има известна справедливост да се облагат хората спрямо изминатите километри и произведените от това емисии. А ти от толкова много спорове във форума дали ти е останал малко акъл за обективност или го караш по интуиция? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години верно , като че ли двама различни човека пишат от този ник ... :))) ... първоначално мислех че се майтапиш нещо ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години стига ... разбира се че има разлика в изгарянето ... новите двигатели изгарят много по-качествено и ефективно горивата , отделят много по-малко азотни окиси ... задай следващия път същият въпрос на хората в пункта за ГТП ... към платноходи са преминали , щото са свършили робите , платноходи се ползват и сега ... :))) ... параходи също ... даже ще се връщаме частично към платноходите ... мдааа ... и с електрически двигатели и фотоволтаични панели по тях ... линкче искаш ли ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години айде... пак атакиста е на линия...и видя конспирация... те го правят зада спрът с превъртането на километража... нашия виде зелен данък, хахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години и със забрана махна оловото от бензина... азбеста от производството на какви ли не неща, фреона, една камара пестициди.. и т.н.т... логическите връзки които правиш са грешни, от там идва неразбирането ти по темата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар