IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мъск обещава Tesla за 25 хил. долара

Благодарение на по-добрите батерии автомобилният производител иска да прави по-евтини коли до няколко години

08:17 | 23.09.20 г. 32
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Мъск се опитва да гледа уверено към бъдещето. <em>Снимка:&nbsp;EPA/ALEXANDER BECHER</em></p>

Мъск се опитва да гледа уверено към бъдещето. Снимка: EPA/ALEXANDER BECHER

Дизайн на батерията: Новите акумулаторни клетки, наречени 4860, трябва да имат диаметър, който е повече от два пъти по-голям от използваните досега, а благодарение на нов дизайн трябва да се справят без езичето, през което енергията се транспортира от клетката. Това не само опростява производството, но също така води до пет пъти по-висока енергийна плътност, шест пъти повече съхранена енергия и следователно 16 процента по-голям пробег.

"Сухи електроди": Tesla възнамерява да използва така наречения "сух" процес при производството на електроди за своите батерии. Вече не са необходими разтворители, което подобрява работата на литиево-йонните клетки и според Балино ускорява производството с фактор 7. Tesla пое стартапа Maxwell Technologies през 2019 г. По време на придобиването обаче беше доказана само осъществимостта на процеса, каза Мъск. Благодарение на Tesla този процес вече е "близо до функциониране в голям мащаб".

Производство на аноди: Анодите на батериите трябва да бъдат направени от силиций, който е по-евтин и по-добре провежда лития. Досега елементът не бе използван в производството на батерии, защото се разширява и става нестабилен при зареждане. Неговото използване обаче вече е заложено в новия дизайн на батерията. Само новият материал ще увеличи пробега на автомобилите с 20 процента.

Производство на катоди: Катодите на повечето батерии следва да бъдат направени от никел, вместо от кобалт. От една страна, това намалява потреблението на противоречивия минерал, който се добива в Африка при нечовешки условия. От друга страна, това спестява разходи. Кобалтът ще е необходим само в батерии за големи автомобили като Cybertruck или отдавна обявения влекач. 

„Структурни батерии“: Пакетът с батериите вече не трябва да бъде просто енергиен склад, а структурен елемент в автомобила, който изпълнява и други функции. Мъск го сравнява с цистерна с формата на крило в самолет, което подобрява поведението на полета, вместо просто да утежнява самолета. Например те биха осигурили по-твърд дизайн, който увеличава безопасността в автомобила, но също така увеличава ефективността на батерията.

„Автомобилите, които нямат тази архитектура, няма да са конкуренция за нас“, каза Мъск. Шефът на Tesla знае как да комбинира техническите подробности с големи обещания. „В дългосрочен план искаме да бъдем най-добрите в производството на автомобили“, каза мъск. Това е смел анонс: Tesla подобрява масовото производство от 2018 г. със сериозни изпитания, а все още тестерите на автомобили и клиентите се оплакват от грешки при обработката.

Но Мъск вярва, че може сам да победи наистина не радикално иновативните, но изключително ръководените от процесите автомобилни производители. „Всеки ще има батерии с голям пробег в даден момент, всеки ще има автономни автомобили, но не всеки ще бъде добър в производството”, смята той. В дългосрочен план компанията му възнамерява да строи по 20 милиона автомобила годишно - почти два пъти повече от цялата Volkswagen Group през 2019 г.


Благодарение на новите батерии и производствени процеси задвижването на електрическия автомобил ще бъде по-евтино от това на кола с двигател с вътрешно горене след няколко години. След три години ще бъде възможно да има модел на Tesla за 25 000 долара - с една трета по-евтин от Tesla Model 3 днес и дори ID3 на VW.

Първо обаче на преден план излиза друг модел на Tesla, за който Мъск намекна в кратък рекламен клип: Model S Plaid. Според Tesla той трябва да има максимална скорост от 320 километра в час и пробег от 863 километра. Този нов задвижващ механизъм Plaid ще има три двигателя, един повече от системата с двоен двигател, която се среща в днешните Model S и X. Крайният резултат е по-бърза кола с по-голям пробег а и по-скъпа версия на Model S. Задвижващата система произвежда 1100 конски сили, постига максимална скорост от 320 километра в час и може да ускори за по-малко от две секунди от 0 до 96 км/ч за по-малко от 2 секунди, уверява Мъск.

Tesla все още не е обявила цена, но със сигурност ще е над бленуваните 25 000 долара.

Тричасовото събитие във вторник започна с годишното събрание на акционерите, проведено навън, за да се даде възможност за социално дистанциране. Акционерите седяха в колите си с марка Tesla на паркинг и издаваха силен звук с клаксони, вместо да приветстват с аплодисменти, докато Мъск говореше пред тях.

Инвеститорите гласуваха да преизбират Мъск и председателя Робин Денхолм в борда на директорите и гласуваха срещу предложения, които биха изисквали повече прозрачност относно правата на човека във веригата на доставки и използването на арбитраж при казуси със служителите.

Мъск каза на акционерите, че очаква тази година ръст на доставките от порядъка на 30% до 40%, потвърждавайки прогнозата на Tesla в момент, в който автомобилните производители се борят да се възстановят от пандемията на коронавируса. "Докато останалата част от индустрията спада, Tesla се покачва", каза той.

Tesla заяви, че очаква да достави 500 000 автомобила през 2020 г., което е с около 36% повече от равнището от 2019 г. През юли производителят на електрически автомобили заяви, че постигането на тази цел ще бъде "по-трудно" поради спирането на производството, свързано с пандемията в началото на годината. Очаква се глобалните продажби да спаднат с около 17% тази година до 75 милиона от 90 милиона миналата година, показват данни на изследователската фирма LMC Automotive.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

12
rate up comment 9 rate down comment 7
michaelis23
преди 4 години
и кат си говорим за луксозни коли, щот Теслата е High End Class уж я да видиме тука кво стаа .... 2020 Mansory Lamborghini Urus VENATUShttps://***.youtube.com/watch?v=hyKejTpfjwgНе мога си обясня още що тия най-луксозните карети ги праят още с бензин ?!? Те не гледат ли Мъска кво прай и как сваля цените и всичките му алабалистики там ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 6 rate down comment 7
michaelis23
преди 4 години
а кат глеам и ламята спаска кво прай, тва Мъсков също не го умее ми се струва .... таз с тунинга и всичките и салтанати струват колкот наcранaтa Модел S т.е. малко над 100вка хилки евра. Аз не виждам никва база за сравнение ама никва между Секирата и Алдито .... :))PREMIERE! 2020 AUDI RS6-R AVANT 740HP/920NM BEASThttps://***.youtube.com/watch?v=FaYPx3yzWlw
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 7 rate down comment 8
michaelis23
преди 4 години
вчера мойта кола я заредих за под 2 мин. и дадох 15 евра за пробег 310км. Това Мъск може ли го с неговата Секира ?? Мислим ньет щот с мойта нафталинка за 45 евра изминаам 930 километра пълен резервоар със заряд 5 мин., а тва Теслите съвсем не го могат ама съвсем .... имат ош мноо ляб да ядат ми се струа ама мноо. А кат се скапе батерийката ко прайми, къде ги фърлями, колко струа новата батерийка ? май колко цената на колата ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 5 rate down comment 5
ED
преди 4 години
Точно.Към момента капацитета на Тесла батериите е към 260 wh/kg. С подобренията ще минат над 300. Това беше заложено в спецификациите на Максуел преди придобоването. Потенциала е по-висок и във времето ще стигнат 400-500, но това не е толкова съществено в момента. Най-голямото постижение е опростяването на процесите, ускоряването на производството и редуцирането на цената.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 0
Стоян Петров
преди 4 години
Благодаря, увеличават мощността като увеличават обема на оттелната клетка, но намалят броя на клетките, което спестява средства. 5-6 кратните сравнения се отнасят за отделните клетки, а не за батерита като цяло.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 5
ED
преди 4 години
Пускай CVто. Ако имаш реално решение ще те вземат :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 0
Стоян Петров
преди 4 години
И аз не съм инженер но се опитвам логически да си обясня нещата. В случай че е казано това което пишете, по-големия капацитет ще се изразходва за по-голямата мощност. Така ще се постигне по- бързо ускорение и по-висока максимална скорост и динамика. Остават 16%, а при разумно каране вероятно и повече за пробега. С колко литра бензин ще стигнета от Бургас до София с малолитражка? А с бавапец седма? Но дано да е лапсус, защото е излишен лукс в момента.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 6
ED
преди 4 години
Battery pack включва голям брой батерийни клетки (отделни батерии). Това което правят е увеличение на размера на отделната батерийна клета, с което постигат 16% по-голям пробег. С други думи, вместо да слагат 4000 отделни клетки ще слагат 6-7 пъти по-малко в пакета. Големият пробив не е в драстичното увеличение на капацитета (кв/кг), а намалението на разходите за производство, опростяването на процесите и възможността да произвеждат десетки пъти повече батерии. Ако в момента цената на кв е над 120-150$според общоприетото мнение то с новите подобрения би трябвало да падне с над 50% или под 100$, което слага край на ценовото предимство на ДВГ автомобилите. В икономическо изражение ще произвеждат десетки пъти повече батерии (автомобили и системи за съхранение на енергия) на много по-ниска цена. Към момента двата ограничаващи фактора за масово навлизане на електромобилите са цената за производство и наличността на батерии! Тесла решават и двата проблема като целта е да ускорят транзита от фосилни горива към електрическа енергия. Ако се запази настоящият темп на растеж на компанията от 40-50% годишно нищо чудно Тесла да се превърне в най-големия производител на автомобили в света и да постигнат целта от 15-20 милиона годишно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 6
Dr. Vatnikov
преди 4 години
В такъв случай, може би, ще намалят големината на батериите.Иначе не си обяснявам, как ще се увеличи пробега само с 16%, при положение, че новите батерии ще са с 5 пъти по-голям капацитет и 6 пъти повече мощност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 3
Boicho Popov
преди 4 години
Мъск говореше много неразбираемо понякога, както и хората му. Цялото събитие продължи 3 часа. Ето от английски какво са разбрали колегите: will give the companys EV batteries five times more energy capacity, make them six times more powerful, and enable a 16 percent range increase for Teslas vehicles. T
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още