Дизайн на батерията: Новите акумулаторни клетки, наречени 4860, трябва да имат диаметър, който е повече от два пъти по-голям от използваните досега, а благодарение на нов дизайн трябва да се справят без езичето, през което енергията се транспортира от клетката. Това не само опростява производството, но също така води до пет пъти по-висока енергийна плътност, шест пъти повече съхранена енергия и следователно 16 процента по-голям пробег.
"Сухи електроди": Tesla възнамерява да използва така наречения "сух" процес при производството на електроди за своите батерии. Вече не са необходими разтворители, което подобрява работата на литиево-йонните клетки и според Балино ускорява производството с фактор 7. Tesla пое стартапа Maxwell Technologies през 2019 г. По време на придобиването обаче беше доказана само осъществимостта на процеса, каза Мъск. Благодарение на Tesla този процес вече е "близо до функциониране в голям мащаб".
Производство на аноди: Анодите на батериите трябва да бъдат направени от силиций, който е по-евтин и по-добре провежда лития. Досега елементът не бе използван в производството на батерии, защото се разширява и става нестабилен при зареждане. Неговото използване обаче вече е заложено в новия дизайн на батерията. Само новият материал ще увеличи пробега на автомобилите с 20 процента.
Производство на катоди: Катодите на повечето батерии следва да бъдат направени от никел, вместо от кобалт. От една страна, това намалява потреблението на противоречивия минерал, който се добива в Африка при нечовешки условия. От друга страна, това спестява разходи. Кобалтът ще е необходим само в батерии за големи автомобили като Cybertruck или отдавна обявения влекач.
„Структурни батерии“: Пакетът с батериите вече не трябва да бъде просто енергиен склад, а структурен елемент в автомобила, който изпълнява и други функции. Мъск го сравнява с цистерна с формата на крило в самолет, което подобрява поведението на полета, вместо просто да утежнява самолета. Например те биха осигурили по-твърд дизайн, който увеличава безопасността в автомобила, но също така увеличава ефективността на батерията.
„Автомобилите, които нямат тази архитектура, няма да са конкуренция за нас“, каза Мъск. Шефът на Tesla знае как да комбинира техническите подробности с големи обещания. „В дългосрочен план искаме да бъдем най-добрите в производството на автомобили“, каза мъск. Това е смел анонс: Tesla подобрява масовото производство от 2018 г. със сериозни изпитания, а все още тестерите на автомобили и клиентите се оплакват от грешки при обработката.
Но Мъск вярва, че може сам да победи наистина не радикално иновативните, но изключително ръководените от процесите автомобилни производители. „Всеки ще има батерии с голям пробег в даден момент, всеки ще има автономни автомобили, но не всеки ще бъде добър в производството”, смята той. В дългосрочен план компанията му възнамерява да строи по 20 милиона автомобила годишно - почти два пъти повече от цялата Volkswagen Group през 2019 г.
Благодарение на новите батерии и производствени процеси задвижването на електрическия автомобил ще бъде по-евтино от това на кола с двигател с вътрешно горене след няколко години. След три години ще бъде възможно да има модел на Tesla за 25 000 долара - с една трета по-евтин от Tesla Model 3 днес и дори ID3 на VW.
Първо обаче на преден план излиза друг модел на Tesla, за който Мъск намекна в кратък рекламен клип: Model S Plaid. Според Tesla той трябва да има максимална скорост от 320 километра в час и пробег от 863 километра. Този нов задвижващ механизъм Plaid ще има три двигателя, един повече от системата с двоен двигател, която се среща в днешните Model S и X. Крайният резултат е по-бърза кола с по-голям пробег а и по-скъпа версия на Model S. Задвижващата система произвежда 1100 конски сили, постига максимална скорост от 320 километра в час и може да ускори за по-малко от две секунди от 0 до 96 км/ч за по-малко от 2 секунди, уверява Мъск.
Tesla все още не е обявила цена, но със сигурност ще е над бленуваните 25 000 долара.
Тричасовото събитие във вторник започна с годишното събрание на акционерите, проведено навън, за да се даде възможност за социално дистанциране. Акционерите седяха в колите си с марка Tesla на паркинг и издаваха силен звук с клаксони, вместо да приветстват с аплодисменти, докато Мъск говореше пред тях.
Инвеститорите гласуваха да преизбират Мъск и председателя Робин Денхолм в борда на директорите и гласуваха срещу предложения, които биха изисквали повече прозрачност относно правата на човека във веригата на доставки и използването на арбитраж при казуси със служителите.
Мъск каза на акционерите, че очаква тази година ръст на доставките от порядъка на 30% до 40%, потвърждавайки прогнозата на Tesla в момент, в който автомобилните производители се борят да се възстановят от пандемията на коронавируса. "Докато останалата част от индустрията спада, Tesla се покачва", каза той.
Tesla заяви, че очаква да достави 500 000 автомобила през 2020 г., което е с около 36% повече от равнището от 2019 г. През юли производителят на електрически автомобили заяви, че постигането на тази цел ще бъде "по-трудно" поради спирането на производството, свързано с пандемията в началото на годината. Очаква се глобалните продажби да спаднат с около 17% тази година до 75 милиона от 90 милиона миналата година, показват данни на изследователската фирма LMC Automotive.
преди 4 години Ако не си разбрал дизела постепенно ще го забраняват в западна европа. Така че Германския капитал вече се опитва да се преориентира. Колко успешно, предстои да видим отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години той Бойчото много добре си го е превел, то за тва на Мъсковия му лети акцията щот говори глупости на килотон и балъците верват, ама всичко си остава в бъдеще неизяснено време "will give, will increase, will туй will онуй" и накрая боц получават моркоф с два картова и тва не е от вчера и оня ден а от години от как ги гледам че зеленеят тука .... Нито в Геййропата се е задръстило от електрокари нит в Сашево, а там па тия коли съвсем немат бъдеще с тия разстояния .... бая will ше треа се случи .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ти като умен нечовек, как не можа да се сетиш да идеш до мола пеша ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Страхотно подобрение. Ще ходим до мола за две секунди. Човешката простотия няма граници :)Задвижващата система произвежда 1100 конски сили, постига максимална скорост от 320 километра в час и може да ускори за по-малко от две секунди от 0 до 96 км/ч за по-малко от 2 секунди, уверява Мъск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Електричките са бъдещето и алабалистиките безкрай, ми не не са бъдещето с тия батерийки .... нещо друго ще да е като гориво или технология, а съществените неща са Камионите, Самолетите и Танкерите аз там съвсем батерий никъде не видях нито Мъска нещо да мое да напрай там ... така че мого ви мола да престанете с ветровете в главонигите .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ама аз вас ви чакам с ваще електрички еле па Зелевия найш от коги ?!? от 10години вече как коментирате и анализирате тука .. ТИ Електричка имаш ли или останалите *** в дискусията ?! МИ НЕ НЯМАТЕ !!! Айде като си купите такова нещо и пак да ми се обадите ок ?!? ..... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години посочи някъде бензинка разход на магистрала 3.6 - 4.6/100 от 120 коня да я видиме каква е, посочи я и после ше продължаваш с тъпотиите .... Жокер ми не требе щот Хибрида е само за града излезе ли на магистрала и се почва с 8/9/100 което вече е ПЪТИ по НЕЕкологично от дизела шот CO2 емисиите са повечко ... Електрокара го изкарвах от класацията щот там над 200 км немеме той не може да измине повече Теслата преко сили 500км с цена 120 хил. евра ... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Представям си как някога друг гениален мислител на своето време, като теб е ръсел същите бисери относно колите на Хенри Форд: "Аз на коня ми, като му дадох сега един чувал зоб стигнах до съседното село без да ми трябва гладък път и много по-бързо от автомомбил с ДВГ. Бензиностанции няма никъде, пък зоб мога да взема от всеки хан" и прочее късогледи недомислици. Светът се променя и ако мислиш, че ще остане вовеки с технология появила се преди 140 години трябва да си доста ***. С технологичното развитие за последните 30 години посоката е ясна и само да ти подскажа - не е твоята. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ммм пълни глупости ..... :)) тва че ТИ си мислиш така не значи че Бизнеса и Германския капитал мисли така щот Дизела специално е в пъти по евтин от бензина за Електрокарите съвсем там няма смисъл и да се споменава въобще ....------------------------------------Луксозните карети правят бензинки щот не могат да правят елетрички и не им излизат сметките, че ще са на загуба. До няколко годинки са извън играта чрез сливания, фалити или преориентация към елетричките. ----------------------------------------------------------а тва просто го разкажи на ученичките в 6 клас не знам дали и те щи повярват .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Нафталинките още 5-6 години и след това бензинка или електричка. За 310 км с електричката на Мъск 5-6лв за електричество.Луксозните карети правят бензинки щот не могат да правят елетрички и не им излизат сметките, че ще са на загуба. До няколко годинки са извън играта чрез сливания, фалити или преориентация към елетричките. Еволюция, какво да се прави. отговор Сигнализирай за неуместен коментар