IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мъск обещава Tesla за 25 хил. долара

Благодарение на по-добрите батерии автомобилният производител иска да прави по-евтини коли до няколко години

08:17 | 23.09.20 г. 32
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Мъск се опитва да гледа уверено към бъдещето. <em>Снимка:&nbsp;EPA/ALEXANDER BECHER</em></p>

Мъск се опитва да гледа уверено към бъдещето. Снимка: EPA/ALEXANDER BECHER

Дизайн на батерията: Новите акумулаторни клетки, наречени 4860, трябва да имат диаметър, който е повече от два пъти по-голям от използваните досега, а благодарение на нов дизайн трябва да се справят без езичето, през което енергията се транспортира от клетката. Това не само опростява производството, но също така води до пет пъти по-висока енергийна плътност, шест пъти повече съхранена енергия и следователно 16 процента по-голям пробег.

"Сухи електроди": Tesla възнамерява да използва така наречения "сух" процес при производството на електроди за своите батерии. Вече не са необходими разтворители, което подобрява работата на литиево-йонните клетки и според Балино ускорява производството с фактор 7. Tesla пое стартапа Maxwell Technologies през 2019 г. По време на придобиването обаче беше доказана само осъществимостта на процеса, каза Мъск. Благодарение на Tesla този процес вече е "близо до функциониране в голям мащаб".

Производство на аноди: Анодите на батериите трябва да бъдат направени от силиций, който е по-евтин и по-добре провежда лития. Досега елементът не бе използван в производството на батерии, защото се разширява и става нестабилен при зареждане. Неговото използване обаче вече е заложено в новия дизайн на батерията. Само новият материал ще увеличи пробега на автомобилите с 20 процента.

Производство на катоди: Катодите на повечето батерии следва да бъдат направени от никел, вместо от кобалт. От една страна, това намалява потреблението на противоречивия минерал, който се добива в Африка при нечовешки условия. От друга страна, това спестява разходи. Кобалтът ще е необходим само в батерии за големи автомобили като Cybertruck или отдавна обявения влекач. 

„Структурни батерии“: Пакетът с батериите вече не трябва да бъде просто енергиен склад, а структурен елемент в автомобила, който изпълнява и други функции. Мъск го сравнява с цистерна с формата на крило в самолет, което подобрява поведението на полета, вместо просто да утежнява самолета. Например те биха осигурили по-твърд дизайн, който увеличава безопасността в автомобила, но също така увеличава ефективността на батерията.

„Автомобилите, които нямат тази архитектура, няма да са конкуренция за нас“, каза Мъск. Шефът на Tesla знае как да комбинира техническите подробности с големи обещания. „В дългосрочен план искаме да бъдем най-добрите в производството на автомобили“, каза мъск. Това е смел анонс: Tesla подобрява масовото производство от 2018 г. със сериозни изпитания, а все още тестерите на автомобили и клиентите се оплакват от грешки при обработката.

Но Мъск вярва, че може сам да победи наистина не радикално иновативните, но изключително ръководените от процесите автомобилни производители. „Всеки ще има батерии с голям пробег в даден момент, всеки ще има автономни автомобили, но не всеки ще бъде добър в производството”, смята той. В дългосрочен план компанията му възнамерява да строи по 20 милиона автомобила годишно - почти два пъти повече от цялата Volkswagen Group през 2019 г.


Благодарение на новите батерии и производствени процеси задвижването на електрическия автомобил ще бъде по-евтино от това на кола с двигател с вътрешно горене след няколко години. След три години ще бъде възможно да има модел на Tesla за 25 000 долара - с една трета по-евтин от Tesla Model 3 днес и дори ID3 на VW.

Първо обаче на преден план излиза друг модел на Tesla, за който Мъск намекна в кратък рекламен клип: Model S Plaid. Според Tesla той трябва да има максимална скорост от 320 километра в час и пробег от 863 километра. Този нов задвижващ механизъм Plaid ще има три двигателя, един повече от системата с двоен двигател, която се среща в днешните Model S и X. Крайният резултат е по-бърза кола с по-голям пробег а и по-скъпа версия на Model S. Задвижващата система произвежда 1100 конски сили, постига максимална скорост от 320 километра в час и може да ускори за по-малко от две секунди от 0 до 96 км/ч за по-малко от 2 секунди, уверява Мъск.

Tesla все още не е обявила цена, но със сигурност ще е над бленуваните 25 000 долара.

Тричасовото събитие във вторник започна с годишното събрание на акционерите, проведено навън, за да се даде възможност за социално дистанциране. Акционерите седяха в колите си с марка Tesla на паркинг и издаваха силен звук с клаксони, вместо да приветстват с аплодисменти, докато Мъск говореше пред тях.

Инвеститорите гласуваха да преизбират Мъск и председателя Робин Денхолм в борда на директорите и гласуваха срещу предложения, които биха изисквали повече прозрачност относно правата на човека във веригата на доставки и използването на арбитраж при казуси със служителите.

Мъск каза на акционерите, че очаква тази година ръст на доставките от порядъка на 30% до 40%, потвърждавайки прогнозата на Tesla в момент, в който автомобилните производители се борят да се възстановят от пандемията на коронавируса. "Докато останалата част от индустрията спада, Tesla се покачва", каза той.

Tesla заяви, че очаква да достави 500 000 автомобила през 2020 г., което е с около 36% повече от равнището от 2019 г. През юли производителят на електрически автомобили заяви, че постигането на тази цел ще бъде "по-трудно" поради спирането на производството, свързано с пандемията в началото на годината. Очаква се глобалните продажби да спаднат с около 17% тази година до 75 милиона от 90 милиона миналата година, показват данни на изследователската фирма LMC Automotive.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

32
rate up comment 1 rate down comment 1
Pyramid
преди 4 години
https://ipbulgaria.bg/%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82-%D1%81%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B7%D0%B0%D0%BD/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
31
rate up comment 2 rate down comment 2
Pyramid
преди 4 години
До този, дето ми слага минусите:Поясни, моля, какво те притеснява.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
30
rate up comment 3 rate down comment 2
Pyramid
преди 4 години
Само се замисли: "Докъде стигна техниката. Понеже вече заляхма пазара с електрически коли та чак започнахме и цените да сваляме".Който не иска да продава, може и още да ги вдига, нали тъй? Кофти момент, обаче: Тежка криза навсякъде, повсеместно свиване на доходите...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
29
rate up comment 2 rate down comment 4
Pyramid
преди 4 години
"Пускай CVто. Ако имаш реално решение ще те вземат :) " Не влиза в плановете ми да "ме вземат" но, бих им продал, каквото имам. Изчаквам да минат едни проверки, преди да разкрия изцяло. Всъщност, по,-скоро, ще разширим бюджетния клас, след като сринем цената под $80/(kWh).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
28
rate up comment 3 rate down comment 6
nobel
преди 4 години
И в този сайт положението е такова. Пълно е с бъдещи собственици на електрически коли. Дето ще си купят електрическа кола, но друг път
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
27
rate up comment 3 rate down comment 4
nobel
преди 4 години
Положението е малко като в оня стар виц дето един казал, че това фераритата изглежда не са хубави коли, защото не ги карат много
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
26
rate up comment 2 rate down comment 3
nobel
преди 4 години
Докъде стигна техниката. Понеже вече заляхма пазара с електрически коли та чак започнахме и цените да сваляме
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 6 rate down comment 1
khao
преди 4 години
госсдине аз го виждам с очи щото живея у Западната Европа и никой нищо никъде---с други думи, поредния посссран емигрант фен на късия, но живеещ на запад. класика в жанра!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 6 rate down comment 3
zelka007
преди 4 години
мише , ти въобще търкаляш ли некое железо , та така свободно и безотговорно коментираш теми за коли ... ?! ти дизел си помирисвал на пешеходната пътека докато чакаш да стане зелено ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 6 rate down comment 7
michaelis23
преди 4 години
госсдине аз го виждам с очи щото живея у Западната Европа и никой нищо никъде няма да забранява понеже безнина е разход да си ибе и то до небесата .... Кола 120 коня бензин харчи 8/9 литра на 100вка, а дизела от 3 до 5л. същите коне ..... Да ясно ми е че Европата не ще петрол че хрантутиме арабляците, руснаците и американците НО друга алтернатива не виждам да има .... това с батерийте е абсолютен цирк и фарс ... и за да сме конкурентно способни швабите и франсетата са измислили дизела, отпадъчно гориво което да е тънко и да се пести с него иначе да са сме Омрели икономически ... в Европа е най скъпото гориво в света, така ни го продават "съюзниците" и ако си мислиш че швабския капитал ше се простреля в главата като спре дизела много сте се заблудили. Тва дет се преписва и лае по новините не съответства грам с реалността щот където съм аз поне 80% от колите са дизел, ей има долу на паркинга една Тесла Модел 3 сал сама щот струва 50 бона евра и то втора ръка. Вие тука не знам с розови очила ли виждате всичко или кво, но тая електрика е някаква мижава алтернатива и то само на леките коли при тва в града и на нищо друго. Треа друго гориво колеги, друго нещо, не знам, мини ядрени реакторчета ли, водороди, ще палите водата или подобно но Теслите не стаат просто няма да са те в бъдещето .... Аз не ви плащам да ми вервате 100% но друго не виждам ....ето го Solar Impulse 2 - соларен самолет с размах на крилете на А380 и полезен товар 2ма човека - толкоз може повече за съжаление не можеhttps://***.br.de/wissen/solar-impulse-2-solarflugzeug-weltumrundung-100.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още