IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla загуби 5 млрд. долара от капитализацията си за два дни

Компанията може би се е отказала да прави важен тест на спирачките, а анализатори се съмняват в устойчивостта на производството

08:44 | 04.07.18 г. 70
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

През уикенда американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla триумфираше: малко преди поставения от самия него краен срок той обяви, че е направил 5000 броя от своя седан Model 3 за седмица. Така производствената цел бе постигната за първи път. Но след това стана ясно, че през последните дни производителят е отложил тестове за спирането на колата. При това става дума за т. нар. Brake and Roll тестове, писаха Business Insider и Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изглежда е наредил на инженерите си в завода на Tesla във Фримънт, Калифорния, да премахнат стандартния тест за спирачките от задачите, които Model 3 трябва да премине, за да се справи с производствената цел, става ясно от вътрешнифирмени документи, с които Business Insider разполага. Тестът очевидно е бил закрит в 3 часа сутринта на 26 юни, твърди източник, запознат с въпроса. Не е ясно защо този конкретен тест е бил спрян или за колко дълъг период. 

Според експерт от бранша тестът за спирачките е важна част от производствения процес на автомобили, който се провежда в последната фаза. Изпитването гарантира, че колелата на автомобила са съвършено подравнени и проверява спирачките и тяхната функция, като задвижва двигателя на автомобила до определени обороти в минута и наблюдава на диагностичните машини как колата реагира.

В изявление представителят на Tesla Дейв Арнолд каза пред Business Insider, че всяка кола преминава през "строги проверки на качеството", включително спирачни тестове.

По-рано обаче Tesla нарече тестовете за спирачките, които наскоро са били прекратени, „излишни“. Компанията заяви пред медиите:

„Всяка кола, която изграждаме, преминава през стриктни проверки на качеството и трябва да отговаря на строгите спецификации, включително на спирачните тестове. За да бъдем изключително ясни, ние караме всеки Model 3 на нашата тестова писта, за да проверим спирачките, въртящия момент, шума. Няма изключения".

Tesla промени и други процеси, за да ускори производството. Например, New York Times съобщава, че компанията е намалила броя на използваните точкови заваръчни шевове в каросерията на седана с около 300 броя, или около 6%. Каросерията все още има около 5000 заваръчни шевове, но инженерите са стигнали до извода, че около 300 са ненужни и са препрограмирали роботите, за да сглобяват стоманения корпус без тях.

След като новината за отпадането на теста стигна до медиите, акциите на Tesla отново поеха стремглаво надолу. Но това не бе всичко. Анализатор на CFRA Research изведнъж промени оценката си за книжата от „задръж“ на „продавай“, като поясни, че не вярва, че компанията ще успее да поддържа темпото на производство.

Твърденията на Teslа, че автомобилите от Model 3, произведени на покритата с палатка производствена линия, са със същото качество като тези, направени в завода, бяха поставени под съмнение от анализатора на Bernstein Тони Саконачи, който също така заяви, че резервациите за превозните средства изглеждат стабилни или са спаднали леко.

Въпреки че Tesla препотвърди прогнозата си за постигането на нетните приходи по американските счетоводни стандарти и положителни парични потоци през 3-то и 4-то тримесечие, ако компанията постигне тези цели, вероятно това ще се дължи на „еднократни икономии" или фактори на продуктовия микс,  като това няма да разреши проблема за дългосрочната рентабилност на Model 3 ", казва Саконачи в бележка до клиентите си. Той оценява акцията на Tesla на 265 долара.

Коментарите на Tesla за нетните резервации на седана пораждат загриженост за търсенето, заяви от своя страна анализаторът на Goldman Sachs Дейвид Тамеррино в бележка. 

Micron Micron

Акциите на Tesla се обезцениха със 7,2% в края на производствената сесия във вторник, което представлява най-големият спад от март насам. Двудневното понижение на книжата на компанията изтри повече от 5 млрд. долара от пазарната стойност на концерна, като го прати отново след General Motors по пазарна капитализация - за първи път от 25 юни, изчислява Bloomberg. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

26
rate up comment 4 rate down comment 2
khao
преди 6 години
Казах ти че няма смисъл да се спори с функционално неграмотни хора...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 3 rate down comment 2
khao
преди 6 години
Ей, пак ме обърка с оня *** баща ти...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 5 rate down comment 0
Sokratus
преди 6 години
BMW i8 has a 7.1 kWh lithium-ion battery pack that delivers an all-electric range of 37 km. Много правилно си написал - проверявай!!! BMW нямат модел в производство, който да минава повече от 200км на ток!Единственият модел на Рено, който минава 200км на ток е новият модел на Renault Zoe Intens LR с 41kWh батерия, но е модел 2018 година!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 3 rate down comment 3
vzhekoff
преди 6 години
От произхода ти няма какво да те е срам, трябва да те е срам от простотията ти, която обаче загатва за (цигaнckия) ти произход...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 3 rate down comment 3
vzhekoff
преди 6 години
Освен i3, BMW имат и други модели, например i8, където пробегът е доста по-голям. Рено имат моделна линия, доста различна от тази на Нисан, като тръгнеш от Твици-то със 60-80 км пробег, минеш през Зоята - с около 250-300, Флуенса и товарния модел пък са със съвсем нормален пробег. Така че е хубаво човек да проверява нещата и да говори с факти.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 3 rate down comment 1
khao
преди 6 години
Тъй де, мен за разлика от теб не ме е срам от произхода ми, ти сигурно на другите в ресторанта си казал че си албанец... и що се срамиш?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 8 rate down comment 1
Sokratus
преди 6 години
Пари се изкрават и от дрога! Изкравай наслаждавай се, но това не те прави познавач на Мъск и Тесла! За да произвеждаш 1млн автомобила ти трябват между 60-80GWh капацитет на батериите. През 2021 година се очаква, в европа да се произвеждат има няма 10GWh с какво ще правят електрически коли в Европа!?! Ще ги купуват от Китай ли? Китай може би ще произвеждат около 120GWh, но искат да продават по 3млн. коли за вътрешният си пазар, т.е. и на тях няма да им стигат! Точно затова Мъск си ги прави сам, защото това е най-важната част в електрическите коли! А кой ще успее, ще покаже бъдещето ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 7 rate down comment 1
Sokratus
преди 6 години
Не знам какво е според вас електрическа кола!?! Дали е hybrid, plugin hybrid!?! Наличието на аклмулатори не прави една кола електрическа, защото по тая логика всяка кола е такава. Електрическа кола е кола дето се движи само на ток и няма нищо друго освен електрически мотори и батерии! А в тази графа не попадат 95% от колоите които BMW ги продава под бранда електрически! Единственият модел, който е електрически е BMW i3, но без двигателя с вътрешно горене дето дозарежда батерията! И ако прочетете спецификациите на BMW i3, ще видите, че над 70% от продадените BMW i3 са с бензинов двигател, който BMW нарича extender!!! BMW не продала и 30 хиляди електрически коли, но те разправят, че продават по 100 хиляди на гидина, като наричат всичко дето има батерии и електромотор, електрическа кола, но защо ли имат и двигател с вътрешно горене, само те си знаят! Защото, ако броим хибридите Toyota са номер 1!Пробега на BMW i3 е под 200км, а Renault i Nissan са почти едно цяло!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 3 rate down comment 3
julian12
преди 6 години
Само ако можеше колата да се зарежда от един соларен покрив, до сега к'ви неща щяхме да имаме ехееей. Науката физика е имагинерна наука, Импе :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 3 rate down comment 4
julian12
преди 6 години
Специално за видинския кухао. https://business.financialpost.com/transportation/autos/a-stressed-shouting-elon-musk-and-fears-of-burned-out-workers-inside-teslas-model-3-building-sprintКухао, Vzhekoff май се оказа прав, че трябва да правят по 5К коли всяка седмица, а не да правят шмекери.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още