IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla загуби 5 млрд. долара от капитализацията си за два дни

Компанията може би се е отказала да прави важен тест на спирачките, а анализатори се съмняват в устойчивостта на производството

08:44 | 04.07.18 г. 70
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

През уикенда американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla триумфираше: малко преди поставения от самия него краен срок той обяви, че е направил 5000 броя от своя седан Model 3 за седмица. Така производствената цел бе постигната за първи път. Но след това стана ясно, че през последните дни производителят е отложил тестове за спирането на колата. При това става дума за т. нар. Brake and Roll тестове, писаха Business Insider и Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изглежда е наредил на инженерите си в завода на Tesla във Фримънт, Калифорния, да премахнат стандартния тест за спирачките от задачите, които Model 3 трябва да премине, за да се справи с производствената цел, става ясно от вътрешнифирмени документи, с които Business Insider разполага. Тестът очевидно е бил закрит в 3 часа сутринта на 26 юни, твърди източник, запознат с въпроса. Не е ясно защо този конкретен тест е бил спрян или за колко дълъг период. 

Според експерт от бранша тестът за спирачките е важна част от производствения процес на автомобили, който се провежда в последната фаза. Изпитването гарантира, че колелата на автомобила са съвършено подравнени и проверява спирачките и тяхната функция, като задвижва двигателя на автомобила до определени обороти в минута и наблюдава на диагностичните машини как колата реагира.

В изявление представителят на Tesla Дейв Арнолд каза пред Business Insider, че всяка кола преминава през "строги проверки на качеството", включително спирачни тестове.

По-рано обаче Tesla нарече тестовете за спирачките, които наскоро са били прекратени, „излишни“. Компанията заяви пред медиите:

„Всяка кола, която изграждаме, преминава през стриктни проверки на качеството и трябва да отговаря на строгите спецификации, включително на спирачните тестове. За да бъдем изключително ясни, ние караме всеки Model 3 на нашата тестова писта, за да проверим спирачките, въртящия момент, шума. Няма изключения".

Tesla промени и други процеси, за да ускори производството. Например, New York Times съобщава, че компанията е намалила броя на използваните точкови заваръчни шевове в каросерията на седана с около 300 броя, или около 6%. Каросерията все още има около 5000 заваръчни шевове, но инженерите са стигнали до извода, че около 300 са ненужни и са препрограмирали роботите, за да сглобяват стоманения корпус без тях.

След като новината за отпадането на теста стигна до медиите, акциите на Tesla отново поеха стремглаво надолу. Но това не бе всичко. Анализатор на CFRA Research изведнъж промени оценката си за книжата от „задръж“ на „продавай“, като поясни, че не вярва, че компанията ще успее да поддържа темпото на производство.

Твърденията на Teslа, че автомобилите от Model 3, произведени на покритата с палатка производствена линия, са със същото качество като тези, направени в завода, бяха поставени под съмнение от анализатора на Bernstein Тони Саконачи, който също така заяви, че резервациите за превозните средства изглеждат стабилни или са спаднали леко.

Въпреки че Tesla препотвърди прогнозата си за постигането на нетните приходи по американските счетоводни стандарти и положителни парични потоци през 3-то и 4-то тримесечие, ако компанията постигне тези цели, вероятно това ще се дължи на „еднократни икономии" или фактори на продуктовия микс,  като това няма да разреши проблема за дългосрочната рентабилност на Model 3 ", казва Саконачи в бележка до клиентите си. Той оценява акцията на Tesla на 265 долара.

Коментарите на Tesla за нетните резервации на седана пораждат загриженост за търсенето, заяви от своя страна анализаторът на Goldman Sachs Дейвид Тамеррино в бележка. 

Micron Micron

Акциите на Tesla се обезцениха със 7,2% в края на производствената сесия във вторник, което представлява най-големият спад от март насам. Двудневното понижение на книжата на компанията изтри повече от 5 млрд. долара от пазарната стойност на концерна, като го прати отново след General Motors по пазарна капитализация - за първи път от 25 юни, изчислява Bloomberg. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

6
rate up comment 4 rate down comment 4
vzhekoff
преди 6 години
Дайте път на компетентника :) Напълни се с експерти, сторете път.***.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 7
khao
преди 6 години
преди нямаше литий и ток, сега вече песента е че другите били пред него ... хахахахаха. като не се сбъдне едната измислица, веднага се вади друга, само да съвпадне с вярванията ти ! А толкова ли е трудно да си признеш че нищо не разбираш от тая тема и да млъкнеш ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 7
khao
преди 6 години
ако не е единия некомпетентник, ще е другия :):) колко от големите ти концерни имат половин милион чакащи за кола ? ... колкото е IQ-то ти, толкова са и те !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 12 rate down comment 8
Императорът
преди 6 години
Отговори ми защо акцията трябва да струва дори и 4 долара, камо ли нагоре. Предимството, което компанията имаше, бе пропиляно от некомпетентният мошшшшшеник мъск, до 2-4 години могъщите автомобилни концерни ще залеят пазарите с електромобили и тИслата ще бъде първо изместена, после и забравена - освен от някакви колекционерчета.Отделно е, че досега тИслата не е платила и цент на акционерите си... няма и да го направи по горепосочените причини. Единственият който печели от нея - е мошшшшеникът мъск. Разбира се - и спекулантите, които си играят с акциите на тИслата на Чер Петър... но много скоро ще се карат здраво за тях и всеки ще вика на другите: "Вие ги вземете".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 5
lyusien
преди 6 години
Имах в предвид 400 долара за акция до края на годината Извинявам се за грешката по доло
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 7
lyusien
преди 6 години
Акциите на компаниите се движат нагоре и надолу След новината че производството е стикнало целта от 5 хиляди автомобила на седмица цената на акциите скочи със 6 % След това някои анализатори проявиха съмнение че тази цифра няма да бъде постоянен цикъл а броя на произведените автомобили ще бъде по малък през следващите седмици и месеци Само че това е Елон Мъск Тои си е направил разчетите и заводът му ще бълва по 5 хил автомобила на седмица Пазарът му е осигурен батериите са близо във Вегас Така че много скоро акциите на тесла ще продължават да се вдигат Много скоро до 389 долара за акция а до края на годината 4300 долара за акция Въпреки неверниците борсовите спекуланти на късо и постояните проблеми които ще съсдават традиционите автомобилни компании поръчкови медии и неверници във форумите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още