IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla загуби 5 млрд. долара от капитализацията си за два дни

Компанията може би се е отказала да прави важен тест на спирачките, а анализатори се съмняват в устойчивостта на производството

08:44 | 04.07.18 г. 70
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

През уикенда американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla триумфираше: малко преди поставения от самия него краен срок той обяви, че е направил 5000 броя от своя седан Model 3 за седмица. Така производствената цел бе постигната за първи път. Но след това стана ясно, че през последните дни производителят е отложил тестове за спирането на колата. При това става дума за т. нар. Brake and Roll тестове, писаха Business Insider и Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск изглежда е наредил на инженерите си в завода на Tesla във Фримънт, Калифорния, да премахнат стандартния тест за спирачките от задачите, които Model 3 трябва да премине, за да се справи с производствената цел, става ясно от вътрешнифирмени документи, с които Business Insider разполага. Тестът очевидно е бил закрит в 3 часа сутринта на 26 юни, твърди източник, запознат с въпроса. Не е ясно защо този конкретен тест е бил спрян или за колко дълъг период. 

Според експерт от бранша тестът за спирачките е важна част от производствения процес на автомобили, който се провежда в последната фаза. Изпитването гарантира, че колелата на автомобила са съвършено подравнени и проверява спирачките и тяхната функция, като задвижва двигателя на автомобила до определени обороти в минута и наблюдава на диагностичните машини как колата реагира.

В изявление представителят на Tesla Дейв Арнолд каза пред Business Insider, че всяка кола преминава през "строги проверки на качеството", включително спирачни тестове.

По-рано обаче Tesla нарече тестовете за спирачките, които наскоро са били прекратени, „излишни“. Компанията заяви пред медиите:

„Всяка кола, която изграждаме, преминава през стриктни проверки на качеството и трябва да отговаря на строгите спецификации, включително на спирачните тестове. За да бъдем изключително ясни, ние караме всеки Model 3 на нашата тестова писта, за да проверим спирачките, въртящия момент, шума. Няма изключения".

Tesla промени и други процеси, за да ускори производството. Например, New York Times съобщава, че компанията е намалила броя на използваните точкови заваръчни шевове в каросерията на седана с около 300 броя, или около 6%. Каросерията все още има около 5000 заваръчни шевове, но инженерите са стигнали до извода, че около 300 са ненужни и са препрограмирали роботите, за да сглобяват стоманения корпус без тях.

След като новината за отпадането на теста стигна до медиите, акциите на Tesla отново поеха стремглаво надолу. Но това не бе всичко. Анализатор на CFRA Research изведнъж промени оценката си за книжата от „задръж“ на „продавай“, като поясни, че не вярва, че компанията ще успее да поддържа темпото на производство.

Твърденията на Teslа, че автомобилите от Model 3, произведени на покритата с палатка производствена линия, са със същото качество като тези, направени в завода, бяха поставени под съмнение от анализатора на Bernstein Тони Саконачи, който също така заяви, че резервациите за превозните средства изглеждат стабилни или са спаднали леко.

Въпреки че Tesla препотвърди прогнозата си за постигането на нетните приходи по американските счетоводни стандарти и положителни парични потоци през 3-то и 4-то тримесечие, ако компанията постигне тези цели, вероятно това ще се дължи на „еднократни икономии" или фактори на продуктовия микс,  като това няма да разреши проблема за дългосрочната рентабилност на Model 3 ", казва Саконачи в бележка до клиентите си. Той оценява акцията на Tesla на 265 долара.

Коментарите на Tesla за нетните резервации на седана пораждат загриженост за търсенето, заяви от своя страна анализаторът на Goldman Sachs Дейвид Тамеррино в бележка. 

Micron Micron

Акциите на Tesla се обезцениха със 7,2% в края на производствената сесия във вторник, което представлява най-големият спад от март насам. Двудневното понижение на книжата на компанията изтри повече от 5 млрд. долара от пазарната стойност на концерна, като го прати отново след General Motors по пазарна капитализация - за първи път от 25 юни, изчислява Bloomberg. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

46
rate up comment 4 rate down comment 2
Sokratus
преди 6 години
Дал си много хубав линк за рено Кангоо! Отваряш го, слизаш надолу по страницата и намираш: "Пресметнете пробега си" отдолу има опции за скорост, външна температура и товар! Избираш 90кмч и товар 100кг и за твоя изненада, ама за огромна твоя изненада пробега става 176км! 100кг е човек и чанта! 270км е пробега без шофьора и със скорост 50кмч. Със тази скорост и двама пътници, Тesla Model S минава 1000км! и ускорява от 0 до 100 за 3 секунди, а Реното за 20! ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
45
rate up comment 3 rate down comment 1
khao
преди 6 години
Помаче, в сайта не пише това, стига си демонстрирал че не можеш да четеш, знам кво е положението във вашия етнос
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
44
rate up comment 2 rate down comment 2
vzhekoff
преди 6 години
Maнгалчe, форумът реже текста пради някои френски символи. Това е сайта на производителя и в него пише 270 км. От там нататък ходи у лево, където ти е мястото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
43
rate up comment 3 rate down comment 1
khao
преди 6 години
абе жеката вече и професионалните *** с половин мозък го защитават :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
42
rate up comment 3 rate down comment 1
KPetkov
преди 6 години
За да държиш батерията през целия й живот в максимално добро състояние, най-добре да я държиш заредена между 20% и 70%. Наскоро едни фенове нали скапаха батерията на една Тесла след като я разредиха до нула след 32 часа нон-стоп каране с 40-50 км в час. С тея показатели Теслата ще устиска на Льо Ман, само че на пилотите ще им се приспи по някое време от скука.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
41
rate up comment 3 rate down comment 1
khao
преди 6 години
не говоря *** езици като теб ... но виждам че удобно си изпуснал да сложиш целия текст, зада не се изобличиш че всъщност прозтия *** в групата си ти :):), дето 200 км при условия ... кво пише после, да не е като при английския и дето го няма на българската версия
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
40
rate up comment 4 rate down comment 2
KPetkov
преди 6 години
Няма смисъл да се хабиш. По принцип много се забавлявам с писаниците по фен форумите на Тесла. Ето едно цитатче. Бях позабравил, че указание на производителите е батериите да не се зареждат и разреждат напълно, че ще ги скапеш. Като знам, че в България 90% от автомобилите не са гаражни, а съветите са да си държиш Теслата в гараж мисля някъде към 2200 година електрокарите ще станат доста разпространени по бъгарските ширини и дължини, нали някъде тогава се очаква глобалното затопляне да се е развихрило с пълна сила :)Keep the car warm. Heated garage is ideal. If you let it get cold soaked be sure to use range mode.I use 90% most of the time in the winter and schedule it to finish for my departure time along with a cabin preheat.Tesla says 90% is fine so I'm ok with using it. Even 100% as long as you drive immediately after charging.Just watch the weather forecast carefully. The worst case is heavy active snow and below -10F one has to keep the defrost on high to keep the windshield clear and the deep snow on the road adds a lot of drag.https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/winter-range-anxiety.98909/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
39
rate up comment 3 rate down comment 1
vzhekoff
преди 6 години
https://***.renault.fr/vehicules/vehicules-electriques/kangoo-ze/batterie-et-recharge.htmlAvec notre batterie Z.E. 33, KANGOO Z.E. vous permet de parcourir 270km NEDC*, soit 200km en conditions r
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
38
rate up comment 5 rate down comment 1
vzhekoff
преди 6 години
Мaнгалчe, отвори френския сайт и прочети:KANGOO Z.E.270 km NEDC*, 200 km en conditions r
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
37
rate up comment 4 rate down comment 2
khao
преди 6 години
не, това дето цитирате са грешните данни от нашите дилъри ... в сайта на производителя цифрите са други, чети бе ***, долу съм ти дал същия линк, в нета има официални спецификации, има тестове от независими сайтове и фенове, има квото искаш,само да четеш и мислиш ако има с кво, не спори !!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още