Френският производител на луксозни стоки Hermes International SCA отчете продажби за третото фискално тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите. Добрите резултати се дължат на нарастващото търсене в Япония, Северна и Южна Америка, които помагат да се компенсира забавянето в Китай, пише Bloomberg.
Приходите на компанията през третото тримесечие се увеличават с 11 на сто до 990,6 млн. евро, разкри базираната в Париж Hermes. Анализаторите очакваха 983,5 млн. евро.
Същевременно забавянето на търсенето на луксозни стоки повлия негативно на растежа на LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton и собственика на Gucci – Kering.
Hermes запазва своята средносрочна цел от 10 на сто ръст на приходите при постоянни валутни курсове, въпреки че твърди, че валутните колебания могат да се отразят на оперативния ѝ марж тази година. По думите на компанията китайският пазар на луксозни стоки също забавя темповете си.
Продажбите на Hermes в Япония, Северна и Южна Америка растат по-бързо от очакванията на анализаторите. Тези на кожени изделия също надминаха прогнозите, подкрепени от двете нови производствени мощности на компанията във Франция. От своя страна, продажбите на часовници отбелязват спад от 14%, а според Hermes това се дължи на „предизвикателствата“ в търсенето на едро, особено в Азия.
Анализаторът на Sanford C. Bernstein Марио Ортели очаква приходите на Hermes да продължат да се покачват, най-малко с 10%.
По-малък брой китайски туристи пазаруват в Хонконг заради продемократичните протести и антикорупционните мерки по високите етажи на властта в Китай. Продажбите в Азия, неповлияни от валутните колебания, като изключим Япония, се покачват с 10 на сто.