Легендарният предприемач, автор и специалист по мениджмънт и маркетинг от Силициевата долина Гай Кавазаки ще изнесе за първи път семинар в България. Семинарът "Новата бизнес реалност и изкуството да очароваш" е предназначена за представители на организациите, които искат да се изправят срещу новите бизнес реалности и да променят света.
Събитието ще се проведе на 22 май 2012 в НДК. Специално за читателите на Investor.bg организаторите от Проджекта са предвидили специална игра, в която могат да бъдат спечелени две покани за семинара.
За участие в играта е нужно с коментар под статията да се включите в дискусията за една от основните идеи на Кавазаки за ключа към успешните продажби – евангелизма. Въпросът, който ви поставяме, е следният:
Споделяте ли и защо идеята на Гай Кавазаки, че ключът към успешните продажби се крие в евангелизма и разбирането, че продажбата на продукт е като продажбата на мечта?
Гай Кавазаки ще представи своите най-горещи теми:
Уроците, които научих от Стив Джобс
Гай ще говори от първа ръка за работата си със Стив Джобс. Той ще представи уроците, които е научил от него за това как да иновираме, кого да наемаме, кого да слушаме и как да променим света. Вероятно няма по-подходящ човек от Гай Кавазаки, който може да обобщи уроците на Стив Джобс, на базата на своите непосредствени впечатления.
Изкуството да очароваш (Изкуството да променяш сърцата, умовете и действията)
Изкуството да очароваш е най-новата концепция на Кавазаки, която се радва на изключителен прием и е развита в последната му книга, издадена пред 2011 (бестселър на New York Times).
Уроците в Изкуството да очароваш са извлечени от опита на Кавазаки в Apple, както и от неговия десетилетен опит като предприемач и рисков капиталист. В своята презентация Гай Кавазаки ще обясни как да влияем върху сърцата, умовете и действията на нашите клиенти, партньори и колеги.
Събитието ще привлече български и международни бизнес лидери (очаква се да се включат повече от 1000 души).
Участие в семинара ще вземат предприемачи, изпълнителни директори, мениджъри на различни нива, професионалисти в областта на иновациите, инвестициите, технологиите, мениджмънта, маркетинга и продажбите. Семинарът е чудесно средство за стимулиране на служителите на всички нива.
И така – очакваме вашите мнения за евангелизма и помага ли той за успеха в продажбите. Отговорите ще събираме до 13 май, а кои ще са щастливците с безплатна покана за семинара на Гай Кавазаки ще разберете на 15 май. Успех!
преди 12 години "Моята теория е, че за да успеете, трябва да създадете продукта, който вие бихте искали да използвате, да се надявате, че има други, които мислят като вас и да положите дяволски труд, за да ги привлечете. ". Не трябва да се подценяват потребителите. Те стават все по-взискателни към качеството на предлаганите им продукти и услуги. Ако се осмелим да подценяваме потребителя рискуваме негативния ефект да се върне като бумеранг и да ни удари по главата! Трябва да сме искрени в посланията си, защото именно помощта на социалните мрежи, на която разчитаме може да се окаже арена, на която недоволни потребители с право да сринат репутацията ни! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Продължение от предният коментар:Да, в някои модели вграждат 2 пъти по бързи процесори и поставят много повече RAM, но приложенията се разработват да поддържат и по - ниски версии на операционната система ( респективно по - предни модели на iphone/ipad/imac/macbook ). Тоест приложенията, от които имаме потребност и са ключови за успеха на Apple работят и на предните модели.Везната се накланя в полза на работещите приложения, когато говорим за потребностите в съотношението технологична иновация / приложения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ами така зададен въпроса, се очаква да се даде положителен отговор. В интерес на истината, персоналното ми мнение е, че не винаги споделям "евангелизма". Даже самата дума е леко стряскаща.Този тип бранд "евангелизъм" има своите положителни и отрицателни страни. Положителните са повече от ясни, в този коментар ще наблегна на отрицателните. При Apple жизненият цикъл на продуктите е изкуствено съкратен, като се пускат нови версии на продуктите всяка година, уж усъвършенствани. Това предизвиква масова истерия за притежание и възможност за изпъкване в обществото като социален статус чрез придобивката сред потребителите. Но въпросът, който трябва да си зададем е: Какви потребности задоволява този продукт? Отговора е един и същ. Задоволява потребности от обаждания, управление на времето чрез органайзери, бележки, сутрешните аларми, забавления и времегубене чрез няколко apps. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Смятам, че най-големият стимул за продажби е нуждата от продукта/услугата и ако няма такава е да съзадеш потребност. Достъпни продукти не могат да бъдат мечти следователно влизаме в сферата на рационалните покупки - автомобил, жилище, бизнес... Колко такива възможности има един средностатистически българин в живота?Смятам, че проблема идва във формулировката на тезата. На бедния се обещава лукс, на богатия - изживяване. Това са основните подходи при продажбите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години за часовника, за обувките, костюма, апартамента, който някой купува. Дори заведението, в което се храним и си пием питието ни продава освен вкусната храна и усещането за удобство, което добрия къстъмър сървис носи, също и усещането за приеобщаване към определена социална група посещаваща това заведение - т.е. отново емоционалната полза да сме от определена социална група. Накратко всички продукти и услуги на края на деня задоволяват определени емоционални потребности на потребителя в стремежа му към постигане на определена мечта, която най-често определен вид възприемане на себе си (част от определена група хора с определена реализация и начин на живот). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Споделяте ли и защо идеята на Гай Кавазаки, че ключът към успешните продажби се крие в евангелизма и разбирането, че продажбата на продукт е като продажбата на мечта?Естествено. Продаваме емоционалните ползи от продукта и това какъв се чувства човек благодарение на него, не самия продукт. Ферарито носи усещането за определен социален статус, свобода, сила и продавайки Ферари някому ние всъщност му продаваме усещането за свобода, сила и усещането за социалния статус, който си мечтае да постигне. Същото се отнася отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Eвангелизмът засяга връзката между хората и Бог, обединението на хора от различни вероизповедания с различни цели и мечти. Основна роля са съществените прилики като личното обръщение в християнската вяра. Точно там трябва да е насочена рекламата, към личното обръщение, към усещането за разбиране, сигурност и себеотдаване. Несъмнено щом хората могат да се свържат посредством вяра, то и бизнесът може да се свърже с хората на едно по-особено ниво, чрез рекламата. В днешно време започна да се говори за това, че рекламата е повече дори от самия продукт, идея подкрепяна от хора като Гай смятащи предаването на мечти за нещо като предаване на положителна енергия. По-важни са думите и гласът, приликата на актьорите със зрителите, отколкото самият продукт. Продадеш ли им чувство да сигурност им продаваш не илюзия за утопия, а мечта за утопия. Във века на рекламата, немалък процент отива за реклама, с която се търси вниманието не на всички, а на тези със същата мечта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Съгласен съм, но отчасти. Продажбата на мечти е свързана с продажба на продукти, които не се купуват всеки ден - жилище, автомобил, електроника, обзавеждане. От този тип. Поради тази причина е редно да се диверсифицират продуктите и да се използва различна тактика при продажбана та продукти от различни групи. Продуктите от ежедневието според мен не могат да се продават поради този начин - лично мнение. С ежедневното им потребление човек получава привързаността си към тях. Редно е този подход да се прилага при еднократни покупки, такива към които се прибягва първоначално с недоверие към продавача, изисква дълъг процес на вземане на решение за покупка. За такива продажби съм напълно съгласен с метода. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Този подход би имам все по-голям успрех, колкото повече се повишават доходите на хората. С по-големи доходи, мечтите са по-близо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Използването на името на Стив Джобс в този контекст е некоректно, тъй като той е будист. http://vbox7.com/play:34520f2ffb Евангелизмът няма нищо общо с будизма и не съм убедена ,че господин Кавазаки има формалното право да използва името на Стив Джобс в подобна рекламна лекция. Това със сигурност му носи много посетители, но "продаването" на мечтата Стив Джобс в евангелска опаковка е некоректно и не съм убедена,че е етично. отговор Сигнализирай за неуместен коментар