fallback

Напускането на Сорел оставя WPP изключително уязвима

Рекламният гигант е напълно неподготвен за наемането на нов главен изпълнителен директор

16:16 | 16.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Неочакваното напускане на WPP от страна на Мартин Сорел оставя рекламната империя, в която той прекара три десетилетия, в търсене на нов главен изпълнителен директор за първи път. Всичко това се случва в момент, в който групата е изправена пред най-големите си предизвикателства от световната финансова криза насам, пише в свой анализ Bloomberg.

Оставката, която Сорел подаде късно в сряда, за напускането на най-голямата рекламна компания в света, подчертава очевидните пропуски на WPP в подготовката за намирането на наследник на 73-годишния основател, въпреки че акционерите отдавна призовават за действия по въпроса.

Сега бордът на директорите ще се фокусира върху намирането на дългосрочно решение за създаването на план за справяне със ситуацията. 

Сорел, който превърна инвестицията си на кошници за пазаруване от 1985 г. в днешния гигант с над 200 хил. служители, отдавна е смятан за незаменим. Той е човекът, който дърпа струните на над 400 агенции. Следващият главен изпълнителен директор ще се изправи пред необходимостта да преразгледа стратегията на WPP, докато групата се бори със спада на рекламните приходи, конкуренцията на дигиталните консултантски компании и заплахата от уеб гигантите, които могат да изместят посредниците.

Председателят Роберто Куарта става изпълнителен председател до намирането на нов главен изпълнителен директор. Марк Ред, който оглавява агенцията на WPP Wunderman, и Андрю Скот, директор корпоративно развитие на WPP, стават главни оперативни директори. По думите на Куарта те ще работят в тясно сътрудничество, за да разработят стратегията на WPP и да оптимизират нейното портфолио.

Липсата на постоянен главен изпълнителен директор прави WPP уязвима на от решенията на инвестиционните банкери, които могат да настояват за продажба на активи или за драматично отделяне на части от бизнеса. Звеното за управление на данни на WPP – Kantar, чийто ръст на приходите се представя по-зле от средния за групата, може да бъде продадено за 3,5 млрд. паунда (5 млрд. долара), за да намали дълга си или да върне средства на инвеститорите, писа на 3 април анализаторът на Liberum Иън Уитакър.

Сорел напуска WPP по-малко от две седмици след като стана ясно, че компанията е започнала разследване за злоупотреба с активите ѝ от страна на главния изпълнителен директор, и само дни преди бордът да публикува разкритията си. Той отхвърли обвиненията, а в събота WPP заяви, че разследването е завършило, но не разкри повече подробности.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:20 | 11.09.22 г.
fallback