На трето място голям проблем за съоръженията на Витоша е сезонността и седмичността - голямо натоварване в събота и неделя и много ниско през останалите дни. Почиващите в хотелите в Банско, Боровец и Пампорово осигуряват натоварване на съоръженията там и през седмицата. Този фактор се комбинира със сезонността, а именно късия ски сезон, особено при липсата на сняг на Витоша.
Възниква въпросът, след като при ски туризма "Витоша ски" няма предимства, доколко пешеходните и велотуристите могат да правят ефективни лифтовете от Симеоново и Драгалевци, които се използват целогодишно? За съжаление "Витоша ски" не публикува разбивка на приходите си от тези две линии и от ски съоръженията.
В полза на тези съоръжения е забраната за движение на леки автомобили по пътя от Драгалевци до Алеко в събота и неделя. Тази забрана не се спазва, а не се и контролира, но тя осигурява и може да осигурява естествен монопол на лифтовете към Алеко.
Откритият лифт от Драгалевци стига приблизително до Алеко, където е крайната станция на кабинковия лифт от Симеоново, тоест двата лифта са си конкуренция един на друг до известна степен.
В крайна сметка лифтът от Симеоново до Алеко вероятно би бил ефективен, тъй като е кабинков, по-близо е до Околовръстното на София и до центъра на града, също така разполага с голям паркинг и е по-модерен. Той би бил още по-ефективен, ако е защитен от забрана за качване с автомобил до Алеко през почивните дни и също така от евентуалното нефункциониране на лифта от Драгалевци.
Може би "Витоша ски" АД трябва да пусне в експлоатация поне лифта от Симеоново.
Колкото до ски бъдещето на Витоша, то е по-скоро неясно и зависи от наличието на сняг при все, че дори вр. Черни връх е по-нисък от най-високите ски зони на Боровец (Маркуджик). С 1,3 км. писта с изкуствен сняг явно не се получава.
Но дали и с милионни инвестиции, нови писти и лифтове ще се получи без София да е ски курорт? Кой ще иска да прекара 1 седмица ски почивка в смога и задръстванията на София? Тогава кой ще кара ски на тези нови съоръжения, ако приемем че сняг ще има, пък бил той и изкуствен?
Необходимо е не само да се предвидят капризите на природата, но и да се направи задълбочено маркетингово проучване, както какви са нуждите на софиянци, така и дали хора от други градове и държави биха припознали София като ски център.
преди 12 години "Кой ще иска да прекара 1 седмица ски почивка в смога и задръстванията на София?"Ъъъ? Не разбирам ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години за мен е предпоставка да се случи еди какво си в близко бъдеще защото еди какво си е станало сега отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Засега фактите, са че Банско печели, Витоша е под водата. Да в София можехме да караме ски вечер, но правехме ли го достатъчно често, за да е Витоша Ски над 0-та? Явно не? Защо? Защото пистата ни омръзна до втръсване? Заради опашките, когато паднеше малко естествен сняг?Къде са тумбите английски, руски, македонски, чешки, сръбски, гръцки и румънски туристи, които пълнят Банско, Боровец и Пампорово? Ще дойдат ли на Витоша? Дори всички писти да работят (подкрепени с изкуствен сняг)? Само софиянци могат ли да издържат тази инфраструктура (всички лифтове и всички съоръжения за изкуствен сняг)? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Инетерсно как няколко поколения софиянци преди нас са ползвали тези съоръжения + боянската кабинка, а сега през 2012г. при 1.3 млн. жители в София те станаха нерантабилни. Освен това тази планина няма капацитета на ски курорт, тя трябва да обслужва града, както през последните 100 години. А като инвеститор, ако някоя инвестиция е губеща просто излизаш от нея - а не променяш закона... отговор Сигнализирай за неуместен коментар