Instacart Inc. намалява оценката си до около 13 млрд. долара и се отказва от дългоочакваното публично листване на акции, докато пазарните условия не се подобрят, предава Bloomberg, като се позовава на запознати източници.
Най-голямата американска компания за онлайн доставки на хранителни стоки определи нова цена от 38 долара за акция, което е третият път, в който намалява оценката си тази година, твърдят източниците, които са помолили да не бъдат идентифицирани, тъй като въпросът е частен. През март Instacart намали оценката си с почти 40% до 24 млрд. долара, а през юли - отново до 15 млрд. долара.
Новата оценка обявена вътрешнофирмено на периодична среща на служителите в четвъртък, на която ръководителите са се позовали на нестабилните пазарни условия като причина за преразглеждането. Ръководителите също така са потвърдили намерението на компанията да стане публична, като са подчертали, че основите на бизнеса са здрави и готови за този етап, но че се изчаква оптимален прозорец на пазара.
Базираната в Сан Франциско компания, основана през 2012 г., подаде конфиденциално заявление за излизане на борсата през май и възнамерява да съсредоточи листването си върху продажбата на акции на служителите, което ще позволи на някои от първите ѝ и други служители да получат пари в брой, добавят източниците.
Говорителка на Instacart отказва коментар пред Bloomberg.
Последната оценка представлява почти 67% спад от 39-те милиарда долара, които Instacart получи при последния си кръг на набиране на средства през 2021 г., когато привлече 265 млн. долара от инвеститори като Andreessen Horowitz, Sequoia Capital и D1 Capital Partners, както и Fidelity Management & Research Co. и T. Rowe Price Associates Inc.
Вътрешнофирменото преразглеждане на цената на акциите беше част от оценката по 409A. Този процес се извършва от външен, независим оценител и определя справедливата пазарна стойност на акциите на компанията, считана също за „цена на изпълнение", на която служителите могат да закупят акции на компанията. От дружествата се очаква да извършват оценки по 409A поне веднъж на всеки 12 месеца, но те могат да се извършват и на всяко тримесечие, особено ако стартъпът се приближава към първично публично предлагане.
Частните дружества често актуализират своята 409A оценка, за да оценят по-адекватно най-добрата цена за издаване на нови опции за акции. Този показател е отделен от оценките, които инвеститорите дават на акциите на стартъпите, които обикновено се основават на цената от последния кръг на финансиране, но могат да се променят въз основа на промени в резултатите на компанията или външни пазарни промени.