Instacart си партнира с Uber Technologies Inc. в доставката на храни от ресторанти чрез приложението Instacart – като се изправя срещу най-популярната платформа в тази индустрия в САЩ DoorDash Inc., съобщава Bloomberg.
Потребителите на Instacart в САЩ ще могат да поръчват от стотици хиляди ресторанти, използвайки интерфейс на Uber Eats, който ще стане достъпен в приложението Instacart през следващите седмици. Поръчките ще се изпълняват от куриери на Uber, докато доставката на хранителни стоки от магазини ще се извършва отделно от Instacart.
„Може да се каже, че ние сме заплаха за DoorDash както поотделно, така и в екип“, изтъква изпълнителният директор на Uber Дара Хосровшахи пред Bloomberg в ексклузивно съвместно интервю с ръководителя на Instacart Фиджи Симо. „Това е силно, силно конкурентен пазар. Красотата на това партньорство е, че както Instacart, така и Uber могат да продължат да развиват своя бизнес“.
Симо заяви от своя страна, че първо се е обърнала към Хосровшахи за идеята. Тя отказа да разкрие конкретни финансови условия на сделката, но каза, че Uber ще плати на Instacart партньорска такса за всяка поръчка, която нейната компания ѝ прехвърли. Ресторантите няма да могат да разберат дали поръчката е от клиент на Uber Eats или Instacart, тъй като поръчките на ресторанти на Instacart ще се насочват през Uber Eats, добавя Хосровшахи.
Обединяването ще позволи на Uber да се докосне до клиентската база на Instacart от домакинствата от предградията — и ще позволи на Instacart да предложи повече стойност на абонатите, плащащи за членство по 9,99 долара на месец, като сега компанията обещава безплатна доставка за поръчки на хранителни стоки или храна от ресторанти над 35 долара.
Партньорството изправя двете компании срещу базирания в Сан Франциско съперник DoorDash, който държи 67% дял от пазара за доставка на храна в САЩ, показват данни на Bloomberg Second Measure . DoorDash също управлява разрастващ се бизнес с хранителни стоки, за който миналата седмица компанията каза, че се е удвоил за трето поредно тримесечие.
Приложенията за доставка в САЩ като Uber, Instacart и DoorDash търсят нови области за растеж, който намаля след пандемията, когато много клиенти изградиха навика да поръчват редовно за вкъщи.
Отминаха и дните на лесните пари за финансиране на растежа в броя на потребителите. Тези компании сега за задължени пред инвеститорите да поддържат ниски нива на разходи и да реализират стабилна печалба. Днес те работят в по-икономичен мащаб, като същевременно разширяват дейността си в доставки извън ресторантите.
Instacart, която беше основана през 2012 г., сключи ексклузивни сделки с вериги магазини за хранителни стоки в началото на своята дейност, за да изгради онлайн инвентар, фокусирайки се върху клиентите, които предпочитат да пазаруват веднъж седмично.
DoorDash и Uber също изградиха своите предложения за доставка на хранителни стоки и включиха много от същите търговци на дребно. Конкуренцията също нарасна, тъй като Amazon Inc. и Walmart Inc. се разшириха допълнително в доставянето на пресни продукти.
Сред приложенията на трети страни, Instacart все още поддържа водеща роля в пазаруването на хранителни стоки въз основа на публични документи. Освен това компанията има повече от 5 милиона платени абонати. Тези лоялни потребители представляват повече от половината от дейността на платформата Instacart, която има над 7,7 милиона активни потребители месечно, изтъква финансовият директор на Instacart Ник Джовани.
И Uber, която започна като услуга за споделено пътуване, обслужваща градски клиенти, вижда ориентираната към семействата от предградията като пазар, към който може да се докосне, без да се ангажира с реално придобиване.
„Разбира се, Instacart е много силен конкурент, що се отнася до хранителните стоки“, признава Хосровшахи. „Но за нас това беше възможност да разширим по същество бизнеса на Uber Eats, особено в крайградските пазари, където Instacart е особено силена“.
През януари тази година анализаторът на Wolfe Research Дийпак Мативанан изтъкна идеята Uber да се слее с Instacart, представяйки „финансовите синергии върху приходите“.
Хосровшахи, който има опит с подобни сделки, заяви, че придобиването „не е на масата в момента“. Симо от Instacart посочи, че нейната компания се е ангажирала да работи независимо.