Приходите от продажби на LVMH от модни и кожени стоки са се понижили за първи път от пандемията насам, след като най-големият играч в индустрията беше засегнат от спад в търсенето от страна на китайските потребители, чийто апетит за покупки на висок клас продукти някога изглеждаше ненаситен, пише Bloomberg.
Органичните приходи на ключовото звено, чиито марки включват Louis Vuitton и Christian Dior, са спаднали с 5% през третото тримесечие обяви LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. Анализаторите очаква малък ръст. Това се оказа най-лошото тримесечно представяне от второто тримесечие на 2020 г., когато светът влезе в блокада заради Covid-19. Общите приходи от продажби на групата са спаднали с 3 на сто.
„Повечето от нашите пазари в момента са изправени пред икономически предизвикателства, включително континентален Китай“, коментира главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гиони по време на представянето на резултатите. Той допълва, че „потребителското доверие в континентален Китай днес е в съответствие с най-ниското ниво, достигнато по време на Covid”.
Тъй като продажбите на луксозни стоки в Китай се понижиха допълнително през третото тримесечие, индустрията и инвеститорите се стремят да разберат дали неотдавнашната поредица от стимулиращи мерки на Пекин ще помогне за промяна на потребителските настроения и ще осигури опора за един пазар, който се очаква да изпревари САЩ като най-големият в света още в края на това десетилетие.
Китайските стимули
Гиони твърди, че в момента е трудно да се оцени потенциалното въздействие на такива мерки върху търсенето, но „това показва, че те приемат проблема много сериозно“, допълва той, визирайки китайските власти.
Въпреки това се появяват ранни признаци, че политическите стимули могат да бъдат ограничени в обхвата си, за да повишат потребителските настроения в краткосрочен план. Мерките - от монетарни до регулаторни отстъпки, предприети от края на септември, се съсредоточиха върху подхранването на ръста на пазара на акции и укрепването на проблемния имотен сектор, без какъвто и да е значим тласък за сектора на потреблението.
„Няма подобрение на потреблението на луксозни стоки след неотдавнашната промяна на макрополитиката“, посочва Citigroup в бележка, базирана на проверките си с луксозен търговски център в Източен Китай по време на Златната седмица този месец. Търговският център отбелязва спад на продажбите за тийнейджъри по време на празника, като купувачите от средната класа не са успели да излязат на преден план, тъй като страдат от отрицателните ефекти от спада на цените на имотите в Китай, се казва в бележката.
От друга страна, по-устойчивите във финансово отношение топ 100 клиенти са допринесли с 50 до 60% от продажбите на мола тази година, спрямо миналогодишните 40-45%.
Освен това китайците, които все още са готови да се насочат към луксозни стоки, го правят, когато пътуват в чужбина и то на намалени цени.
Разочароващи данни
Органичните приходи от продажби на LVMH в региона, включващ Китай, са спаднали с 16% през тримесечието, което надхвърля прогнозата – разочарование за една група, която беше сред най-устойчивите на охлаждащото се търсене в страната. Приходите от продажби в Япония също са се представили по-зле от очакваното, тъй като по-силната йена засегна разходите на китайските потребители, които пътуваха до Япония, за да пазаруват луксозни стоки. Представянето в САЩ и Европа също е разочароващо.