Акциите на LMVH поскъпнаха до рекордно ниво, след като китайските потребители са се отдали на харчове за луксозни чанти и бижута, излизайки от най-строгите блокади в света. Това е довело до ръст на продажбите за собственика на Louis Vuitton, съобщава Bloomberg.
Органичните продажби на най-голямото подразделение на групата, която продава модни и кожени стоки, са се повишили с 18% през първото тримесечие, което е почти двойно повече от очакванията на анализаторите. Продажбите на подразделението в Китай отчитат двуцифрен ръст, заяви главният финансов директор Жан-Жак Гийони пред анализатори в сряда.
LVMH е „изключително оптимистично настроена“ за Китай през 2023 г., каза той. „Данните за първото тримесечие предвещават добро за останалата част от годината“. Той обаче добави, че LVMH вижда забавяне на ръста в САЩ, а търсенето на коняк и продажбите на кожени стоки са особено силно засегнати.
“Има много за харесване в тези резултати въпреки САЩ“, казва Роджерио Фухимори, анализатор в Stifel, описвайки представянето на LVMH за първото тримесечие като „силен старт на годината“.
Акциите поскъпнаха с 5% в търговията в Париж, повишавайки пазарната стойност на компанията до около 440 млрд. евро – най-високата в Европа. Цената се повишава с над една четвърт тази година, тъй като търсенето в Китай се възстановява.
Базираната в Париж LVMH е първата компания за луксозни стоки, която публикува продажбите си за първото тримесечие и като цяло се смята за лидер в индустрията. Конкурентите Hermes International, която ще обяви резултатите си в петък, и собственикът на Cartier Richmond също са оптимисти, че китайските потребители ще дадат тласък на продажбите и печалбата.
LVMH заяви, че търсенето расте във всеки регион през първите три месеца, тъй като потребителите са се насочили към луксозни стоки – от чанти на Christian Dior до пръстени на Tiffany. Япония отчита най-силния ръст за тримесечието – с 34% на органична база, следван от увеличение от 24% в Европа и скок от 14% в Азия без Япония.
Макар че ръстът е САЩ е бил 8%, Гийони казва, че LVMH е отчела „известно забавяне“ там на модните и кожени стоки, както и при часовниците и бижутата.
Търсенето на коняка Hennessy е бил засегнат най-вече от потребители, които са се възпротивили на ценовите увеличения, казва Гийони. Производителят на напитки е наложил повишенията след увеличени разходи за стъкло за бутилките, казва той.
По отношение на допълнителни увеличения на цените Гийони заяви, че са вероятни по-малко увеличения тази година.
„Очевидно Китай процъфтява и не очакваме това да отмине скоро“, казва Орели Усон-Дюмутие, анализатор в HSBC, в интервю за Bloomberg TV. „Ако американският потребител не се възстанови много силно, все още имаме много много добри перспективи от Европа, която е по-силна от дълго време, а също и от Китай“.
LVMH ще достигне крайъгълен камък, когато водещият магазин на Tiffany в Ню Йорк отвори отново врати в края на този месец. Този магазин е допринесъл с почти 10% от общите продажби на Tiffany при предишните собственици, каза Гийони пред анализатори. Неговото повторно отваряне би трябвало да има „положително въздействие“ върху продажбите, като същевременно е от полза за цялостния бранд и маркетингови усилия на американския бижутер, добави той.
Френският луксозен конгломерат съобщи, че отделът му за селективна търговия на дребно, който включва Sephora, е нараснал с 28%, най-силния общ темп сред всички подразделения.