Рок групата KISS продава своя каталог с песни, както и своето име и образ, на Pophouse Entertainment Group AB, шведската компания, която стои зад популярното изпълнение на виртуалните аватари на ABBA, съобщава Bloomberg.
Pophouse плаща повече от 300 млн. долара за сделката, съобщава източник, запознат с въпроса. Споразумението включва основни записи и права за публикуване.
Pophouse иска да превърне KISS в група, която остава популярна в културата дълго след като нейните членове спрат да правят нова музика и да участват в концерти. Компанията обяви планове да направи биографичен филм за групата, както и музикално шоу на живо с аватари на нейните членове.
Pophouse вече направиха шоу на живо с участието на членовете на легендарната шведска поп група ABBA. Това шоу, наречено ABBA Voyage, печели повече от 1 милион долара на седмица в Лондон. Десетки хиляди фенове се събират на арена, специално построена за шоуто, за да гледат аватари на групата, изпълняващи хитове като Dancing Queen и Chiquitita. Бьорн Улвеус от ABBA основа Pophouse съвместно с шведския инвеститор Кони Йонсон.
Басистът и поддържащ певец на KISS Джийн Симънс и неговите колеги от групата са започнали преговори с екипа на Pophouse преди няколко години в разгара на последното им турне, End of the Road World Tour. Рок групата, създадена от Симънс и Пол Стенли в началото на 70-те години на миналия век, е продала повече от 100 милиона албума по целия свят, а последното им турне продължи пет години.
KISS и Pophouse прекарват много месеци в работа върху бъдещи проекти, а членовете на групата вече се подготвят за заснемането на техните изпълнения с виртуални аватари в Industrial Light & Magic на Walt Disney Co.
„Турнетата на KISS свършиха – спряхме турнетата след 50 години“, разкрива Симънс в интервю. „Това, което Pophouse ще направи с нашите изображения, нашата музика и нашите личности, е различно от всичко, което някой някога е виждал“, добавя той.