fallback

LVMH купува дял във френски производител на безалкохолно пенливо вино

Инвестицията във French Bloom е първата стъпка на LVMH в областта на безалкохолните напитки

10:18 | 02.10.24 г.
Автор - снимка
Редактор

Най-големият производител на шампанско – луксозния конгломерат LVMH, купува дял във френски производител на скъпо безалкохолно пенливо вино, залагайки, че може да убеди повече потребители да плащат по над 100 долара за бутилка, без да се опияняват, съобщава Wall Street Journal.

Сделката за около 30% във French Bloom се случва на фона на все по-голяма популярност на ниско- и безалкохолни напитки. В същото време подразделението Moët Hennessy на LVMH се бори със слабото търсене на шампанско и спиртни напитки.

French Bloom, основана през 2001 г., се опитва да се възползва от нарастващия брой потребители, които ограничават употребата си на алкохол през последните години и сега продава в 30 страни. Брандът, управляван от член на фамилия Татинже, която е зад едноименното шампанско Taittinger, почти е удвоил бизнеса си тази година и е напът да произведе близо 500 хил. бутилки тази година.

„Има огромно търсене на качествени продукти без алкохол“, коментира стратегическият ръководител на Moët Hennessy Давид Сер. „За нас е ясно от няколко години, но не бяхме открили правилната възможност“, допълва той.

LVMH и French Bloom не разкриват стойността на сделката.

Шампанското е сериозна част от бизнеса за LVMH, като Moët Hennessy заема доминираща позиция на пазара. Марките ѝ включват Dom Pérignon, Krug и Veuve Clicquot. Компанията притежава и престижни марки вино като Château d'Yquem и Château Cheval Blanc.

Инвестицията във French Bloom е първата стъпка на LVMH в областта на безалкохолните напитки, с което тя се присъединява към някои от най-големите имена в алкохолната индустрия – от Guinness до Heineken – и навлиза в един бързо развиващ се пазар.

Според данни на следящата индустрията IWSR обемът на продажбите на безалкохолни обикновени и пенливи вина се е увеличил със 7% през миналата година. Според прогнозите обемите на безалкохолните напитки ще нарастват с по 7% годишно между 2023 г. и 2027 г., като в крайна сметка ще завладеят близо 4% от пазара на алкохол.

За сравнение, търсенето на вино и спиртни напитки остава вяло, като обемите им спаднаха в световен мащаб през 2023 г. През първата половина на тази година Moët Hennessy е най-зле представящото се подразделение на LVMH, като продажбите му се свиват с 12%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:18 | 02.10.24 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още