Търговецът на козметични продукти Sephora съкращава стотици служители в Китай, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса. Това се случва, докато една от най-големите марки на LVMH се опитва да върне към успеха генериращия загуба бизнес във втората по големина икономика в света.
Sephora China е съкратила персонал както в администрацията си, така и в магазините, като същевременно убеждава други да напуснат. Около 10% от над 4000-те служители в страната са засегнати, допълват източниците, пожелали анонимност. Някои висши мениджъри, включително лидерите на търговията на дребно и онлайн търговията в страната, също са напуснали компанията, казва един от източниците.
Сътресенията се случват след като Sephora назначи бившия директор на Nike за онлайн бизнеса в Азия Дин Ся за ръководител на бизнеса си в Китай, Хонконг, Макао и Тайван в опит да възроди дейността си в континенталната част. Брандът срещна проблеми с експанзията в Китай – пазар, който директорите в империята за луксозни стоки на Бернар Арно смятат за ключов за постигането на глобалната цел за приходи от продажби от 20 млрд. евро.
„В отговор на предизвикателната пазарна среда и за да гарантира бъдещия ни растеж в Китай, Sephora China в момента рационализира своята организационна структура в централния си офис, за да гарантира, че имаме точните възможности за дългосрочен устойчив растеж“, коментира говорител на компанията.
Операциите на Sephora в Китай са важни за една от най-големите марки на LVMH, тъй като търговецът на дребно се оттегля в останалата част от региона и прекрати дейността си в Тайван и Южна Корея през последната година. И все пак успехът, който марката има в САЩ, Европа и Близкия изток – което я направи втора по принос към приходите на LVMH след Louis Vuitton към 2022 г. – се оказва непостижим в Китай.
Брандът записа около обща загуба от 330 млн. юана (46 млн. долара) за 2022 и 2023 г., показват годишните отчети на производителя на продукти за грижа за кожата Shanghai Jahwa United Co., който държи 19% от бизнеса на марката в континенталната част.
Въпреки че Sephora се разрасна до около 300 магазина, откакто навлезе в Китай през 2005 г., страната става все по-труден пазар за търговците на дребно от по-висок клас, тъй като потребителите търсят по-евтини стоки на фона на забавянето на икономиката. Стоките на Sephora са предимно западни козметични марки, които обикновено се предлагат на по-високи цени от местните китайски брандове, които набират популярност, тъй като отговарят повече на местните предпочитания.