Индустрията за луксозни стоки наистина има нужда по-заможните китайски потребители да отворят по-широко портфейлите си. Това беше посланието от Burberry Group и Cie Financiere Richemont днес, пише Андре Фелстед за Bloomberg.
Собственикът на Cartier – Richemont, заяви, че приходите му от продажби в континенталната част на Китай са спаднали с 24% през последните три месеца на миналата година, докато приходите от продажби на Burberry в обекти, отворени от поне година, в същия регион са се свили с 23 на сто.
Но компаниите за луксозни продукти сега се борят за силно възстановяване, след като Китай прекрати политиката си за нулев брой новозаразени с коронавирус. Това повиши рязко оценките на фирмите от сектора. Но финансовите им доклади – първите за този сезон на отчетите – подчертават факта, че всяко възстановяване ще бъде волатилно. Ралито на акциите на луксозните къщи, включително LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, достигна нов рекорд във вторник, но не дава пълно успокоение.
И в Burberry, и в Richemont, скокът на случаите на Covid-19 повлия негативно на трафика в магазините. Richemont допълва, че тъй като е имало много болни служители, е била принудена да намали работното си време или временно да затвори бутиците си.
Въпреки това и двете компании започват да виждат обнадеждаващи сигнали, тъй като магазините отново са отворени, а купувачите се завръщат в тях.
Анализаторите от Bernstein също отчитат 52% увеличение на трафика във физическите магазини за луксозни стоки в Шанхай през уикенда в сравнение със Златната седмица през октомври, и близо три пъти повече спрямо миналия юни. Да добавим и факта, че китайските потребители са натрупали почти 6 трлн. юана (887 млрд. долара) в излишни спестявания и бързат да кандидатстват за туристически визи, за да пътуват отново в чужбина.
Но възстановяването все още е в началото си. Burberry каза, че скоростта на възстановяване вероятно ще бъде непредсказуема. Предстоящата Лунна нова година, която започва този уикенд, ще бъде следващият ключов тест.
През последните две години Китай се колебаеше между повторно отваряне и ограничения. Този път премахването на ограниченията срещу Covid-19 беше усложнено от резкия скок на броя на заболелите. За да могат потребителите да харчат смело, те трябва да са убедени, че най-лошото е зад гърба им.
Някои страни също така изискват китайските туристи да докажат, че не са заразени, преди да влязат на тяхна територия. Дестинации като Япония, Южна Корея, САЩ, Франция и Италия наложиха правила за влизане. Това може да е пречка пред разходите за луксозни стоки. Китайските купувачи са склонни да харчат най-много, когато пътуват, възползвайки се от по-ниските цени в сравнение с тези на вътрешния им пазар.
Burberry твърди, че наблюдава някои ранни положителни сигнали що се касае до китайските потребители, които пътуват до Хонконг и Макао. Дори и да е така, вероятно чак през втората половина на годината или през следващата ще видим реално възстановяване на китайските международни пътувания.