Китайските популярни лица получават забрана да рекламират серия от здравни и образователни услуги, сигнализирайки нова фаза в кампанията на президента Си Дзинпин за реформа на корпоративния и социален небосклон на страната, съобщава Financial Times.
Правилата, които забраняват на артисти и влиятелни лица да подкрепят продукти чрез социални медии, телевизионни реклами, стрийминг на живо и интервюта, ще ограничат доходоносния свят на звездна подкрепа.
Частно обучение и здравословни храни, както и тютюневи изделия, здравеопазване и медицинско оборудване са сред таргетираните индустрии, се посочва в известие, издадено от водещия пазарен регулатор на Пекин – Държавната администрация за пазарни регулации, заедно с шест други държавни агенции.
„Знаменитостите трябва съзнателно да практикуват основните социалистически ценности в своите рекламни дейности“, се казва в правилата. „Дейностите трябва да са в съответствие със социалния морал и традиционните добродетели“.
От края на 2020 г. Си Дзинпин започна широки репресии срещу китайските компании, включително технологичната и развлекателната индустрии, както и срещу богатите бизнесмени.
Последното ограничаване бе обявено, докато китайският президент засилва стремежа си да реформира социалните ценности и младежката култура на най-населената страна в света под лозунга „общ просперитет“.
Си Дзинпин циментира контрола си с безпрецедентен трети мандат като лидер на страната на конгреса на Китайската комунистическа партия в Пекин миналия месец.
Анализатори и инвеститори се тревожат, че докато лидерът на Китай се впуска в това, което нарича „нова епоха“, партията ще затегне контрола си над обществото и икономиката.
В силно символично посещение до канала Хунци в централната провинция Хенан миналата седмица, Си Дзинпин предупреди, че по-младото поколение трябва да „се откаже от придирчивия си начин на живот и самодоволното си отношение“.
Новите правила следват години на национални скандали и обществено недоволство, включващо подвеждащи рекламирани от известни личности здравни услуги и продукти за управление на богатството, както и платформи за взаимно кредитиране.
Местните медии отдавна критикуват слабия регулаторен надзор, особено от Националната администрация за медицински продукти – китайската агенция за одобрение на лекарства, която е част от Държавната администрация за пазарни регулации.