fallback

Отчетът на LVMH повиши капитализацията на луксозните компании със 70 млрд. долара

Силните резултатите завърна инвеститорите към сектора

17:23 | 26.01.24 г.

Инвеститорите се завърнаха към акциите на водещите луксозни компании в петък, добавяйки около 70 млрд. долара към пазарната им капитализация, след като последният отчет на LVMH увери инвеститорите в устойчивостта на сектора срещу икономическите препятствия, най-вече в Китай, съобщава Ройтерс.

Вълната от закупувания помага да се възстановят част от миналогодишните загуби, след като икономическото съживяване на Китай се оказа мудно след премахването на ограниченията заради Covid-19.

Акциите на LVMH скочиха с 11%, добавяйки около 30 млрд. долара към пазарната ѝ капитализация и засилвайки конкуренти на френския гигант като Kering и Hermes.

Това помогна на общоевропейския индекс Stoxx 600 да стигне най-високото си ниво от две години.

LVMH, която е дом на марки като Louis Vuitton, Christian Dior, Moet Hennessy and Tiffany & Co, обяви ръст от 10% на продажбите за четвъртото тримесечие в четвъртък в резултат на стабилно търсене на луксозната ѝ мода в края на годината.

Песимизмът на инвеститорите за перспективите пред индустрията нарасна след предишния отчет на LVMH от октомври, който показа, че ръстът на продажбите ѝ се е забавил до 9%, след като дълго време задминаваше очакванията със силен двуцифрен растеж.

При презентацията на резултатите председателят и главен изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно заяви, че е доволен от текущия темп на растеж на компанията.

С последния си отчет LVMH „успокои [настроенията] – и се справи добре с рязкото забавяне на инерцията на продажбите“ през втората половина, пише анализаторът на Jefferies Джеймс Гржиник в бележка до клиентите, добавяйки, че докладът трябва „да успокои нервите в близко бъдеще“.

Апетитът на китайските потребители към европейските модни брандове е ключов източник на опасения за инвеститорите през последните месеци, след като имотната криза и високата младежка безработица разбиха надеждите за силно възстановяване, а завръщането на китайските туристи извън Азия се оказа по-бавно от очакваното първоначално.

Мениджърите в LVMH заявиха, че е трудно да се измери търсенето от китайците, тъй като са започнали да пътуват извън континентален Китай до места като Хонконг и Макао, но отбелязаха, че групата е имала двойно повече китайски клиенти, отколкото през 2019 г.

Индустрията на луксозните стоки започна да разчита на бърз растеж в Китай, където за период от пет години, от 2017 г. до 2021 г., луксозният пазар се утрои по размер, по данни на Bain.

Очаква се китайското потребление на луксозни стоки да достигне 35-40% от общото световно, като континентален Китай е един от водещите световни пазари, достигайки дял от 24-26% до 2030 г., посочва Bain.

Тъй като секторът се отдръпва от високите темпове на растеж, наблюдавани след пандемията, различното развитие на марките излиза наяве. Брандовете, обслужващи по-богатите клиенти, като Hermes, са по-добре подготвени за икономически предизвикателства от тези, опитващи се да се преструктурират, като Burberry, която публикува предупреждение за печалбата си по-рано този месец.

Акциите на Burberry все пак също се търгуваха нагоре в петък с 2,9%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:25 | 26.01.24 г.
fallback
Още от Пазари виж още