Изменението на конституцията беше прието с комфортна преднина с широка подкрепа както от Християндемократите (ХДС), така и от германските социалдемократи, които споделяха властта в широката коалиция на Ангела Меркел. По това време Германия все още се възстановяваше от шока, предизвикан от колапса на инвестиционната банка Lehman Brothers през 2008 г., и трябваше да отдели милиарди, за да подкрепи своя банков сектор.
Федералното правителство и провинциите на страната бяха започнали да планират реформа на фискалните правила още преди кризата. Извънредната ситуация им даде допълнителен тласък да бетонират дълговата спирачка като начин за възстановяване на общественото доверие. Това сработи: тъй като страни като Гърция и Испания се бореха с публичните си финанси през следващите години, дълговата спирачка на Германия изглеждаше далновидна.
Дори докато Южна Европа изпитваше трудности, германската икономика се движеше на висока предавка, задвижвана от силното търсене на нейните стоки от Азия и Северна Америка. Това позволи на правителството не само да балансира бюджета си, но и да реализира поредица от излишъци. Излишъкът достигна връх от 58 млрд. евро през 2018 г.
Хубавите времена приключиха с пандемията. Германия, заедно с останалия свят, беше принудена да копае надълбоко. Страната обаче разполагаше с фискалния капацитет да го направи, тъй като пандемията оправда вдигането на дълговата спирачка през 2020 и 2021 г. Последствията от атаката на Русия срещу Украйна принудиха правителството да направи това отново през 2022 г.
Чрез черпене от специални фондове Шолц и Линднер вярваха, че ще могат да продължат така и през 2024 г. Решението на съда провали този план.
Много преди настоящата криза на повечето в правителството — както консервативни, така и леви — беше станало ясно, че дълговата спирачка пречи на инвестициите в обществена инфраструктура (коалицията на Меркел наблягаше на изплащането на дълга, вместо на инвестирането на излишъците) и, като допълнение, икономическата конкурентоспособност на Германия. Оттук и либералното използване на затворената вече вратичка за специалните фондове.
Проблемът е, че въпреки че много политици осъзнаха опасностите от дълговата спирачка, обществеността силно я подкрепя. Близо две трети от германците продължават да подкрепят мярката, според проучване, публикувано от Der Spiegel.
Отмяната или дори реформирането на спирачката ще изисква политическата класа на Германия не само да убеди хората в необходимостта от това, но и да събере супер мнозинство в парламента, което в момента е малко вероятно.
Министърът на финансите вече сигнализира, че дълговата спирачка трябва да бъде приложена и за 2023 г. Това означава, че правителството ще трябва със задна дата да обяви извънредно положение - вероятно във връзка с войната в Украйна - и след това да се надява, че конституционният съд ще го приеме.
преди 11 месеца До: Скъсана_Ушанка BYD е номер 1 по продажби в Китай, и да Германия продава много по-малко коли. Стига с това копейки, нито мразя нито обичам Русия. Руснаците не са лоши хора в голямата си част по мое мнение. Един обикновен народ както 90 % от населението на света. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Разпрана_Джуджанка от Дядо Коледа: * Дядо Мраз отзад застана и аналлно я подхвана, а Джуджанка избръмча, като самолет с ллаййнна! Вкара в нейната фуния осем-цолова бургия, а Джуджанка избръмча като въртолет с ллаййнна!** https://m.youtube.com/watch?v=IyYYXx5aSlY&pp=ygUS0JTQttGD0LTQttCw0L3QutCw отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Скъсана_УшанкаДавай гас нанкоментарите, че края на месеца идва и трябва да стигаш таргета отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Бърже пускайте тpoла с минусите,копейки! :)) Хахахааха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Gna Верно ли се промени фактът, че Германия придавала коли на цял свят? Ахахахааа! Номер едно по продажби в Китай е модел на Фолксваген. Като погледнеш класациите, германците са абсолютен номер 1 в премиум класа в целия свят, а Фолксваген / Шкода къртят яко и в средния сегмент! Колко сте жалки копейките-познания НУЛА, само плямпане на глупости и опорки! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Дядо Коледа Слабоум, имаш ли представа колко немски завода има в чужбина, чието производство сега минава като местно БВП и износ но печалбите отиват в централите в Германия? Не. Копейкаджиите познания нямате, само заучени опорки и глупости ломотите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: GnaОт 2 години Германия вече не е нетен износител на стоки, а вносител, включително и от България отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Скъсана_УшанкаТова са фактите, на които ти се опитваш да отговаряш с обиди, платен *** отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Дядо Коледа не само суровините, Германия продаваше коли на целия свят, сега това се промени. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Направо се умилявам от жалките напъни на слабоумните копейки някак си да добутат до опорката "щото не купувате ресурси от пPaccия". :))) жалка, но комична картинка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар