Датският фармацевтичен гигант Novo Nordisk за кратко измести конгломерата LVMH като най-високооценяваната европейска компания по време на дневната търговия в петък, слагайки край на неоспоримото лидерство от две години и половина на френската група за луксозни стоки, съобщава Ройтерс.
LVMH – най-големият търговец на дребно на луксозни стоки, бе засегната от нарастващите опасения около китайската икономика.
В същото време Novo Nordisk яхна вълната на силното търсене на високоефективните ѝ медикаменти за диабет и отслабване Ozempic и Wegovy, които изпратиха печалбата и цената на акциите до рекордни нива.
По-рано по време на сесията пазарната капитализация на Novo Nordisk достигна 421 млрд. долара, включително нелистнати акции, показаха данни. Тази на LVMH пък бе 420,97 млрд. долара по същото време. Френската група е най-голямата листната европейска компания от февруари 2021 г., когато измести потребителската Nestle от първото място.
Към 13:45 ч. българско време динамиката между двете се връща към старите си равнища – 418,08 млрд. долара за датския гигант и 436,14 за френската група.
По-рано през август от Novo Nordisk съобщиха, че според мащабно проучване нейният медикамент срещу затлъстяване също така носи и ползи за сърдечносъдовата система, което подхрани надеждите на компанията, че то може да надскочи имиджа си на предимно лайфстайл продукт.
През последните три години цената на книжата на Novo Nordisk приблизително утрои стойността си, докато тази на LVMH – собственик на марки като Louis Vuitton и Dior, се удвои.
„Доближаването на Novo до LVMH като най-голямата по пазарна капитализация компания в Европа отразява скорошния продуктов успех на Novo, докато тенденциите при LVMH са по-смесени“, коментира Марсел Щотцел, съмениджър на портфейл във Fidelity European Fund и Fidelity European Trust.
По думите му и двете акции остават ключов актив във фондовете.