fallback

Рекламният гигант WPP ще инвестира в AI, за да засили растежа на продажбите

Целта на компанията е да повиши ефективността за клиентите

14:29 | 30.01.24 г.

Рекламният гигант WPP заяви, че планира да харчи около 250 млн. паунда (318 млн. долара) годишно за инвестиции в нови технологии, за да подкрепи стратегията си за изкуствен интелект (AI). Ходът е част от опитите на компанията да повиши ефективността си за клиентите в момента на бавен растеж на продажбите, пише Bloomberg.

Тази година приходите, минус разходите за подизпълнители, ще останат непроменени или ще нараснат с до 1% спрямо година по-рано, се казва в изявление на базираната в Лондон компания. Растежът за 2023 г. се очаква да е 0,9%, в съответствие с предишните насоки на компанията.

„С инструменти, базирани на изкуствен интелект, вече даваме възможност на нашите хора да повишават уменията си и да подобрят медийното представяне, като всичко това ще повиши ефективността на нашата работа“, коментира главният изпълнителен директор Марк Рийд. По думите му WPP също така вижда възможности за продажба на нови продукти и услуги, базирани на изкуствен интелект.

Новината следва подобно съобщение от конкурента Publicis Groupe, която каза, че през следващите три години ще инвестира 300 млн. евро в изкуствен интелект, включително 100 млн. евро през 2024 г., тъй като новата технология се използва все повече в рекламната индустрия.

WPP също така преструктурира своите рекламни брандове, за да спести разходи. Тези ходове ще струват на компанията около 125 млн. паунда през 2024 г. и ще доведат до годишни спестявания в същия размер през 2025 г. WPP твърди, че очаква около да бъдат спестени 175 млн. паунда от „възможности за ефективност“ в други части на своя бизнес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:29 | 30.01.24 г.
fallback
Още от Медии и маркетинг виж още