fallback

Веригата супермаркети Sainsbury’s запази насоките си въпреки спада на печалбата

Инерцията в търговията е била силна през първите няколко седмици на второто полугодие и компанията е спечелила пазарен дял на база обем

11:48 | 03.11.22 г.

Sainsbury’s – втората по големина група супермаркети във Великобритания, запази финансовите си насоки без промяна за тази година, макар че отчете 8% спад на печалбата си за първото полугодие, заявявайки, че е добре позиционирана за коледния сезон, съобщава Ройтерс.

Групата, която държи 14,7% от британския пазар на хранителни стоки, заяви, че очаква печалбата преди данъците за финансовата 2022-23 г. да бъде между 630 и 690 млн. паунда (718-786 млн. паунда), което е под сумата от 730 млн. паунда, генерирани през финансовата 2021-22 г.

Преди актуализацията от четвъртък анализаторите очакваха средно 637 млн. паунда.

Акциите на Sainsbury's поскъпнаха с 2,5% в ранната търговия.

Тъй като кризата с разходите за живот се влошава, потребителите намаляват разходите си. На фона на инфлация на 40-годишен връх от 10,1% и инфлация при храните от 14,5% потребителското доверие е близо до най-мрачното, отчитано някога.

Въпреки това Sainsbury's заяви, че инерцията в търговията е била силна през първите няколко седмици на второто полугодие и е спечелила пазарен дял на база обем.

Компанията заяви, че това отразява инвестицията, която е направила в предложенията си, като възприятието на клиентите за нейната стойност и качество се подобрява.

„Добре позиционирани сме през пиковия период на търговия и за следващата финансова година, за да подкрепим потребителите, докато се справят с по-нататъшния натиск върху разходите за живот“, каза тя.

„Уверени сме в конкурентната ни позиция, изправени пред макропредизвикателствата и инфлацията при оперативните разходи, допълни тя.

Компанията отбеляза още, че е на половината път от програмата за спестяване на разходи за 1,3 млрд. паунда.

Sainsbury's отчета печалба преди данъците от 340 млн. паунда за 28-те седмици до 17 септември.

Сравнимите продажби за второто тримесечие, без да се включват горивата, са се увеличили с 3,7% след спад от 4% през първото тримесечие.

Пазарният лидер Tesco понижи очакванията си за печалба миналия месец, а през септември Morrissons, Co-operative и Aldi UK отчетоха спад на печалбата.

Според анализатори Sainsbury's, чиито акции са поевтинели с над 20% тази година, е изправена пред по-големи предизвикателства от останалите групи супермаркети, защото притежава бизнеса с общи стоки Argos – област, която е по-изложена на натиск от разполагаемия доход на потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:48 | 03.11.22 г.
fallback
Още от Търговия и потребителски стоки виж още