fallback

Европейците се насочват към собствените марки на супермаркетите за Коледа

Празничните ястия са приоритет, докато инфлацията принуждава домакинствата да напасват бюджетите си

09:12 | 18.12.23 г.

Супермаркетите във Великобритания и Европа предлагат повече празнични продукти от своите марки – от печена патица до крекери с трюфел, докато останалите с все по-малко пари семейства планират коледна вечеря у дома, за да намалят разходите за подаръци и храна навън, съобщава Ройтерс.

Празничните ястия са приоритет, докато инфлацията принуждава домакинствата да напасват бюджетите си, казват изпълнителни мениджъри и пазарни анализатори. За някои супермаркети това е шанс да продават по-скъпи продукти на потребители, които могат да си позволят да отпуснат края през празниците.

„Тенденцията при хранителните стоки е силна“, казва Саймън Робъртс, главен изпълнителен директор на Sainsbury’s, втората по големина верига супермаркети във Великобритания, за Ройтерс миналия месец. „Готови сме за силна Коледа при храните“.

Sainsbury’s разшири собствената си марка с премиум храни Taste the Difference, добавяйки 170 нови коледни хранителни продукта, включително готови ястия за четирима с патешко месо, картофи и сос от червени боровинки за 28 паунда (936 долара) и парчета сьомга за 3,75 паунда.

Британците очакват да похарчат около 105 паунда повече тази година, отколкото през 2022 г., показва проучване на Barclays, а празничните храни и напитки ще имат най-голям дял, увеличавайки се с почти 26 паунда.

Британският пазарен лидер Tesco е купил повече пуйки от миналата година, казва главният изпълнителен директор Кен Мърфи, тъй като очаква хората да излизат по-малко и да прекарат повече време у дома с приятели и семейство.

„Ще бъда домакин много пъти през следващите няколко седмици и предпочитаме да правим неща у дома – просто е по-спокойно“, казва 55-годишната Робин Ашър, докато пазарува в супермаркет на Sainsbury’s.

„Можете да пиете много по-хубаво вино у дома, тъй като надценката е твърде голяма в ресторантите“, добавя тя. В количката ѝ има 5 бутилки вино и една шампанско за коледните празници на семейството ѝ, възползвайки се от предложението на супермаркета за 25% отстъпка при шест бутилки.

Джеймс Симпсън, управляващ директор на производителя на шампанско Pol Roger, казва, че макар е вероятно ръстът на продажбите на шампанско да се забави като цяло през 2023 г., той очаква силни продажби около Коледа, когато дори пестеливите потребители са склонни да похарчат повече и да се почерпят.

Британците са купили 3,9 млн. литра шампанско тази година, с 9% по-малко спрямо миналата година, показват данни на Kantar за 52-те седмици до 26 ноември.

Във Франция потребителите целят да намалят общите си разходи около Коледа тази година, като средният бюджет е намалял с 19 евро спрямо 2022 г., показва проучване на Cofidis и CSA Research. Те планират да намалят разходите си най-вече за подаръци.

Веригата супермаркети Carrefour се опитва да привлече потребителите с ниски цени като коледен календар с шоколадови бонбони за 99 евроцента, като той е само един от 60-те нови коледни хранителни продукта на собствената му марка, които представя тази година.

Супермаркетите са увеличили гамата си от алтернативи на брандирани продукти, като голямо мнозинство (78%) от потребители във Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания, сред всякакви групи по доходи, казват, че преминават към по-евтини продукти или пазаруване в магазини с по-ниски цени, показва проучване на McKinsey.

Полската верига супермаркети Biedronka заяви, че продуктите ѝ от собствени марки шоколади и бонбони, включително джинджифилови бисквити, са поне с 20% по-евтини от алтернативите на големите марки.

Нидерландската верига супермаркети Albert Heijn казчва, че гамата AH Excellent има 200 коледни продукта тази година, което е повече от броя им през 2022 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:12 | 18.12.23 г.
fallback
Още от Свят виж още