IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Заводът на японската SE Bordnetze в Мездра затваря през 2025 г.

Без работа ще останат общо над 1000 служители от двата завода на „СЕ Борднетце – България“ в страната

14:56 | 13.09.24 г. 19
Снимка: Pexels
Снимка: Pexels

Производителят на кабелни комплекти за автомобилната индустрия „СЕ Борднетце – България“ ЕООД обяви, че ще затвори единия от заводите си у нас – този в Мездра, през март 2025 г., съобщава БТА. Вторият завод на международната компания, който се намира в Карнобат, ще продължи да работи, но с намален капацитет.

SE Bordnetze планира да премести производството си в Молдова и Румъния, като от компанията съобщават, че представителите на работниците и местните синдикати са информирани за тези планове.

„Решението за преместване на производството се дължи на конкуренцията в индустрията за кабелни комплекти. Високите производствени разходи в България, особено нарастващите разходи за труд, се отразиха негативно на способността на компанията да възлага нови проекти за серийно производство на кабелни комплекти към българските си локации", се посочва в съобщението от компанията, цитирано от БТА.

Заводът в Мездра, който ще затвори в края на март 2025 г., е открит през 2008 г. и в него работят около 950 души. От завода в Карнобат, където в момента работят 1000 души, ще бъдат съкратени 100 работни места от февруари 2025 г.

„Повече от шест месеца полагахме усилия да намерим алтернативни решения, които да ни позволят да поддържаме настоящите обеми на производството в България, но предвид темпа на увеличаващите се разходи за труд в дейността, тези наши усилия се оказаха непосилни. Знаем колко трудно е това за нашите служители, някои от които са с нас от дълги години. В допълнение към изпълнението на всички законови изисквания относно прекратяването на дейността, ние ще предоставим компенсационни пакети и програма за преместване на засегнатите служители", каза главният оперативен директор на „СЕ Борднетце-България“ Танер Мутлу.

„СЕ Борднетце-България“ е част от групата на Sumitomo Electric Bordnetze SE – глобален автомобилен доставчик с над 36 хил. служители в 13 държави. Компанията е част от японската група Sumitomo Electric Industries, която има 380 дъщерни дружества в различни индустрии по света. Групата има 280 хил. служители и нетни продажби от 30 млрд. долара през 2023 г.

Продуктовото портфолио на SE Bordnetze включва системи за окабеляване, както и електрически и електронни компоненти за конвенционални и електрически задвижващи технологии, включително кабелни снопове за мулти и високо напрежение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:00 | 13.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Индустрия виж още

Коментари

19
rate up comment 0 rate down comment 0
2047smoggy
преди 30 минути
Напълнo нoви yсeщания в ceкca: поcтояннa еpекция в пpодължение на някoлкo чaса, издpъжливoст като бик, зacилва ycещанията, yдължaва оpгaзма, пoдобpява кaчeствoто на вкyса и цвeта на cпepмата. Toва е наиcтина гoтино нeщо, жeна ми наиcтина го хаpеса. Кyпиx тyк:----- https://use.my/estoy
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 4 rate down comment 1
Tikva007
преди 45 минути
До: Gna: Не са електричките дамара на европейските автомобилни ядове. Разгромът на европейската енергетика и маллоуммната външна политика, която докара Европа до статута на американска военна база са в основата на погрома в европейския аутомотив. И не е само той - същата драма е и в металургия и машиностроене, индустриална химия и транспорт. Всичко това иска евтина енергия и суровини и огромен пазар - кое от двете защитиха комисарчетата в Брюксел в интерес на европейската икономика?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 4 rate down comment 1
Gna
преди 58 минути
До: Tikva007 напълно си прав. Основната причина, е че Китай изби зъбите на Европейските концерни с тяхните електрички. Тепърва ще затварят заводи в Европа от този сектор.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 6 rate down comment 0
Tikva007
преди 58 минути
За разлика от България, където имат 2 завода, в Румъния, Молдова и Украйна имат по 4-5-6. Много кабел, малко автомобил - това е положението.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 1 rate down comment 2
гъбко
преди 1 час
До: corner Не съм компетентен да кажа какъв им е проблема в Мездра, чак дигитализация едва ли им трябва за да плетат кабелни снопове и да им слагат клеми, цените на токът са изравнени в цяла Европа горе-долу, а тези не продават нищо на нашият пазар. Ние нямаме съоръжение за цялостно сглобяване на автомобил (да му изсъхнат топките на този дето ни прецака за завода на Шкода!). Има разни неща из мрежата за условията на работа, и там и в Леони, колко са достоверни не се наемам да доказвам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 4 rate down comment 0
Tikva007
преди 1 час
*Производителят на кабелни комплекти за автомобилната индустрия СЕ Борднетце България ЕООД обяви, че ще затвори единия от заводите си у нас* - Заплати, разходи, ала-бала! И шараните гълтат бастуна. Затварят, защото съкращават производството заради потъващата автомобилна индустрия в Европа. *SE Bordnetze планира да премести производството си в Молдова и Румъния* - Това да не се разбира, че закриват в България, а откриват в Румъния и Молдова. Там отдавна имат заводи - остават с тях (за сега).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 0 rate down comment 2
corner
преди 1 час
До: cornerТова което се опитвам да кажа е че дори ако работиш като китаец , не трябва да получаваш китайска заплата , а заради малкия пазар поне на половина . А като наредиш и другите обстоятелства около 1/5 от китайската заплата максимум .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 3 rate down comment 4
Tikva007
преди 1 час
До: тъпко: И ти ли при работодателите се записа бре, ттрролл скъссан?!! Да нямаш автосервиз, ланда-сонди да оправяш? А може и с найлонови чували за ттруппове за фронта в украйна да търгуваш, като гледам как си забил глава до опашната кост в най-долнопробните укроканали. Кллоунн-фрийленсър, дееввааа!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 5 rate down comment 0
corner
преди 1 час
До: гъбкоВярно е че е ниска заплатата в основата си - но има и редица други обстоятелства / корупция , малък пазар , ниска производителност и енергоемкост на икономиката , ниска дигитализация и липса на дисциплина и хигиена от вякакъв характер ............ /. Та при тези обстоятелства примерно заплатата трябва да е на половина от приетото за да има смисъл . Новите събития също са в посока надолу .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 3
Тодор_Иванов
преди 1 час
До: гъбко Въпреки по-високата МРЗ в Румъния, пак отиват там. Там нямат Пеевски, Доган и т.н. Наште мозъци от ПП-ДБ напълниха гушата на Пеевски и сие с още влас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още