Германският канцлер Олаф Шолц оглавява делегация на високо равнище в Делхи тази седмица, като разчита, че по-големият достъп до обширния индийски пазар може да намали зависимостта на Германия от Пекин, въпреки че не се очертава Индия да се превърне в „новия Китай“, пише Ройтерс.
От колите до логистиката, германските компании са до голяма степен оптимистично настроени относно потенциала за растеж на Индия благодарение на изобилието от квалифицирани млади служители, по-малките разходи и икономическия растеж, който се движи в границите около 7%.
Посещението се провежда в деликатен момент за Германия, чиято ориентирана към износа икономика е изправена пред втора година на свиване и притеснения относно търговския спор между ЕС и Китай, който може да се отрази на германските компании.
Германия, която пострада от проблематичната си зависимост от евтиния руски газ преди началото на войната в Украйна през 2022 г., следва стратегия на „намаляване на риска“ от или ограничаване на експозицията си към Пекин.
Китай все още е най-големият търговски партньор на Германия. Германските преки инвестиции в Индия достигнаха около 25 млрд. евро през 2022 г., около 20% от обема, инвестиран в Китай, казва Волкер Трейер, ръководител на чуждестранната търговия в Германската търговска камара. Според него делът може да нарасне до 40% до края на десетилетието.
„Китай няма да изчезне, но Индия ще стане по-важна за германските компании“, счита Трейер. „Индия е лакмусът, така да се каже. Ако Германия иска да намали риска от Китай, Индия е от ключово значение за това поради размера на пазара и икономическата динамика в страната“, допълва той.
Шолц, който ще доведе повечето министри в правителството си, включително министрите на външните работи и на отбраната, ще се срещне с индийския премиер Нарендра Моди в петък, след което ще председателства седмия кръг на консултации между германското и индийското правителство.
Министърът на икономиката Роберт Хабек ще пристигне ден по-рано, за да открие Азиатско-Тихоокеанската конференция на германския бизнес, която се провежда веднъж на всеки две години.
Китай + 1
Германските компании посочват бюрокрацията, корупцията и данъчната система на Индия като препятствия пред инвестициите, сочи проучване на консултантската компания KPMG и Германските търговски камари в чужбина (AHK).
Те обаче виждат светло бъдеще в Индия, като 28% очакват приходите им да нараснат през следващите пет години. Около 59% планират да разширят инвестициите си спрямо едва 36% през 2021 г.
Германският логистичен гигант DHL например планира да инвестира половин милиард евро в Индия до 2026 г. благодарение на бързо нарастващия пазар на електронната търговия.
„Виждаме огромен потенциал за растеж в Азиатско-Тихоокеанския регион, в който Индия има значителен дял“, коментира ръководителят на подразделението Оскар де Бок.
Volkswagen, която пострада от намаляващите продажби в Китай и високите производствени разходи у дома, обмисля нови съвместни дружества в Индия за общо производство. Компанията вече има два завода и подписа договор за доставки с местния партньор Mahindra през февруари.
„Мисля, че не трябва да подценяваме потенциала в Индия от гледна точка на пазар... и от гледна точка на регулаторна несигурност между САЩ и Китай“, коментира главният финансов директор на компанията Арно Антлиц през май.
Производителят на двигатели Deutz, базиран в Кьолн, обяви сделка тази година с индийската TAFE, третия по големина производител на трактори в света, която предвижда филиалът TAFE Motors да произвежда 30 хил. двигателя Deutz по лиценз.
„Основните аргументи за Индия са политическата стабилност и ниските разходи за труд“, казва Джонатан Браун, управляващ директор на BCG. „Затова трябва да имате стратегия „Китай + 1“, в която Индия играе важна роля“, допълва той.
Търговията между Германия и Индия достигна нов рекорд през 2023 г. Очаква се Индия да изпревари Германия и Япония и да се превърне в третата по големина икономика в света до края на десетилетието.
Преговорите по споразумение за свободна търговия между ЕС и Индия, което се подготвя от години, все още са далеч от завършване.
„Препятствията пред навлизането на пазара са големи. Но веднъж навлезли, имате голям потенциал. Това, което не работи, е да продавате германски продукти само на местно ниво“, отбелязва Браун.
преди 1 месец Гинеща Германия, май ще оцелее, а, аналоговите празни чугунени кратуни?! Намерили за кого да се притесняват!? :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар