Поведението на потребителите в онлайн средите е като извадено от теориите на Зигмунд Фройд. Егото, частта, която знае какво харесваме и не харесваме, се изявява във Faceboоk. В тази социална мрежа представляваме това, което сме в реалния живот. А Суперегото - какви искаме да бъдем, е в Instagram. Алгоритмите следват показателите, които знаят от какво се вълнуваме и увеличават количеството на съдържанието по дадена тема. Такава картина нарисува пред Bloomberg TV Bulgaria Георги Малчев, управляващ директор на Xplora.bg.
Георги Малчев посочва, че ако преди маркетингът е бил предположение какво би се харесало на някого, то днес ключовото на алгоритмите е, че показват нашите интереси. Те знаят колко милисекунди сме се забавили при четене, отваряне и реагиране на дадена новина и от тази информация успяват да напасват модела, по който работят. Facebook има поведенчески модели и формулата на успеха е да показва с емоция теми, свързани с нашите интереси. И затова социалната медия кара мнозина да бъдат зависими, обясни експертът.
За силата на зависимостта гостът допълва, че в Instagram тийнейджърките се депресират, когато се показват само хубави тела и неслучайно по световна статистика 17% от момичетата са обмисляли самоубийства.
„Дигиталният маркетинг 5.0 се базира основно на алгоритми, чрез които по-лесно се проявяват зависимости. Когато дадена платформа се срине за малко ѝ отделяме твърде сериозно внимание“, каза Малчев.
Вижте целия разговор във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.