В България няма достатъчно условия, които да доведат до масово навлизане на електромобилите по начин, по който би се усетил от всички жители на градовете. Сериозна стъпка в тази посока би било въвеждане на технически прегледи и контрол на техническото състояние на превозните средства. Това коментира председателят на Българската асоциация електрически превозни средства (БАЕПС) Камен Василев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
“България няма достатъчно категорична позиция по въпроса, който засяга предприемането на мерки за ограничаване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене", посочи той.
По думите на експерта позицията на страната ни се изразява в представянето на данъчни облекчения за електромобили или безплатни паркоместа.
“Броят на електрическите превозни средства, регистрирани в България, достига едва 1000. В ЕС електромобилите заемат малко по-голям процент от целия флот", посочи Василев и обясни, че делът на превозните средства с бензинови двигатели е 55,8%, на дизелови – 41,3% и едва 3% са двигателите с алтернативни горива.
Той пресметна, че заради ниската база, от която тръгва бройката на електормобилите, техният ръст в проценти е много голям.
„Засега само в Норвегия техният пазарен дял е много голям“, уточни експертът.
Василев прогнозира, че цените на електромобилите ще се свързват с начина на експлоатация и заяви, че производителите ще се съобразяват с потребителите и ще се намалят цените на услугите.
Той е категоричен, че най-големите замърсители са неизправните автомобили, като много зависи от тяхната експлоатация и поддръжка.
Как ще се отрази на автомобилната индустрия и подготвени ли са производителите да посрещнат новата действителност? Кога ще изчезнат конвенционалните автомобили? Защо електрическите мотори се поддържат по-лесно? Ще спечели ли екологията от подмяната с електроавтомобили? Какви предимства ще ползват притежателите на електороавтомобилите? Ще станат ли популярни електрическите превозни средства? Вижте повече във видеото.
преди 7 години EV не съществуват обвързани единствено със скъпи батерии.Има суперкондензатори, които не стареят с времето достатъчни са за градско каране, има и технология за евтина смяна само на електролита. Скоро ще се появят и много други и всичко ще си дойде на мястото.Само за работещите в сектора за горива, масла, части и автосервизи за гаранционна поддръжка вече няма да има почти никаква работа, а те били 60% от работната сила в света днес. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Сега ти пускам нЕкои линкове, дано четеш американски, че малко ме съмнява! https://electrek.co/2017/06/12/gm-bolt-ev-battery-pack-price-cost/ - тук пише "The current list price of a Bolt EV HV battery pack is $15,734.29" Тук https://electrek.co/2017/01/30/electric-vehicle-battery-cost-dropped-80-6-years-227kwh-tesla-190kwh/ пише "Despite that drop, battery costs continue to make EVs more costly than comparable ICE-powered variants. Current projections put EV battery pack prices below $190/kWh by the end of the decade, and suggest the potential for pack prices to fall below $100/kWh by 2030" Т.е ако ти трябва 40 kWh ще платиш 4000$, но ако ти трябва 100 kWh ще платиш 10000$ НО чак 2030-та! Кои сега си ги извади от ауспуха, г-н "експерт"? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ти си разбирача с големите приказки ... ти кажи колко струва :):)според мен тая цифра си е изкара от аспуха, аз изкарах по голяма :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години И колко струва една батерия, г-н разбирач? 20лв? Или те ЩЕ паднат, но не е ясно кога? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години пиши батерията 1-2 милиона ... да изглежда още по фрапиращо :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години И още нещо: аха-аха да я избиеш с "евтино" пътуване и БАМ нова батерия за 10 - 15 хиляди $! И ай пак "избиване" отново! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Как ще има условия бе, г-н "експерт"? Надути цени, разбити пътища и липса на зарядни! Ще дам чувал с пари за скъпа трошка да си я чупя по дупките? Щото ми бил евтин тока? За да се избие такава кола трябва да я караш 100 г бе! Нормалните хора не ги намират парите на пътя! Разбира се, за перачите на пари и краддите няма проблем! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години баааа, то технологията е още в началото на развитието си, но у нас вече имаме браншова организация ... че и откритие направили ... ВТФ !!! чантаджиите винаги са били бързи в намирането на топло място за сядане :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар