В България няма достатъчно условия, които да доведат до масово навлизане на електромобилите по начин, по който би се усетил от всички жители на градовете. Сериозна стъпка в тази посока би било въвеждане на технически прегледи и контрол на техническото състояние на превозните средства. Това коментира председателят на Българската асоциация електрически превозни средства (БАЕПС) Камен Василев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
“България няма достатъчно категорична позиция по въпроса, който засяга предприемането на мерки за ограничаване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене", посочи той.
По думите на експерта позицията на страната ни се изразява в представянето на данъчни облекчения за електромобили или безплатни паркоместа.
“Броят на електрическите превозни средства, регистрирани в България, достига едва 1000. В ЕС електромобилите заемат малко по-голям процент от целия флот", посочи Василев и обясни, че делът на превозните средства с бензинови двигатели е 55,8%, на дизелови – 41,3% и едва 3% са двигателите с алтернативни горива.
Той пресметна, че заради ниската база, от която тръгва бройката на електормобилите, техният ръст в проценти е много голям.
„Засега само в Норвегия техният пазарен дял е много голям“, уточни експертът.
Василев прогнозира, че цените на електромобилите ще се свързват с начина на експлоатация и заяви, че производителите ще се съобразяват с потребителите и ще се намалят цените на услугите.
Той е категоричен, че най-големите замърсители са неизправните автомобили, като много зависи от тяхната експлоатация и поддръжка.
Как ще се отрази на автомобилната индустрия и подготвени ли са производителите да посрещнат новата действителност? Кога ще изчезнат конвенционалните автомобили? Защо електрическите мотори се поддържат по-лесно? Ще спечели ли екологията от подмяната с електроавтомобили? Какви предимства ще ползват притежателите на електороавтомобилите? Ще станат ли популярни електрическите превозни средства? Вижте повече във видеото.
преди 7 години до пияницата и новорегистрирания ***, прочетете коментар номер 1 пак ! и не ме карайте да водя безсмислени и безкрайни разговори с *** :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "Експертите" от рода на khao ще ме убедят в предимствата на електрическите автомобили, когато поне един от тях си КУПИ такава кола. Той твърди наляво и на дясно, че получава високи доходи за нашите стандарти. Логично е да предположим, че ще е един от първите, които ще се снабдят с подобно возило. Е да, ама не. Питал съм го няколко пъти кога смята да си купи електрическа кола - след 10, след 20 години, но той упорито избягва отговора. Явно даже и на него такава машина не му е по възможностите, що се отнася до обозримото бъдеще. А ако той не може да си купи такава кола тогава КОЙ в България би могъл да си я позволи? Коментари по форумите много лесно се пишат. Реалните действия явно са нещо различно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Предния ми коментар беше за khao! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Къде изчезна бе, "експерте"? Нали беше много разговорлив? Нещо 5 часа не можеш да намериш аргументи колко са "на сметка" електромобилите ли? ПП: Ще ти кажа още четири малки тайни:1. Електромобилите не са толкова екологични колкото ги рекламират, понеже батериите са силно замърсяващи! 2. Тока, който ползват, ако е "мръсен" - и те са "мръсни".3. Когато станат достатъчно разпространени, ще се увеличи нуждата от електричество. Познай от три пъти какво ще стане тогава? ВОАЛА! Ще вдигнат тока и ще стане още "по-евтино" да се кара на ток!4. Мъск и останалите производители ще забогатеят на твой гръб и гърба на другите "капацитети", но не и самите "капацитети".ПП2: Ще излезе, че хейтя електромобилите, но не е така! Може би ще дойде и тяхното време, но още не е дошло. Скъпи са. По-добре да си купя НОВ Опел за 24 бона в левове, а с останалите към 70-80 бона да си джиткам наляво-надясно. и ПП3: Когато ги пуснат на цена 24 хиляди лв и пробегът стане 2лв на 100км, ще си купя ДВЕ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Другарки и другари,това вече е недопустиво и непоносимо! След такава пълноводна реклама, след стътии по три пъти на ден - акциите на другаря мъск пофтиняват. Купувай тесла бе! щот иначе ше има партийно пъръчение и ше ви купиме. сичко за успеха на мъск, сичко за нетовото благо. Докъм 19 часа да има още ена статиес. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Минке, ти сега с кола за 100 бона ще искаш и до Горно Нананолнище ще искаш да се возиш! ;) На какво прилича това? :) Ако искаш да си ходиш където си искаш ще си купиш кола за 200 или 300 бона! :) Има и вариант да си закачиш ремарке на прицеп и да си возиш 2 батерии за спешни случаи, много "евтино" ще ти се върже "инвестицията"! За година-две ще я избиеш и после ще си само на далавера! Така казват "експертите"! ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Цената на тесла зависи от субсиидите предоставяни от правителството, където тя се продава, а не са абсолютна величина. Тази цена може да е в сила за САЩ, но у нас едва ли числото ще е под 80 хил. $. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Има. Тесла за 50 хил. долара с резервна батерия в ремаркето. За монтажа ще ти трябва кран, че тежи половин тон, но ако имаш парите за теслата, ще намериш и крана :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Няма никаква нужда и никакво желание за масово навлизане на електрически автомобили у нас. А има огромна нужда да се елиминират всички стимули за закупуване на електрическки коли на всяко ниво в държавата, защото ще се съгласите, че не е редно бедните българи да субсидират богатите, за да може последните да замърсяват природата по-малко... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Абе здраво избиване на пари става с тия ел. автомобили. Я кажете има ли поне един от тия електрики, дето може да те закара от Видин до Бургас без зареждане и с включено парно? Или ще спирам два пъти по два часа да зареждам? отговор Сигнализирай за неуместен коментар