В България няма достатъчно условия, които да доведат до масово навлизане на електромобилите по начин, по който би се усетил от всички жители на градовете. Сериозна стъпка в тази посока би било въвеждане на технически прегледи и контрол на техническото състояние на превозните средства. Това коментира председателят на Българската асоциация електрически превозни средства (БАЕПС) Камен Василев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
“България няма достатъчно категорична позиция по въпроса, който засяга предприемането на мерки за ограничаване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене", посочи той.
По думите на експерта позицията на страната ни се изразява в представянето на данъчни облекчения за електромобили или безплатни паркоместа.
“Броят на електрическите превозни средства, регистрирани в България, достига едва 1000. В ЕС електромобилите заемат малко по-голям процент от целия флот", посочи Василев и обясни, че делът на превозните средства с бензинови двигатели е 55,8%, на дизелови – 41,3% и едва 3% са двигателите с алтернативни горива.
Той пресметна, че заради ниската база, от която тръгва бройката на електормобилите, техният ръст в проценти е много голям.
„Засега само в Норвегия техният пазарен дял е много голям“, уточни експертът.
Василев прогнозира, че цените на електромобилите ще се свързват с начина на експлоатация и заяви, че производителите ще се съобразяват с потребителите и ще се намалят цените на услугите.
Той е категоричен, че най-големите замърсители са неизправните автомобили, като много зависи от тяхната експлоатация и поддръжка.
Как ще се отрази на автомобилната индустрия и подготвени ли са производителите да посрещнат новата действителност? Кога ще изчезнат конвенционалните автомобили? Защо електрическите мотори се поддържат по-лесно? Ще спечели ли екологията от подмяната с електроавтомобили? Какви предимства ще ползват притежателите на електороавтомобилите? Ще станат ли популярни електрическите превозни средства? Вижте повече във видеото.
преди 7 години ***=п.ро.шл.як отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Никой нищи не ти е забранил бе ***.С какво обаче ще ги конкурираш - с технологии, модерни производства, развойни институти или със суджуци?По-скоро проблема на българските новатори и изобретения е, че големите западни компании, и особено китайците, много бързо успяват да копират, откраднат и изпреварващо да патентоват за целия свят идеи, родени тук. Само малцина като например проектиращите скоростни кутии за цял свят Антонов знаят как да постъпват за да не бъдат обрани още в зародиш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Стига с тази субсидия! Защо НИЕ "богаташите" на Европа трябва да субсидираме "бедните" американци? За да може Мъск да си взема бонуси от 1 млрд долара? Не е ли по-добре да стимулираме наше производство? Ааааа, забравих, на нас ни е ЗАБРАНЕНО да произвеждаме и конкурираме западняците! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Твърде много хората се фокусират върху покупната цена и твърде малко - върху общата цена на собствеността (total cost of ownership). Там разликата е значетелно по-малка, и в голяма степен се компенсира от другите удобства на този тип задвижване. Колкото до съдраното дередже на татковината - там работата е ясна. Само да спомена - в братска Румъния директната държавна субсидия за закупуване на електроавтомобил е 10 К в евро. При нас - синя зона и годишен данък в размер на 400 лева.Ето това е голямата бариера в собствената глава, удачно насадена за благото на всички по веригата, освен на крайния клиент и обикновен гражданин. Няма автомобил, който да задоволява на 100% нуждите от транспорт на човек в жизнения му път. Е защо да не ползвам толкова, колкото ми трябва, когато ми трябва, каквото ми трябва? Темата излиза доста от електромобилите, но няма как - човек следва да гледа голямата картина, някой път детайлите сами по себе си подвеждат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ок, не се засягай на nobel, ами оспори моите аргументи или нямаш такива? Щото нещо млъкна! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ти не може да ме засегнеш :) твърде ограничен човек си за тая цел :) ... така че сипи още едно и спокойно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Я, бъдещият собственик на електрическа кола нещо се е засегнал. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не мога да коментирам за дилърите, за останалото си до някъде прав. Проблема е, че електромобилите (за сега) са поне двойно или тройно по-скъпи от автомобилите с ДВГ. На Бг ниво например няма инфраструктура за зареждане, лоши пътища и не малък проблем са явтоджамбазите, липса на гаражи, проблем със застрахователите . Защо да хвърлям пари на вятъра за да си троша колата по дупките (даже те и глобяват за това, че си си потрошил колата в тях). Защо да се чудя къде мога да пътувам и къде не, понеже има зарядни на ограничени места? "Специалистите" казват с електромобила да си джиткам по града, а да съм си купел втора кола за по-далечни разстояния! Защо да си купувам втора кола, когато мога да си реша проблема с една и то доста по-евтина? Аз да не съм милиардер, че да спонсорирам "бедняци" от типа на Мъск? (Мъск си гушна над милиард долара бонус, въпреки, че Тесла е на загуба!) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Аз пък искам да слушам как ми реве двигателят под капака. И колкото по-мощен - толкова по-добре! И ще продължавам да плащам за тоя кеф! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Крайни мнения, както обикновено, погрешни... Нито батериите са толкова скъпи, нито толкова опасни за природата и здравето. Нито пък има електромобил, който може да отговори на всички нужди (истински и измислени) на всички хора. Основният проблем за липсата на по широко разпространение е именно дебилната политика на производителите - при това много повече от всичко останало. Например - отидете в Нисан България и поискайте да си купите най-разпространения електроавтомобил на планетата.Основната драма на дилърския модел ще лъсне с адска сила - това са обикновени прекупвачи, които по никакъв начин не защитават интереса на крайния клиент, и съответно - са обречени на изчезване. Колкото по-рано производителите на автомобили разберат това, толкова им е по-голям шанса да отцелеят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар