Американският технологичен гигант Apple предприе необичайната стъпка да се извини за кратко рекламно видео, промотиращо новия таблет iPad Pro на компанията, след като рекламата беше остро критикувана в социалните мрежи, пише CNBC.
„Нашата цел е винаги да празнуваме безбройните начини, по които потребителите изразяват себе си и да вдъхнат живот на идеите си чрез iPad”, коментира пред Ad Age Тор Михрен, вицепрезидент маркетингови комуникации в Apple. „Не изпълнихме целта с това видео и съжаляваме“.
Във вторник главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук публикува рекламата в социалната мрежа X. Apple също така я качи и в YouTube. Видеото показва различни творчески инструменти, включително китара, пиано и метроном, притиснати от хидравлична преса – като в скорошните популярни видеа в TikTok – докато всички обекти не се компресират в новия таблет на компанията.
Apple е искала да пусне рекламата и по телевизията, допълва Ad Age.
Клипът провокира подигравки, включително привлече значително медийно отразяване, тъй като зрителите казаха, че видеото кара Apple да изглежда безпомощна, а мнозина написаха, че унищожаването на инструментите ги е обидило.
Част от критиците на Apple твърдят, че негативната реакция към рекламата вместо безплатно разпространение на маркетинговото послание на Apple е знак, че компанията вече не се радва толкова на добрата воля на клиентите. Apple е основен рекламодател и в миналото беше свързана с TBWA/Media Arts Lab – нейната отдавнашна рекламна агенция, въпреки че разработва част от рекламите си на вътрешно ниво.
Нова не е първата реклама на iPad от последните години, която дразни някои клиенти. През 2018 г. част от хората заявиха, че са подразнени от реклама на iPad Pro, в която дете пита: „Какво е компютър?“.