Tрябва ли да се боим от Uber и защо
Толкова модерната "Икономика на споделянето" носи отлична печалба на единици, превръщайки масата в безправна долна класа
13:10 | 30.09.15 г. 69Uber има проблеми и в Китай. Както и в България впрочем. Снимка: Ройтерс
-
„Фабрика“ вече не е мръсна дума за градовете
-
ИПИ: Достъпът до лекари продължава да се влошава
-
Руската икономика се готви за десетилетия западни санкции
-
ООН: Африка има над 1 трлн. долара суверенен дълг
-
Иран има готовност да пренася руски газ през своя територия
-
Три години след завръщането на талибаните Афганистан продължава да тъне в мизерия
-
Украйна продължава настъплението в Курска област, HIMARS отново излиза на фокус
-
Растежът на българската икономика се запазва най-вече заради потреблението
-
Цената на златото мина за първи път прага от 2500 долара
-
Руската икономика се готви за десетилетия западни санкции
-
Икономика без теория на цените е знание без мъдрост
-
Икономиката на Русия трябва да балансира между недостига на работна ръка и военната мощ
Най-четени новини
-
Ден 900 от специалната военна операция: Украйна задържа инициативата в Курск
-
Wizz Air пуска абонаментна услуга за неограничени пътувания срещу 599 евро на година
-
Част от ремонта на ПАВЕЦ "Чаира" е приключила, но едва ли отново ще заработи изцяло
-
Може ли една-единствена държава да научи Европа как да е конкурентна отново
-
Истанбул се готви за Голямото земетресение и щети за 300 млрд. долара
-
Украйна удари горивни депа на четири авиобази, могат да спрат свърхзвуковите ракети "Кинжал"
-
През юли „Адванс Терафонд“ е купило над 300 дка земи на цена от близо 1800 лв. за дка
-
Украйна продължава настъплението в Курска област, HIMARS отново излиза на фокус
-
Най-големият производител на стомана в света предупреждава за тежка криза в индустрията
-
Инфлацията в турските ресторанти достигна 90%, турците бягат в съседна Гърция
-
Основателят на Temu вече е най-богатият човек в Китай
-
300 "спартанци" изненадаха и показаха слабостите на руската армия в Курска област
-
Ден 900 от специалната военна операция: Украйна задържа инициативата в Курск
-
Wizz Air пуска абонаментна услуга за неограничени пътувания срещу 599 евро на година
-
Страна, незасегната от санкциите, може да върне петрола на "Лукойл" в Унгария
-
С-400 и руските изтребители ще бъдат най-голямата заплаха за F-16 в Украйна
-
Русия разработва нова балистична ракета с обсег от 1000 км, Киев е под масиран обстрел с дронове*
-
Украйна се приближава към своята "отбранителна независимост"
Финанси виж още
-
Дигиталното евро кара германците да се страхуват, че парите им не са на сигурно
-
Доходността от копаене на биткойни стигна рекордно дъно през август
-
Управляващите в Германия сключиха финално споразумение за бюджета за догодина
-
Mastercard планира да съкрати 3% от глобалната работна сила заради преструктуриране
-
Търговският дефицит на България нараства над два пъти през юни
-
Европейските борси записаха най-силната си седмица от май насам
преди 8 години Не съществува такова нещо свободия, нещо може да или позволено или забранено, а не полу-позволено. Ако Uber бива забранен, това значи, че например аз не мога да ползвам услугите на някой приятел или познат да ме докара с колата му до работа понякога, защото този приятел не е сключил трудов договор с НОИ. Такив аргумент е смешен, даже не е жалък. Аз не съм твърд противник на неолиберализма, защото неолиберализъм = мултикултурализъм = социализъм, а аз мразя социалистите и твърдо вярвам, че те винаги грешат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Абсолютно точно!Освен това Uber си прибира парите от сметката с около седмица закъснение :-).Ха познай дали може данъчен да му направи клопка :-).. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Мизантроп, заради глупостта ти, си направих профил в сайта, за да ти отговоря и барем попиеш нещо. Не е проблемът в Юбер. Той просто свързва шофьорите с търсещите превоз. Ако търсиш проблеми, те са при шофьорите, които работят без лиценз (макар сам по себе си лицензът да е ***) или не плащат данъците за приходите, които получават. Защото можеш да си сигурен, че Юбер си плаща данъците върху комисионната, която прибира за това, че е свързал въпросните страни. По същата логика трябва да забраним сайтовете за доставка на храна, които ни свързват с ресторантите, защото откъде знаем, че въпросните ресторанти си плащат данъците? Разбира се, това няма никакво значение, защото си е лична отговорност на ресторанта, или на шофьора на Юбер. По същият начин негова отговорност е колата му да е изправна, както на всеки друг личният автомобил е изправен, за което минава съответните проверки. Макар че и тук Юбер се презастрахова като не свърза с клиенти шофьори, които нямат ГТП, ГО или книжка ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Тази статия доказва за пореден път тезата ми, че свободния пазар е мъртъв. Цялата социалдемократическа ***, която доминира Западна Европа, а вече и САЩ, измисля какви ли не безумни причини, за да ограничи свободата на избор. Тази съпротива срещу Uber и други компании като Google, Microsoft в ЕС винаги е оправдавана със "социална справедливост", а не с някакви реални нарушения или престъпления. А това нещо, "социална справедливост" не само, че не може да се дефинира ясно, а дава възможност на власт-имащите да оправдават абсолютно всичко чрез нея и да изнудват "неудобните". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години 1. "Uber или ще умре, или ще се кооперира с нормалните таксита или ще се превърне самата тя в такси компания.. "Ами пак не позна! Не Uber, а нормалните таксита ще се кооперират с Uber, и за да ти го обясня нагледно, като на ***, такси компаниите започнаха да пускат приложения с рейтинги, а до колкото знам Uber лиценз още няма. Тъй, че интуитивно би трябвало да усещаш, кой кого следва в еволюционния процес.2. Ами тя държавата нали уж го "спря"?. Ей сега ако искаш мога да си извикам един Uber :-), и няма да имам ама никакъв проблем, въпреки че "държавата го е СПРЯЛА" :-D3. Това за данъците е съвсем отделна тема, която е много далече от темата за Uber, и предлагам да не се налага и нея да ти разяснявам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ха да видим. Аз се обзалагам, че до 10 год. Uber или ще умре, или ще се кооперира с нормалните таксита или ще се превърне самата тя в такси компания.. Разбра ли, ***!И да, държавата може да спре Uber точно за 2 дена, НО някой друг работи с лобитата, не само мразените от тебе бакшиши.А държавта се опитва да наложи на всички, да си плащат данъците и осигуровките и хората, които не го правят са.. престъпници да отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Хахахах, не разбирам ли? :-)Виж сега, ШИШО, изобщо не ме интересува кое се регулира от държавата.Интересува ме личната ми сигурност, и НЕ държавата, а АЗ преценявам на какво ниво да бъде тя.Проблема е, че държавата се опитва да ми наложи ниво на лична сигурност, което аз НЕ одобрявам.Ясно е, че държавата няма как да спре приложения подобни на Uber.Ясно е също, че ще има съботажи, когато преминат в нелегалност.Ясно е също, че ще има бити не клиенти на Uber, а таксиджии и Uber шофьори.Ясно е също и кой ще е победителя от цялата тази работа и уверявам те, това няма да е копър-технологията на OKей-супершанс. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Виж какво, абсолютно не разбираш за какво иде реч. Разбрахме, че си клиент на Uber, който си умира от кеф, че си вика такси от мобилния телефон и се кефи че е прецакал бакшишите. Таксиметровата дейност се лицензира от държавата и за този лиценз се плаща, какъвто лиценз Uber няма. Всеки шофьор му се плащат данъци, осигуровки, има фискален апарат, минава технически прегледи два пъти годишно и др. каквито Uber няма. Такива ми ти работи, господине.Бъди си доволен от Uber, това ще продължи, докато не бъдеш бит и ограбен, или размазан в някой стълб, от возещия те психопат, с регистрация в Uber отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Услугата на Uber използва друг механизъм на регулация, който е много по-добър от съществуващия в момента, а именно - възможността за информиран избор кой те вози и колко е добър, като точно оценката за това колко е добър е много по-обективна, ТОЧНО заради рейтингите (демек системата за регулация на Uber.Я обясни, как точно Uber сваля цените?"събирани в полза на държавата," - Кои са тези такси бе другарю?Абсолютно аналогичен пример е Airbnb. Тези системи използват интернет, като поле в което много бързо се обменя информацията, както са добрите, така и за лошите играчи в бизнеса. Каква по-добра регулация от това, да знаеш кой е измамник и кой е читав в бизнеса? Държавната регулация може би? Лицензионнен режим (за който впрочем се плащат точно онеззи държавни такси) ?!Сериозно... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Защото:1. Мързи ги да се променят и да си подобряват услугите.2. Защото са мафиотски бизнес и знаят, че могат да имат протекция от високо.И все пак, дори и при бакшишите има фирми, които вместо да ходатайстват чрез (през) ВАС, си направиха доста читави приложения. Протестират единствено ОК, чиято услуга е все по-лоша.Не забравяй, че твърдението "Uber-ите не плащат данъци" не е вярно! Всеки, който получава доходи е отговорен да ги декларира, а задължението за следене на изпълнението е на данъчните служби, нито на ВАС, нито на КЗК..А освен това има и адски много бакшиши, които:1. са копърки, които лъжат повече от нормалните таксита + Uber.2. изобщо нито плащат данъци, нито осигуровки и крият обороти.Е, питам аз, технологията Uber ли е проблема, или мързела на властите да прилагат закона?И пак, не са проблема данъците! Проблема са регулациите, там е спора и точно там по-добри според мен са Uber. отговор Сигнализирай за неуместен коментар