Tрябва ли да се боим от Uber и защо
Толкова модерната "Икономика на споделянето" носи отлична печалба на единици, превръщайки масата в безправна долна класа
13:10 | 30.09.15 г. 69Uber има проблеми и в Китай. Както и в България впрочем. Снимка: Ройтерс
-
„Фабрика“ вече не е мръсна дума за градовете
-
ИПИ: Достъпът до лекари продължава да се влошава
-
Руската икономика се готви за десетилетия западни санкции
-
ООН: Африка има над 1 трлн. долара суверенен дълг
-
Иран има готовност да пренася руски газ през своя територия
-
Три години след завръщането на талибаните Афганистан продължава да тъне в мизерия
-
Украйна продължава настъплението в Курска област, HIMARS отново излиза на фокус
-
Растежът на българската икономика се запазва най-вече заради потреблението
-
Цената на златото мина за първи път прага от 2500 долара
-
Руската икономика се готви за десетилетия западни санкции
-
Икономиката на Русия трябва да балансира между недостига на работна ръка и военната мощ
-
Икономика без теория на цените е знание без мъдрост
Най-четени новини
-
Ден 900 от специалната военна операция: Украйна задържа инициативата в Курск
-
Wizz Air пуска абонаментна услуга за неограничени пътувания срещу 599 евро на година
-
Част от ремонта на ПАВЕЦ "Чаира" е приключила, но едва ли отново ще заработи изцяло
-
Може ли една-единствена държава да научи Европа как да е конкурентна отново
-
Истанбул се готви за Голямото земетресение и щети за 300 млрд. долара
-
Украйна удари горивни депа на четири авиобази, могат да спрат свърхзвуковите ракети "Кинжал"
-
През юли „Адванс Терафонд“ е купило над 300 дка земи на цена от близо 1800 лв. за дка
-
Най-големият производител на стомана в света предупреждава за тежка криза в индустрията
-
Украйна продължава настъплението в Курска област, HIMARS отново излиза на фокус
-
Инфлацията в турските ресторанти достигна 90%, турците бягат в съседна Гърция
-
Основателят на Temu вече е най-богатият човек в Китай
-
300 "спартанци" изненадаха и показаха слабостите на руската армия в Курска област
-
Ден 900 от специалната военна операция: Украйна задържа инициативата в Курск
-
Wizz Air пуска абонаментна услуга за неограничени пътувания срещу 599 евро на година
-
Страна, незасегната от санкциите, може да върне петрола на "Лукойл" в Унгария
-
С-400 и руските изтребители ще бъдат най-голямата заплаха за F-16 в Украйна
-
Русия разработва нова балистична ракета с обсег от 1000 км, Киев е под масиран обстрел с дронове*
-
Украйна се приближава към своята "отбранителна независимост"
Финанси виж още
-
Дигиталното евро кара германците да се страхуват, че парите им не са на сигурно
-
Доходността от копаене на биткойни стигна рекордно дъно през август
-
Цените на основните зърнени стоки на световните борси се стабилизират през седмицата
-
Управляващите в Германия сключиха финално споразумение за бюджета за догодина
-
Цената на златото мина за първи път прага от 2500 долара
-
S&P 500 приключи най-силната си седмица за 2024 г.
преди 8 години Сред коментарите има истински бисери:,, Тази съпротива срещу Uber и други компании като Google, Microsoft в ЕС винаги е оправдавана със "социална справедливост", а не с някакви реални нарушения или престъпления."В нормалния свят антипазарните договорки (злоупотреба с доминиращо положение; за каквото разследват Google в ЕС или злоупотреба с авторски права, заради каквото забраниха Google в Русия се смятат ако не за престъпления, то за тежки нарушения.Очевидно е, че разследванията срещу посочените компании не са мотивирани от никаква ,,социална справедливост", а от пазарна справедливост!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И за какво си направи профил? За да ме обиждаш и да напишеш точно това, което и аз казвам. Обаче все пак.. шофьорите си получават парите от Uber нали? Uber може и да е законна, но определено е изключително неморално да подбуждаш хората да нарушават закона. А като казвам, че държавата може да ги спре за два дена, имам предвид точно това. 1 ден за да установи сметките на шофьорите по които Uber превежда пари и втори ден, да ги блокира по подозрения в данъчни измами и пране на пари.А ,.,пардон и трети ден, в който 80% от шофьорите на Uber вече няма да са шофьори на Uber по собствено желание отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Аз пък предлагам да избесим всички тия, които налагат акцизи, лицензи и данъци с единствената цел да ги "усвоят".Юбер прескача посредниците и синдикатите - т.е. всички които оскъпяват и влошават услугата. Затова е тоя жалък плач, но сме в ерата на информацията и номерът вече не минава - хората ясно правят разлика и изборът на Н.В. Клиента е очевиден! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Заплащането не е доказателство за извършване на търговска дейност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ШОФЬОРИТЕ НА UBER НЕ УПРАЖНЯВАТ ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ, за да отговарят на законови изисквания за такава. За да е валидна тезата ти трябва първо трябва да докажеш противното. Уверявам те, че това е почти невъзможно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Схемата на Uber НЕ Е "търговска дейност", само самия Uber. Много от ползвателите на услугата не печелят нищо от нея след като платят комисионната си. Системата се основава принципа на взаимна изгода за всички участници, за разлика от нормалната търговска дейност, при която печели единствено продавача. Подобна схема на тази на Uber, при която участниците в дадена дейност печелят е съвместното съжителство на една двойка. Тук връзката не е "официално" призната с документ и не съществува начин, по който участниците да бъдат принудени да я легализират, без да се погазят човешките им права. Така отношенията между хората минават "под радара" на законодателството и това е неизбежно също като схемата на Uber. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ако всички щофьори на Uber са регистрирани като таксиджии, това означава, че първо трябва да си боядисат колите в жълто, да им сложат специални маркировки. Освен това трябва или да регистрират търговски дружества или да сключат трудови договори и да плащат принудително пенсионни и здравни осигуровки освен данъка върху дохода 10%. Всичко, което описах, не само, че не е практично, но е абсолютно неприемливо. Може ли например един хазаяин да бъде принуден да плаща пенсионни и други социални осигуровки принудително при положение, че услугата му няма нищо общо с трудовите взаитмотношения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И двете са търговска дейност."И изобщо не ми говори за по-добрия начин за регулиране"Ми и аз искам ВАС да не ми говори за "по-добрия" начин, ама нейсе."Кое пречи да изпълняват изискването да са регистрирани като таксита?"- Ами не искам колата да ми е жълта например :-). Което впрочем е поредната ИДИОТЩИНА на същия този регулатор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Глупости пишеш ти.Темата за данъците няма нищо общо с Uber, защото и Uber и всеки който извършва някаква търговия трябва да плаща данъци.Регулацията е проблема.Проблема е, че държавният регулатор не иска да признае, че рагулаторната система на Uber е по-добра от неговата.Причината: причината да не иска да го признае е, че защитава интересите на ВНИМАВАЙ! ИНТЕРЕСИТЕ НА ТАКСИДЖИИТЕ, НЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ!И да съвършено нормално е да си делите разходите, когато сте се разбрали да пътувате заедно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ами за самата услуга не, но горивото и някой други разходи за колата си ги делим да. И ако човек има допълнителни доходи може просто да си подаде данъчна декларация за тях и да си плати данъците. Абсолютно излишно е да се замесват трудови договори, работодатели и работници, защото те не съществуват в такава ситуация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар