IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tрябва ли да се боим от Uber и защо

Толкова модерната "Икономика на споделянето" носи отлична печалба на единици, превръщайки масата в безправна долна класа

13:10 | 30.09.15 г. 69
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Uber има проблеми и в Китай. Както и в България впрочем. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Uber има проблеми и в Китай. Както и в България впрочем. Снимка: Ройтерс

Последна актуализация: 09:37 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

26
rate up comment 1 rate down comment 1
Nathan
преди 8 години
Сред коментарите има истински бисери:,, Тази съпротива срещу Uber и други компании като Google, Microsoft в ЕС винаги е оправдавана със "социална справедливост", а не с някакви реални нарушения или престъпления."В нормалния свят антипазарните договорки (злоупотреба с доминиращо положение; за каквото разследват Google в ЕС или злоупотреба с авторски права, заради каквото забраниха Google в Русия се смятат ако не за престъпления, то за тежки нарушения.Очевидно е, че разследванията срещу посочените компании не са мотивирани от никаква ,,социална справедливост", а от пазарна справедливост!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 3 rate down comment 2
misanthrope
преди 8 години
И за какво си направи профил? За да ме обиждаш и да напишеш точно това, което и аз казвам. Обаче все пак.. шофьорите си получават парите от Uber нали? Uber може и да е законна, но определено е изключително неморално да подбуждаш хората да нарушават закона. А като казвам, че държавата може да ги спре за два дена, имам предвид точно това. 1 ден за да установи сметките на шофьорите по които Uber превежда пари и втори ден, да ги блокира по подозрения в данъчни измами и пране на пари.А ,.,пардон и трети ден, в който 80% от шофьорите на Uber вече няма да са шофьори на Uber по собствено желание
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 10 rate down comment 2
redcretin
преди 8 години
Аз пък предлагам да избесим всички тия, които налагат акцизи, лицензи и данъци с единствената цел да ги "усвоят".Юбер прескача посредниците и синдикатите - т.е. всички които оскъпяват и влошават услугата. Затова е тоя жалък плач, но сме в ерата на информацията и номерът вече не минава - хората ясно правят разлика и изборът на Н.В. Клиента е очевиден!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 5 rate down comment 4
studioaa
преди 8 години
Заплащането не е доказателство за извършване на търговска дейност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 10 rate down comment 4
studioaa
преди 8 години
ШОФЬОРИТЕ НА UBER НЕ УПРАЖНЯВАТ ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ, за да отговарят на законови изисквания за такава. За да е валидна тезата ти трябва първо трябва да докажеш противното. Уверявам те, че това е почти невъзможно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 6 rate down comment 0
studioaa
преди 8 години
Схемата на Uber НЕ Е "търговска дейност", само самия Uber. Много от ползвателите на услугата не печелят нищо от нея след като платят комисионната си. Системата се основава принципа на взаимна изгода за всички участници, за разлика от нормалната търговска дейност, при която печели единствено продавача. Подобна схема на тази на Uber, при която участниците в дадена дейност печелят е съвместното съжителство на една двойка. Тук връзката не е "официално" призната с документ и не съществува начин, по който участниците да бъдат принудени да я легализират, без да се погазят човешките им права. Така отношенията между хората минават "под радара" на законодателството и това е неизбежно също като схемата на Uber.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 8 rate down comment 1
studioaa
преди 8 години
Ако всички щофьори на Uber са регистрирани като таксиджии, това означава, че първо трябва да си боядисат колите в жълто, да им сложат специални маркировки. Освен това трябва или да регистрират търговски дружества или да сключат трудови договори и да плащат принудително пенсионни и здравни осигуровки освен данъка върху дохода 10%. Всичко, което описах, не само, че не е практично, но е абсолютно неприемливо. Може ли например един хазаяин да бъде принуден да плаща пенсионни и други социални осигуровки принудително при положение, че услугата му няма нищо общо с трудовите взаитмотношения.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 5 rate down comment 3
abdul
преди 8 години
И двете са търговска дейност."И изобщо не ми говори за по-добрия начин за регулиране"Ми и аз искам ВАС да не ми говори за "по-добрия" начин, ама нейсе."Кое пречи да изпълняват изискването да са регистрирани като таксита?"- Ами не искам колата да ми е жълта например :-). Което впрочем е поредната ИДИОТЩИНА на същия този регулатор.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 8 rate down comment 3
abdul
преди 8 години
Глупости пишеш ти.Темата за данъците няма нищо общо с Uber, защото и Uber и всеки който извършва някаква търговия трябва да плаща данъци.Регулацията е проблема.Проблема е, че държавният регулатор не иска да признае, че рагулаторната система на Uber е по-добра от неговата.Причината: причината да не иска да го признае е, че защитава интересите на ВНИМАВАЙ! ИНТЕРЕСИТЕ НА ТАКСИДЖИИТЕ, НЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ!И да съвършено нормално е да си делите разходите, когато сте се разбрали да пътувате заедно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 3 rate down comment 1
studioaa
преди 8 години
Ами за самата услуга не, но горивото и някой други разходи за колата си ги делим да. И ако човек има допълнителни доходи може просто да си подаде данъчна декларация за тях и да си плати данъците. Абсолютно излишно е да се замесват трудови договори, работодатели и работници, защото те не съществуват в такава ситуация.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още