Над половината от българските компании (53%) не са изготвили свой уебсайт, показа проучване на европейската статистическа служба Евростат за употребата на информационните технологии от бизнеса през 2013 година. За сравнение - средностатистически за ЕС 73% от компаниите присъстват в световната мрежа със собствена страница.
Най-голям е този дял сред компаниите, базирани в Скандинавските страни – Финландия (94%), Дания (92%) и Швеция (89%).
На последното място пък е Румъния, където само 42% от компаниите имат страница в интернет. Като цяло компаниите от региона не залагат сериозно на присъствието си в интернет – в Гърция 61% от компаниите са с уебсайт, а в Македония – 54%.
Що се отнася до присъствието в социалните мрежи обаче присъствието на бизнеса от нашия регион е над средното за ЕС. 30% от българските компании използват поне една социална мрежа, за да прокарат своите послания до аудиторията. Същото се отнася и до 33% от македонските компании и 28% от гръцките. Средното за ЕС е 28%.
Начело по брой компании, използващи социалните мрежи, е Малта (52% от компаниите), а на дъното е Полша (едва 16%). Практиката не е позната в иначе водеща икономика като Франция, където само 17% от компаниите се възползват от социалните мрежи.
Използването на блогове все още не е широко разпространено в ЕС – само 10% от европейските компании използват тази тактика. За България този процент е 5, но се нареждаме пред други бивши социалистически републики – Унгария (2%), Полша, Румъния и Чехия (по 3%) и Словакия (4%).
Блоговете се използват най-често от холандските компании – 27%.