WPP планира до няколко дни да обяви продажбата на мажоритарен дял в бизнеса си за пазарни проучвания Kantar на Bain Capital, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса.
Bain обсъжда покупката на 60% дял, посочва един от източниците, пожелал да остане анонимен, тъй като няма право да обсъжда въпроса.
Страните финализират условията на споразумението и се подготвят за скорошно обявяване на новините – в рамките на следващите два дни, коментират източниците.
Представители на WPP и Bain са отказали да коментират въпроса. Обявяването на сделката все пак може да бъде отложено според източниците.
Фирмата за дялово инвестиране е стартирала ексклузивни преговори по случая миналата седмица, след като е успяла да се справи с конкуренцията на други кандидати. Преговорите оценяват Kantar на около 4 млрд. долара, сочат данни на WPP.
Продажбата е част от усилията на главния изпълнителен директор на WPP Марк Рийд да свие дълга и да опрости процесите в глобалната рекламна агенция, след като се отказа от стратегията за растеж чрез придобивания, която предшественикът му заложи.
Ред преди време заяви, че би искал да запази между 25 и 40% от Kantar и ще използва част от средствата за свиване на спада на приходите.
Книжата на WPP понижиха стойността си с 0,2% в 08:07 ч. тази сутрин, местно време в Лондон. От началото на годината цената на акциите е скочила с 16 на сто.