Повишените приходи от реклама и по-високи постъпления от такси гарантираха на американската медийна група Viacom ръст на продажбите и печалбата през третото тримесечие на годината.
Компанията майка на MTV, Nickelodeon, Comedy Central и филмовото студио Paramount Pictures отчете приходи от продажби в размер на 3,69 млрд. долара, което е увеличение от 14% на годишна база и доста повече от средните анализаторски очаквания, предаде Ройтерс.
По този начин Viacom успя да компенсира по-високите разходи за дистрибуция на своите хитови филми тази година „Стар Трек - Пропадане в мрака“ (Star Trek Into Darkness) и „Z-та Световна война“ (World War Z), съобщи компанията в петък. Оперативната печалба е нараснала с 20 на сто до 1,09 млрд. долара. Коригираната печалба нараства с 24% до 635 милиона долара.
Paramount се доказва като истинска ковачница на хитове. И двете ленти се оказаха блокбъстър, смятат от Viacom. Приходите от продажби на филмовото студио нараснаха с 15% до 1,16 милиарда долара.
Но и като цяло компанията показва възходяща тенденция. Докато Viacom намираше през последните тримесечия с мъка достатъчно зрители за своите предавания и рекламните приходи падаха, през последното тримесечие в САЩ те скачат със шест процента. С цели 28 на сто се увеличават приходите от такси, които Viacom събира от платформи като Amazon, за да показват неговите телевизионни програми.