Като повечето 75-годишни на НАТО му трябва малко помощ, за да стигне до по-младото поколение.
Тази седмица военният алианс се бори с такива шеметни теми като евентуалното присъединяване на Украйна и влошаващото се здраве на 80-годишния американски президент. За да остане актуален в съвременната епоха, алиансът се е обърнал към група около 20-годишни инфлуенсъри, които да разпространят посланието му, разказва Bloomberg.
НАТО е поканила 16 създатели на съдържание от страни като Великобритания, Германия и Франция с последователи в TikTok, Instagram и други социални мрежи, за да присъстват на срещата на високо равнище във Вашингтон на 9-11 юли. Други 10 американски инфлуенсъри ще присъстват по покана на министерство на отбраната и държавния департамент на САЩ.
Ходът е признание, че традиционни медии, които предлагат пряко отразяване на срещата на върха, може да не достигат до поколението Z (родените от средата на 90-те до 2010 г. - бел. ред.).
Освен това показва как дългогодишни институции като НАТО все повече трябва да мислят извън кутията, за да засилят обществената подкрепа – особено във време, когато бившият президент Доналд Тръмп и други републиканци призовават САЩ да намали разходите за отбрана на Европа.
Алиансът е платил разходите на създателите на съдържание, но не упражнява редакторски контрол върху публикациите им и не им плаща хонорар, посочва говорителят му Том Пейре-Коста.
Той не потвърждава имената на поканените инфлуенсъри, но официалните профили в социалните мрежи на НАТО включват обяснително видео за произхода на алианса, разказано от 25-годишното популярно лице в платформите и защитник на „жизнената мъжественост“ от Вашингтон Антъни Полкари.
„Създателите ще получат възможността да присъстват на Публичния форум на НАТО и да се ангажират с множество експерти и високопоставени представители на НАТО и съюзниците“, казва Пейре-Коста в имейл. Това не е първият подобен случай – група създатели на съдържание посетиха централата на НАТО в Брюксел през април по повод 75-годишнината му. Подобна програма бе организирана и през 2022 г.
Полкари казва е интервю, че е бил поканен да помогне с въвеждащото видео, но не е успял да се присъедини към инфлуенсърската програма по време на срещата на високо равнище заради друг ангажимент. Той вярва, че създателите на съдържание като него могат да помогнат за предаването на посланието на НАТО към поколение, което е на прага да вземе властта.
„Нашето поколение ще поеме юздите на властта много скоро. Много хора, много по-умни от мен, ще управляват тази страна“, казва той. „Мисля, че е задължение за тези организации да гарантират, че по-младите поколения знаят какво правят те“.
Необходима организация
В канадското посолство във Вашингтон във вторник 22-годишната Аманда Раунд седи сред журналистите, слушайки речта на премиера Джъстин Трюдо върху влиянието на климатичните промени върху сигурността. Тя слуша внимателно, обмисляйки как да предаде събитията от деня на своите 161 700 последователи в TikTok.
Раунд казва, че представителите на нейното поколение всъщност не консумират традиционните медии, особено ако трябва да се плаща за тях. Вместо това получават информация от социалните медии, казва тя.
Тя е виждала как дезинформацията и погрешната информация се разпространява като горски пожар и възприема поканата от НАТО като важна възможност да помогне на последователите си – предимно момичета и млади жени на възраст 16-24 години – да разберат колко важно е НАТО.
„Вярвам, че е необходима организация, очевидно в нашия политически климат в момента от гледна точка на отбраната, но и по отношение на надвисващи заплахи като климатичните промени“, казва тя в интервю. „Бих насърчила младите хора да бъдат по-ангажирани с него“.
Групата от почти 30 инфлуенсъри във Вашингтон тази седмица има публика от около 40 млн. души в социалните медии, казва говорител на Държавния департамент в имейл.
„Знаем, че все повече хора получават новини чрез социалните медии, включително чрез създателите на съдържание“, казва говорителят. „По време на срещата на високо равнище на НАТО се ангажираме с тези гласове, за да достигнем допълнителни публики и да обясним важността на алианс и 75-тата му годишнина“, посочва той.