Американският технологичен гигант Meta Platforms пуска първата си работеща с AI програма за рекламно таргетиране за бизнеси в WhatsApp, докато се опитва да генерира приходи от популярната си чат услуга, обяви компанията по време на конференция в Бразилия, предава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг представи новите инструменти във видео, показано по време на събитието.
Новината бележи промяна за криптираната чат услуга WhatsApp, която усилено рекламира своите защити на поверителността на данните и отдавна избягва целевото таргетиране, което е в основата на другите приложения на Meta като Facebook и Instagram.
Социалната мрежа въвежда функции за търговия и разплащания в приложението от няколко години, включително опции за „бизнес съобщения“, които компаниите могат да ползват, за да обслужват клиенти и да изпращат рекламни материали на хора, които са споделили телефонните си номера с тях.
Новите инструменти с изкуствен интелект ще използват поведението във Facebook и Instagram, за да насочват съобщения към онези клиенти, които е най-вероятно да ги приемат, при условие че клиентите използват един и същ телефонен номер в акаунтите си.
Ръководителят на стратегическите пазари на WhatsApp Гийерм Хорн коментира пред Ройтерс, че AI инструментите ще дадат на бизнеса възможност да оптимизира предлагането на реклами на потребителите, които е най-вероятно да се ангажират с тях. „Това е много важно за бизнеса, защото той плаща за тези съобщения“, допълва Хорн.
Meta увеличава усилията си да печели пари от WhatsApp. Въпреки популярността на услугата и впечатляващата ѝ цена от 22 млрд. долара при придобиването ѝ през 2014 г., към днешна дата тя е допринесла само за малка част от общите приходи на Meta.
На конференцията Meta представи и нов AI чатбот, който да отговаря на бизнес запитвания директно в чат - ранен тест за целта на Зукърбърг да убеди бизнеса да прехвърли своите комуникации към автоматизирани инструменти.
Чатботът ще помага на потребителите, подаващи общи заявки, като намиране на каталози или консултация за работното време, подобно на наличните платформи за обслужване на клиенти, базирани на AI.