fallback

Как инфлуенсър маркетигът набира скорост в България

Компаниите отбелязват положителна възвръщаемост на инвестициите си в инфлуенсър реклами, коментира Георги Демирев

17:39 | 10.04.24 г.

Компаниите, търсещи реклама, не се отдръпват напълно от традиционните реклами, но се отчита сериозен интерес към пазара на инфлуенсър маркетига, като тази тенденция се принася и в България. Това коментира Георги Демирев, собственик на influ.ai, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria. Той очаква, че в следващите 10 години този ръст ще се запази.

Бюджетите за този тип реклама от страна на бизнесите също са нараснали, посочи събеседникът. Това е вследствие на ниския интерес на младите към телевизията и традиционните медии, като според проучвания около половината от тях дори не притежават телевизор. Те предпочитат кратко съдържание до 1 минута, което се предлага в социалните мрежи. 

Гостът обясни, че компаниите отбелязват положителна възвръщаемост на инвестициите си в инфлуенсърски реклами. Плюсът на този маркетинг е, че той е измерим, тъй като агенциите и компаниите могат да следят гледаемостта на рекламата, колко хора точно и дали са взаимодействали с нея. Тази подробна статистика прави бюджетирането за реклама по-лесно.

Гостът коментира, че пазарът на инфлуенсър маркетинга се разраства с бързи темпове и цените за рекламната услуга у нас са настигнали тези в Европа. Вече има чуждестранни брандове, които навлизат на българския пазар само чрез подобен тип реклама.

Изкуственият интелект се използва изключително интензивно в този сектор, като той помага и улеснява част от работата. Гостът не смята, че технологията ще бъде конкуренция на инфлуенсърите или би им отнело работата, а по-скоро ще им помага да я извършват по-ефективно.

Целия разговор гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:39 | 10.04.24 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още