fallback

Агенциите за инфлуенсър маркетинг в Европа преживяват бум

Все повече брандове се насочват към социалните мрежи, изоставяйки традиционните медии

14:04 | 25.03.24 г.

Маркетинговите агенции за инфлуенсъри в Европа преживяват бум, докато марките пренасочват разходите си за реклама от традиционните медии към социалните мрежи. Финансовото въздействие вече е очевидно в приходите им, тъй като „икономиката на създателите“ отговаря на начина, по който потребителите използват онлайн платформи като Instagram, YouTube и TikTok, за да се информират що се касае до покупки, пише Financial Times.

Сега се очаква целият сектор за създаване на съдържание да удвои размера си до 2027 г., достигайки близо половин трилион долара, сочи прогноза на Goldman Sachs.

„Пазарът се разви, ние сме много по-професионални като индустрия, а възвръщаемостта на инвестицията, когато инфлуенсър маркетингът е направен добре, е невероятна“, твърди Томас Ангерер, съосновател на BeInfluence – базирана в Белгия агенция, която е класирана на 58-о място в най-новия списък FT 1000 на най-бързо развиващите се компании в Европа. Това е една от деветте компании, специализирани в инфлуенсър маркетинг, които попадат в списъка.

BeInfluence, която е основана през 2017 г., през последната година е увеличила приходите си до 4 млн. евро, казва Ангере, а прогнозата ѝ е да генерира до 7,5 млн. евро през 2024 г. По думите му новодошлите в социалните мрежи са подпомогнали растежа, като Европейската комисия и френското правителство, които сега са клиенти на агенцията.

Този успех отразява една голяма промяна в медийното потребление. Делът на хората в Обединеното кралство, които всяка седмица гледат традиционна телевизия, се е свил по-бързо от всякога през миналата година, твърди медийният регулатор Ofcom. Това се е случило, тъй като публиката се е насочила към дигитални услуги като социалните мрежи и стрийминга в търсене на развлечения.

Компанията за пазарни проучвания Mintel установи, че 69% от младежите на възраст 16-24 години, които следват личности в социалните мрежи, прекарват повече време в гледане на тяхно съдържание онлайн, отколкото в гледане на телевизия.

„Хората изпитват умора от вземане на решения и алгоритмите за крати видеа възнаграждават това, че не трябва да вземат решение какво да гледат, за разлика от телевизията“, казва Ребека Макграт, директор Медии и технологии в Mintel.

„Наблюдаваме растеж, отчасти поради промените във форматите на платформата, като кратките клипове стават все по-важни в социалните мрежи. Това означава, че потребителите имат по-пасивно преживяване в социалните мрежи, вместо да бъдат активно публикуващи, което спомага за улесняване на популярността на инфлуенсърското съдържание“, обяснява тя.

Нейното проучване установило, че финансовият избор на 28% от младежите на възраст 16-24 години, които следват личности в социалните мрежи, е бил повлиян от поне един от тези хора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:04 | 25.03.24 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още