Отначало никой не може да обясни защо бизнесът на Betterment, робот съветник, насочен към начинаещи инвеститори, започва да се развива. Компанията има по около 10 хил. регистрации дневно.
След това идва и отговорът: 25-годишен потребител на TikTok от Тенеси публикува видеа, описвайки как да се пенсионирате като милионер, използвайки платформата. Името му е Остин Ханквиц и той успява да се превърне във „финфлуенсър“ (финансов инфлуенсър) на пълно работно време, пише Bloomberg.
“Чудехме се откъде идва тази повишена активност“, коментира директорът по комуникациите на Betterment Ариел Собел. По думите ѝ по-голямата клиентска ангажираност не е била спонсорирана от компанията, „така че нямахме представа“.
Тинейджърите и 20-годишните, които водят онлайн разговори за козметични продукти, холивудски блокбъстъри и мода, сега си проправят път към финансите. Инфлуенсъри като Ханквиц могат да преведат понятия като пасивно финансиране в лесно разбираеми видеоклипове в социалните мрежи, използвайки закачливи обрати, музика и цветни надписи, което прави инвестиционните продукти и други подобни по-достъпни за милениълите (родените от 80-те до края на 90-те години) и Поколението Z (родените между 1996 и 2009).
За финансовата индустрия работата с тези инфлуенсъри може да бъде важна. Никога не е имало по-бърз и по-директен достъп до тази демографска група, особено във време, в което инвестициите на дребно преживяват бум.
Пандемията оставих някои хора с време и пари за харчене, което увеличи часовете, прекарани във финансови приложения с 90% в Съединените щати спрямо година по-рано, докато изтеглянията на такива приложения се увеличиха с 20% по данни на App Annie. Участието на фондовите пазари през мобилни телефони също скочи. Часовете, прекарани в ползването на приложения за търгуване и инвестиции са се увеличили със 135%.
След като Betterment вижда ефекта, който постигат публикациите на Ханквиц, тя го наема в рамките на месец, за да ѝ помага с присъствието в социалните мрежи.
Wealthfront, друг робосъветник, си партнира с около 15 инфлуенсъри, включително Хейли Стакс, известна в Instagram като Mrs. Dow Jones, твърди главният комуникационен директор на компанията Кейт Уок.
„Честно казано те просто са по-добри в разказването на нашата история от самите нас“, коментира тя.
В зелено
До миналата година Ханквиц се занимава със старомодни финанси, работейки по сливанията и придобиванията в здравна компания, а правенето на видеа за TikTok е само нещо странично за него. Сега той е горещ актив за стартъпите и финансовите компании, които искат да достигнат до неговите 495 хил. последователи. Някои от тях дори са го наели като маркетинг съветник, накарали са го да седне на една маса с главните изпълнителни директори и дори са го поканили в бордовете си.