Facebook ще похарчи 1 млрд. долара в създатели на съдържание в социалните мрежи до края на 2022 г. в рамките на битката за най-големите таланти. Новината беше обявена в същата седмица, в която TikTok се превърна в първото конкурентно мобилно приложение, което достигна 3 млрд. сваляния по света, предава Ройтерс.
Инвестициите на Facebook ще включват бонус програми за плащане на създателите на съдържание, които постигат определени цели в нейните приложения, включително в услугата за споделяне на снимки и видео Instagram. Плюс това ще финансира потребители, за да създават съдържание, разкри компанията.
Интернет гигантът отваря портфейла си,за да привлече автори с много последователи от платформи като YouTube на Alphabet и от китайската TikTok.
Редица големи технологични компании се борят да привлекат и задържат популярни личности в социалните мрежи чрез тези нови плащания и услуги.
TikTok Обеща да похарчи 2 млрд. долара в подкрепа на създателите на съдържание в рамките на три години. Snapchat плащаше на създателите на съдържание по 1 млн. долара дневно, за да публикуват кратки видеа в нейната услуга. Освен това твърди, че все още раздава милиони месечно, за да подкрепя своите звезди през програмата си Spotlight.
„С постигането на целта за 3 млрд. инсталации TikTok е петото приложение, което не е игра, присъединяващо се към едно поле, което досега беше ексклузивно за Facebook”, твърди компанията за анализи на мобилния пазар Sensor Tower.
Facebook твърди, че засега дава бонусите си само с покана. На основната ѝ платформа създателите на видеа и онлайн геймърите могат да получат месечен бонус, ако постигнат различни цели, като да излъчват определен брой часове, за да спечелят Stars – форма на дигитални бакшиши, които феновете могат да използват, за да плащат на любимите си автори по време на видеа за стрийминг на живо.