Приложението Instagram, което е собственост на Facebook, прие мерки за сваляне на скрити реклами, публикувани от платени инфлуенсъри, обяви Британската служба по конкуренцията и пазарите (CMA), цитиран от Ройтерс.
Инфлуенсърите с хиляди последователи могат да печелят големи суми от компании, като промотират продукти в Instagram.
По думите на CMA това е важна промяна в поведението на една от големите социални мрежи. Facebook Ireland, която управлява Instagram във Великобритания, обеща да направи редица промени.
„Това ще затрудни значително хората да пускат реклами в Instagram без да ги отбелязват като такива“, обяви CMA в изявлението си.
Регулаторът разследва притесненията, че твърде много инфлуенсъри публикуват съдържание за компании, без да става ясно, че им е платено или са получили нещо в замяна.
Инфлуенсърите ще трябва да потвърждават и да разкриват дали са били подкрепени, за да рекламират продукт и услуга.
Освен това Instagram ще използва технология, за да засича кога на потребителите може да не е обявено ясно, че определена публикация е рекламна, посочва CMA.
Всичко това се случва в момент, в който върху социалните мрежи се оказва все по-голям натиск от потребители и регулатори да се борят с дезинформацията и да предлагат съдържание, което е ясно откъде идва.