Преди пет месеца Facebook започна да се опитва да трансформира своето приложение за споделяне на снимки Instagram в печеливш бизнес. От тогава досега Instagram е успял да привлече повече от 200 000 рекламодатели, обяви компанията в сряда. Това е ясен знак за нейния потенциал да допринася за значителна част от приходите на Facebook, предаде Ройтерс.
Instagram отвори платформата си за стотици рекламодатели през юни, а до септември отвори приложението си за всеки, който искаше да се рекламира в него. Три четвърти от рекламодателите в приложението в момента са такива извън САЩ, обяви компанията.
Освен това Instagram значително е увеличила базата си от потребители, като през миналата година тя е преминала границата от 400 млн. души. За сравнение - Twitter, която започна да продава реклама преди повече от пет години, има 130 000 рекламодатели и 320 млн. потребители.
От своя страна Instagram има значителни предимства. Тя използва рекламната технология на Facebook, която е сред най-развитите в момента и позволява на рекламодателите да таргетират изключително специфични демографски групи, като 18-25-годишни мъже, които живеят в Ню Йорк например. Освен това компаниите имат опцията да се рекламират едновременно във Facebook и Instagram.
“Връзката с Facebook ни помогна да увеличил потребителската си база” и да привлечем клиенти, заяви Джеймс Яуарлс, ръководител глобална реклама на Instagram. “Хората могат да бъдат креативни в използването на двете заедно и да управляват кампании в двете платформи. Това не съществуваше до голяма степен в света на маркетинга”.
Instagram не разкрива колко от рекламодателите използват и Facebook, но по време на представянето на финансовите резултати миналия месец главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг заяви, че 98% от 100-те топ рекламодатели в социалната мрежа се рекламират и в Instagram.
Заради визуалната си природа Instagram се ползва за реклама предимно от малки компании и такива за потребителски стоки, твърди Нийл Уолър, съосновател на Shore Projects, базирана във Великобритания компания за часовници.
Въпреки че Instagram продаваше по-евтини реклами от Facebook, цените им в двата сайта вече са почти изравнени, коментира Уолър, като това до голяма степен се дължи на факта, че Instagram използва технологията на социалната мрежа.
Instagram отказва да разкрие размера на приходите си, но компанията за проучвания eMarketer прогнозира, че през тази година компанията ще генерира близо 1,5 млрд. долара.