В опитите си да пусне видео реклама в своите платформи Facebook имаше редица неуспехи. Това изглежда вече е преодоляно - по-късно тази седмица социалната мрежа вече започне с продажбата на рекламни видеа.
Платформата ще представи по-детайлно плановете си във вторник, а видеорекламите ще започнат да се показват в потока на съобщение на потребителите от четвъртък в интернет, както и в мобилното приложение за смартфони, твърдят хора, запознати с въпроса и цитирани от Wall Street Journal.
С рекламите, които ще се появяват автоматично в новинарските потоци на потребителите, Facebook все още ще може да осигурява съвсем малка част от общия обем на бюджета от 66,4 милиарда долара, който рекламодателите се очаква да похарчат през тази година за телевизионна реклама.
Една от първите реклами, които ще се появяват, е кратък и специално изработен за Facebook трийзър за новия филм на Lionsgate "Определяне". Засега не е ясно колко още компании ще покажат видеа в страниците си. Рекламата ще започне да се проиграва автоматично в новинарските емисии, независимо от това дали потребителите кликват върху нея или не, твърди запознат с темата източник.
Засега няма яснота за дължината на видео рекламите на първо време. През август Wall Street Journal съобщи, че Facebook иска да предложи видеа онлайн и на смартфоните с 15 секундна продължителност. Много рекламодатели се надяваха, че Facebook ще започне с продажбите на тези реклами през лятото или най-късно в предколедния сезон. Те реагираха с разочарование на многократните закъснения. Facebook обаче отлагаше началото отново и отново, тъй като социалната мрежа се страхуваше, че рекламите с подвижна картина може да подразнят потребителите.
Основателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг лично се е погрижил за видео рекламите и е отложил тяхното въвеждане, защото първоначално поради технически проблеми са се зареждали твърде бавно. През миналата седмица Facebook започна тестове на технологията и някои потребители вече са виждали автоматично работещи видеоклипове.
Все още не е ясно и колко пари ще изисква социалната мрежа за видео рекламите си. Очаква се обаче те да са скъпи. През август редица мениджъри са заявили пред Wall Street Journal, че Facebook планира да събира по 2 млн. долара на ден за достъп на реклама до всички възрастни потребители на възраст между 18 и 54 години.
„Очакваме, че подвижната видео реклама ще е скъпа“, заяви Дан Слейгън, старши вицепрезидент за маркетинг в Nanigans, компания за дигитален маркетинг. „Но рекламните клиенти трябва да са готови да си платят за нея“.