Автомобилните производители се стичат в Париж за най-голямото автомобилно изложение в Европа тази седмица - и китайските марки електромобили са големите звезди на това събитие, пише Business Insider.
BYD, Xpeng и Leapmotor показват нови превозни средства на изложението, докато Европейският съюз (ЕС) се готви да наложи наказателни мита върху изгражданите в Китай електрически модели.
Лидерът на китайския пазар BYD представи Sealion 7, стилен електрически SUV, чиято батерия според компанията може да се зарежда за 24 минути от 10% до 80%. Концернът планира да пусне модела в Европа по-късно тази година.
BYD, който иска да стане най-големият производител на електрически автомобили в Европа до 2030 г., показа седем модела на своя щанд в Париж.
Хората се тълпяха около високотехнологичния Yangwang U8, внушителен хибриден SUV, който според BYD е способен да минава през вода и да се завърти на място като танк.
U8, който скоро ще дебютира в Европа, също пристига с дрон, който позволява на пътниците да разучат пътя пред себе си.
Китайският фокус върху технологично напредналите функции и интелигентните автомобили беше очевиден и на други места на автомобилното изложение. Щандът на китайската фирма Xpeng беше доминиран от прототипа на летяща кола.
Главният изпълнителен директор Хъ Сяопън и президентът Брайън Гу показаха модела P7+ с частично автономно шофиране. Двамата също така обсъдиха инвестициите на компанията в хуманоидни роботи, летящи коли и изкуствен интелект.
Говорейки пред журналисти, Гу каза, че макар митата на ЕС да окажат натиск върху бизнес модела на Xpeng, компанията не се отказва от плановете си за разширяване в Европа.
"Имаме дългосрочен и силен ангажимент към Европа, тъй като това е регион, който смятаме, че е в основата на нашия бизнес. Ще направим всичко необходимо, за да бъдем конкурентоспособни", подчерта той.
Сред местните автомобилни производители на събитието атмосферата не беше толкова позитивна.
Слабите продажби на електромобили на европейския пазар показват, че някои местни концерни вече забавят плановете си да електрифицират своята продуктова гама и лобират пред ЕС да преосмисли целите за емисиите, които според тях ще им костват милиарди евро глоби.
Говорейки на среща на високо равнище в кулоарите на автомобилното изложение, главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе каза, че настроението в европейската автомобилна индустрия „клони към песимизъм“.
Той предупреди, че планираната за 2035 г. забрана за продажба на нови бензинови и дизелови коли в Европа може да „застраши европейската автомобилна индустрия в нейното сърце“, докато ръководителят на френската Renault посочи, че е ясно, че китайските автомобилни производители имат надмощие над своите западни конкуренти.
„Европа вече не е лидер. Никой вече не може да си крие главата в пясъка – центърът на тежестта вече е в Китай“, изтъкна Лука де Мео от Париж.
Това беше особено очевидно на щанда на китайската Leapmotor.
След пускането на два нови модела в Европа през септември, стартъпът представи B10, електрическо превозно средство, което планира да продава в световен мащаб от следващата година и което ще струва 14 хил. долара в Китай.
Докато разкриваше новия модел, към главния изпълнителен директор на Leapmotor Джу Дзянмин се присъедини и Карлос Таварес, ръководител на френско-италианската група Stellantis. Европейският автомобилен производител сключи сделка с Leapmotor по-рано тази година за инвестиране в компанията, като така получи ексклузивни права да продава нейните евтини електромобили извън Китай.
Говорейки на автомобилната среща на върха във вторник, Таварес каза, че европейските автопроизводители трябва да приемат „суровата реалност“, че китайските компании вече са способни да произвеждат електромобили на много по-ниски цени от своите европейски конкуренти.
Той добави, че партньорството с Leapmotor е било необходимо, за да може Stellantis да се конкурира с гигантите при електрически превозни средства в страната.
„За нас най-добрият начин да се състезаваме с китайците беше да се качим на техния влак, вместо да го оставим да ни прегази“, посочи Таварес.
преди 2 месеца Защо критикувате Китай, че били субсидирали инвестициите в това направление? Трябва като потребители да сте доволни, че не плащате за разработка и до голяма степен това го плаща Китай. Вие какво искате да купувате от Европа или САЩ коли, които са по-скъпи, но не са финансирани от държавата или да купувате от Китай технологично по-напреднали и най-вече по-евтино? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Един БългаринРуските метали винаги са се продавали на борсови цени,както и всички други метали. Единствено при природния газ можеше да се говори за известна отстъпка от цените, но само при доставяният по дългосрочните договори, и то не винаги.На нас например ни излизаше през носа...Газпром най-редовно ни цакаха...Огромната разлика при себестойността е в цената на труда и в екологичните норми, които спазват европейските заводи и които едва ли спазват китайските. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца От утре стартира и изложението в София, познайте какво внимание ще обърна на китайските автомобили - никакво! И да ме "бият" в китайка не влизам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Един Българин Като са толкова добри китайските електрички, защо не ги купуват? Защо големите фирми с големите автопаркове не купуват ефффтини електрички ми се фърлят на европейските? Хем митата все още не са влезнали в сила! ЗАЩО? Имаш ли представа защо се продават толкова много тойоти в големите автопаркове, хем са с доста височки цени? Имаш ли представа какво означава понятието следпродажбена сервизна поддръжка и колко тежи в цената на една кола? И какво носи то за една автомобилна марка? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Един Българин Хехе! Електричеството в Германия за бизнеса, и на борсата им, е с по-ниска цена от ядрената сила Франция и въглищно-ядрената сила България. Ру33ийският газ не е ефффтин, а удобен, защото е близко и имаше хранилища за компенсация на търсенето в Украйна. Ефффтин е катарският и иранският газ! Значението на ру33ията в световната търговия с цветни метали е между 4 и 5%? Живееш в някакъв информационен балон, дето си фантазираш с понятия лишени от смисъл и откъснати от реалността! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца При електромобила (вече и при мобилните телефони) се забелязва, че батерията е от огромно значение, а китайските батерии са просто най-добрите за момента. Нормално е да изядат пазара ако има и добра цена, независимо дали е постигната със субсидии или не (за потребителя). Яд ги е немци и французи, че ги изпреварват, но това е реалността без руски евтин газ , без евтино електричество от ядрени централи (Германия), без евтини руски метали. Не че войната или Путин са хубави, но икономически това е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Единия се въртял като танк на едно място, другия бил имал дрон..*** направо впечатляващо...Средната заплата в сектора в Китай е около 600$ на месец, и с подобно ниво кво чудно има че правят евтини коли? И като добавим,че държавата им отпуска безлихвени кредити и субсидирана електроенергия, би било учудващо, ако не бяха евтини....По-интересно ще ми е като направят заводи в Европа и се наложи да спазват европейските стандарти за труд , заплащане и екологичност ква ще е ситуацията... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца *** скучната тема...Със сигурност имат напредък, но ей тези глупости как небето се срутва преди тва ги слушахме за заплахата от японците, после от корейците..И между другото само например Пежо показаха 12 електрически модела, повечето със страхотни характеристики..А и в Китай може и да се впечатляват от купища глупави електронни добавки в колите, но за потребителите в Европа това далеч не е на първо място.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Как пък един път, като се заговори за невероятните китайски е-автомобили, не се заговори за тяхното качество?! И, зад неустоимото им ценово привличане, ще се повторя, но явно пак трябва да го кажа, стоят чудовищните 189 милиарда държавни дотации, само за този сегмент, и $3 бруто РхЗ/на час, докато в Германия, например - 66 евро/час... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Ей много са изостанали технологично тия Китайци, нали така Фekaшници? Я веднага да се изходите критично към Режима там, казвайки как всичко е фалшиво и неработещо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар